Mentholpoeder????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phynix

Mentholpoeder????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 11:02

En een topic kwam er een optie om mentholpoeder te gebruiken om je paard en zijn manen weer wit te krijgen. Op de vraag waar je dit kon kopen en hoe je het moest gebruiken, kwam vervolgens geen reactie meer. Dus bij deze de vraag hoe werkt mentholpoeder in het wit maken van manen??? Waar kan ik dit kopen en hoe gebruik ik het????
Bedankt voor jullie inbreng! *LOL*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:13

menthol poeder is een middel tegen jeuk en kun je waarschijnlijk alleen bij de apotheek kopen. Wassen met camille thee bleekt ook iets, trouwens

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:20

mentholpoeder kan je gewoon bij iedere drogist kopen. meestal hebben ze het achter de balie.
Om de manen weer mooi wit te krijgen helpt dit overigens helemaal niet; wassen met zilvershampoo (voor mensen met grijze haren) werkt nog steeds het allerbest. Als je de manen daarna behandeld met cowboy magic (verkrijgbaar bij de betere ruitersporthandel), worden ze voorlopig ook niet vies en krijg je een mooie, klitvrije en volle bos.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:20

Ik vind het persoonlijk niet echt lekker weer om mijn nou te gaan wassen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:34

Hoeft toch ook niet, waarom is het zo belangrijk dat de manen wit zijn? rijdt je wedstrijden?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:39

beetje warm water en het goed drogen. die van mijn vind de fohn geweldig! ook handig om hem snel warm en droog te krijgen als je geen solarium op stal hebt. Haha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:34

Met zilver shampoo kan je de manen en staart van een schimmel of een paard met lichte manen ook weer mooi wit krijgen.
De shampoo kun je gewoon kopen bij de drogist en het word vaak gebruikt door oudere mensen met grijs zilver achtig haar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:17

IvysToeter schreef:
Met zilver shampoo kan je de manen en staart van een schimmel of een paard met lichte manen ook weer mooi wit krijgen.
De shampoo kun je gewoon kopen bij de drogist en het word vaak gebruikt door oudere mensen met grijs zilver achtig haar.

uhh, dat had ik toch ook al geschreven? Knipoog Nou ja, weer een tevreden gebruiker van de zilvershampoo zullen we maar zeggen Haha!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 14:26

Nou, om te beginnen had ik het nog niets eens over wassen en verder is er bij ons warm water. Dus mocht het zover komen, komt dat wel goed.

Verder is het niet voor wedstrijden specifiek bedoeld ofzo. Het gaat om een haflinger, wiens manen amper groeien en ook een viese grijse kleur hebben. Dus werd nieuwsgierig toen ik las dat mentholpoeder er tegen helpt. Ik zal eens bij een drogist gaan kijken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:31

Phynix schreef:
Nou, om te beginnen had ik het nog niets eens over wassen en verder is er bij ons warm water. Dus mocht het zover komen, komt dat wel goed.

uhuh, volgens mij bedoelt niemand het kwaad hoor en die reactie over wassen van mijn kant was een reactie op felicity.
Kortom, neem onze tips ter harte, vergeet de mentholpoeder en koop de zilvershampoo! Tong uitsteken

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:57

felicity schreef:
Ik vind het persoonlijk niet echt lekker weer om mijn nou te gaan wassen

nee is ook zo Haha!
maar als het zonnetje schijnt gaat mijn knolliej toch mooi badje in Haha!

ook de 25dec ze zal dan toch in bad moeten koud of niet Bloos

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:04

ik was de manen, staart en sokken van mn paard ook altij dmet zilvershampoo, help egt fantastisch!!! Even 5 min inlaten werken en dan uitspoelen, resultaat: prachtige witte, glimmende haartjes!!!! Heb trouwens een hafje...

Dat mentholpoeder, ik d8 eigelijk fat dat hielp tegen jeuk of verzachten van de pijn...