Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het is een heel jong dier dat nog helemaal niks doet, veel energie heeft en de mogelijkheden en ruimte heeft om alle voedingsstoffen die hij nodig heeft uit de wei te halen.
Schijnbaar zet onbeperkt gras eten meer aan dan brok voeren?
). Mijn merrie wordt heel erg "wakker" van krachtvoer. Als ik haar sportbrok of haver geef, gaat haar hoofd omhoog, haar ogen ver open en is alles eng.. Zij is er schijnbaar gevoelig voor, en ik heb het idee dat er wel meer zijn die dit hebben.
Heleen1 schreef:Is het nu zo dat hij nu wat dik is van de brok eigenlijk? Of is het gewoon dat een Tinker snel dik is door het gras? Toen hij kwam was hij wat schraal en kwam maar moeilijk bij. Ze moesten toen van de boer op dat grote stuk waar hij 's zomers kuil af haalt. Daar staan ze nu al vanaf september ongeveer en het gras is nog lang niet op. Ze moeten er tot maart blijven staan en dan gaan we met de paarden naar onze eigen boerderij verhuizen. Daar hebben we niet veel gras en zullen ze meer hooi en kuil bij krijgen.
Citaat:Ivm. de behoefte aan mineralen en andere supplementen raadde de dierenarts mij aan om iig. 0.5 kg basisbrok te voeren per dag.
Moeten we wel een eindje voor ridjen, hoor, maar ja, het is wel het beste voor de paarden. En eiwitten krijgen ze toch wel binnen en dat hebben de veulens ook nog nodig, maar de grote hebben een eiwitarm (de merrie eiwitloos) dieet en sindsdien is de exceem veel minder.