na val van paard soort van verlamming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

na val van paard soort van verlamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 13:40

gister ben ik dus voor de 2 keer van breit af gepleurd Clown Ik zat er nog geen minuut op en toen schrok hij van een meisje langs de kant, breit maakt een beetje lompe sprongen als hij schrikt en ik lag er al weer naast voor ik er erg in had.

Ik was vorge week donderdag op mn stuitje gevallen maar stond gelijk weer op, opstappen en weer wegrijden.

Nu viel ik dus weer op mn stuitje en toen ik weer gelijk wilde opstaan kon ik mijn linker been niet meer bewegen Verward Ik was harder gevallen als die keer daarvoor maar echt super veel pijn had ik niet (heb welleens meer pijn gehad Clown )

Er kwam gelijk iemand vanuit de bar de bak in gelopen en zei dat ik even rustig moest blijven zitten, mijn been lag er een beetje krom bij en die moest ik met mijn handen verplaatsen Verward Ik schrok er best wel van en vond het heel raar, heb nog nooit zoiets gehad.

na een paar minuten kreeg ik er weer gevoel in stond ik op en stapte ik weer op mijn paard, heb gewoon nog 3 kwartier gereden wel met last van mn rug en een giga zere middelvinger Clown (is waarschijnlijk gebroken heb om half 2 afspraak bij de dokter Clown ) maar het ging wel aardig

Nu dus mijn vraag Tong uitsteken Is er iemand die ook weleens na een val een lichaamsdeel niet meer voelde net of het verlamt was?

(wist niet waar ik het neer moest zetten, als het fout staat verplaats het maar )

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:44

ik kan niet mee praten,
maar het lijkt me wel eng,
beterschap in ieder geval !!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:47

Ik wil niet betuttelend overkomen

Maar ik ga het lekker toch doen Haha!

Als de donder naar die huisarts en vragen! Ik ken het niet maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:47

Klinkt alsof er een zenuw tussen je ruggewervels flink in de knel heeft gezeten... kijk maar uit. Sterkte!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:59

Het is me een keer overkomen. (ben niet zo heel trots op dit verhaal hoor)
Ik was met fiets en al omgevallen.
Ik zal even een kleine uitleg geven.
Ik was op mijn werk, het was een herenfiets met een bak achterop voor mijn gereedschap (was op dat moment elektriciën), hier was ik met mijn been achter blijven hangen

Ik wilde opstaan en mijn been wilde vanaf mijn knie niet meer bewegen.
Mensen hebben me geholpen langs de kant te gaan zitten. (ik was ook helemaal duizelig enzo)
Na ongeveer een minuut of 5 kwam er weer langzaam gevoel in mijn been en ben ik voorzichtig naar mijn chef gelopen. (met de fiets aan de hand)

Die is met mij naar de eerste hulp gegaan, daar hebben ze even gekeken of mijn kniebanden niet gescheurd waren.
gelukkig had mijn knie alleen maar een flinke klap gehad en waren mijn kniebanden verrekt. (mocht ook gelijk niet meer op een herenfiets fietsen en kreeg de volgende dag een damesfiets Schijnheilig )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 14:06

Ellebel schreef:
Ik wil niet betuttelend overkomen

Maar ik ga het lekker toch doen Haha!

Als de donder naar die huisarts en vragen! Ik ken het niet maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is.

Je lijkt me moeder wel Tong uitsteken Mijn moeder heeft al een afspraak gemaakt ik ga er straks heen Tong uitsteken (ik hou niet zo van naar de dokter gaan ik wacht meestal eerst af hoe het gaat Bloos )

Sabbientje: Klinkt ook niet erg fijn zeg Scheve mond
Mijn hele been voelde ik niet meer vanaf mn heup zeg maar Verward links boven mn assje (naast mn stuitje) doet het ook zeer als ik er op druk maar dat zal wel van die klap komen Verward Het was in elk geval wel heel eng dat je zo ineens je been niet meer voelt Scheve mond

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:34

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je op dit moment misschien maar beter naar je moeder kunt luisteren.

Beter een keer teveel naar de dokter, dan dat je er straks achterkomt dat er iets mis is.
Vooral je stuitje is een teer punt. Het zit ook vlak bij je ruggegraat.

Ik heb wel eens op wintersport meegemaakt dat iemand zijn stuitje kneusde. Ze was te veel en te hard op haar kont terecht gekomen met snowboarden.
Toen heeft ze van de dokters spierverslappers gehad en mocht ze niet meer meedoen met de snowboardles. (hoewel ze dit niet zo heel erg vond, ze kon namelijk nog niet eens zitten)

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:36

Ik ben 1x gevallen op mijn rug, daarna kon ik een minuutje mijn beide benen niet bewegen. Gevoel kwam daarna wel terug en met hulp van anderen kon ik opstaan. Ik ben pas een maand daarna naar de HA gegaan, in t ziekenhuis werd een ingedeukte wervel geconstateerd. Resultaat was 1 maand niet rijden ivm kans op verlamming, maar in de maand ervoor heb ik dus wel op t paard gezeten.
Denk (hoop!) dat t bij jou niet zo ernstig is maar t beste advies blijft meteen naar de dokter gaan!
(en nee, ik ben er ook geen fan van, mijn vriend heeft me bijna aan mn haren mee moeten slepen)

Veel beterschap!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 14:59

nou ik ben er geweest, mijn vinger is uit de kom geweest en daardoor was er wat verrekt in mn vinger Scheve mond En door de harde klap is er idd een zenuw beknelt geraakt en daardoor viel mijn linker been even uit Verders niks ernstigs aan de hand, maar blijf het toch wel raar vinden dat je zo ineens niks meer voelt in je been Verward

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:09

Ik heb altijd heel erg last van m'n ribben/longen als ik van het paard val..
Ik schrik dan zo dat je ineens bijna geen lucht meer krijgt...maar met een halve minuut is dat weer over...
Ik heb zoiets gehad als been opeens verlamt, maar ik denk dat dat ook met je rug te maken heeft...met je zenuwen.
Beterschap..!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:38

Getver dat is schrikken. Hoop dat je het niet nog een keer krijgt en dat je vinger gauw geneest.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:18

Ook succes met je stuitje, of heb je daar geen last van? Ik ben een half jaar geleden op m'n stuitje gevallen en kan nu nog steeds niet zitten zonder pijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:24

Ben benieuwd wat de dokter te vertellen had.
Misschien is het een idee om een bodyprotector aan te schaffen, die beschermt in ieder geval je rug en je stuitje en met een jong paard zul je best nog een paar keer vallen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:28

De dokter vertelde dat mijn vinger uit de kom geschoten was geweest en dat er iets in mn vinger verrekt was. En dan er met mijn stuitje niks aan de hand was alleen een beetje beurs Tong uitsteken Naast mijn stuitje doet het ook zeer en daar heeft een spier een beste opdonder gehad en doordat een zenuw ook een beste klap gehad heeft was mijn been even uitgevallen hij vertelde dat dat wel binnen een paar minuten weer normaal moest voelen en dat was ook zo, na een paar minuten zat ik er weer op Tong uitsteken hij snapte alleen niet dat ik nog heb kunnen rijden.

Ik kon wel janken van de pijn in mn vinger maar breit heeft zooon zacht mondje dat ik de teugel heel losjes vast kon houden dus ging het nog wel aardig Lachen

Anouar15: daar was ik ook al bang voor, mijn ouders zeiden al dit moet je niet te vaak doen want straks blijf je last van je rug houden

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:06

Je bent al bij de dokter geweest, goedzo inderdaad. Ik heb dit ook meegemaakt, alleen bij mij duurde het helaas wel erg lang voor ik het gevoel terug had in mijn benen. Ik ben twee jaar geleden van een paard afgevallen ook op mijn stuitje en daar heb ik nu nog last van en bn ik nog onder behandeling voor. Maar ook bij mij was de eerste uren mijn gevoel in de benen weg. Komt omdat je dan zo een opdonder krijgt dat je lichaam jezelf even uitschakeld om verdere schade te voorkomen is mij toen verteld. Succes en rustig aan doen hoor!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:35

ik heb na mijn bevaling,2 jaar gelden,2 dagen mijn rechterbeen niet kunnen gebruiken/bewegen~,en heb nu nog steeds last van pijn in mijn stuitje,krijg nu zelfs behandelingen van de pijnarts in het z.huis!!
onderschat het a.u.b niet!als je last blijft houden van je stuitje,ga terug naar je huisarts,en vraag om een doorverwijzing naar een orthopeed o.i.d!
sterkte!!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:38

ik ben 2 jr geleden (geloof ik) onderuit gegleden met Obelix.. Ik heb met mn linkerbeen onder zn lichaam gelegen..

ik had mn arm gebroken en voelde destijds ook niks meer in mn linker bovenbeen.. Nu voel ik gelukkig wel weer bijna alles,maar dr blijft een plek aan de zijkant van mn bovenbeen zitten waar ik niks voel.Heel apart,maar je zou me daar kunnen prikken maar dan voel ik het dus niet.. Verder heb ik er geen last van.. Alleen als het mega koud is..

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:26

Het meisje waar ik mijn paardje rij, is ook een keer van haar paard gevallen, die is ook een keer van haar paard gevallen die heeft echt haar onderlichaam niet meer kunnen bewegen, dis is geloof ik zlfs naar het ziekenhuis geweest, maar zij kan na een poosje ook gewoon alles weer, dus het komt zeker vaker voor! helaas...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:29

en daarom heb ik altijd een noodrem op een jong paard Haha! Haha! Haha!

Sterkte

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 19:31

Dat vertelde mijn dokter ook, Dat het soms zo erg kan zijn dat het veel langer gevoelloos blijft, kan wel 2 jaar duren.

Mijn stuitje doet niet meer zeer alleen die spier die er naast zit en mijn rug/schouders. Maar dat zal ook wel eenbeetje spierpijn zijn denk ik.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 19:31

een slof helpt echt niet als je paard gewoon schrikt en ineens een rare sprong maakt Verward

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:41

Nou veel beterschap en maar hopen dat het niet weer een keer gebeurt.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:47

Ieks.. Lijkt me echt super eng om even geen gevoel meer te hebben in je benen.. En AUW! Je vinger uit de kom en dan nog doorrijden Bloos! ..
Bikkelllll Knipoog Haha!
Nou beterschap he!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 19:59

Ik weet niet wanneer die uit de kom geweest is, waarschijnlijk is die toen ik er op zat (op het moment dat hij schrok) uit de kom gegaan en met de val op de grond weer terug, het deed wel ontiegelijk pijn maar het scheelt dat breit zo'n zacht mondje heeft dat ik eigenlijk mijn teugel tussen 2 losse vingers kan vast pakken Haha!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:18

Wanneer je 1x goed gevallen bent op je stuitje komt dit je hele leven wel weer es terug dat je er last van hebt.. Spreek uit ervaring helaas en herken je verhaal.. Sommige mensen worden zelfs blind na een harde val op het stuitje dus pas wel goed op!