Lening afsluiten voor Rijbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Lening afsluiten voor Rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 21:45

Wie zou dat doen of juist niet?

Aan de ene kant vind het het TEver gaan wbt de hobby paardje rijden, maar aan de andere kant ik kan swinters eigenlijk nooit echt trainen en ben van de weekende afhankelijk ivm met vroeg donker, nu ik 2 ponys aan het beleren is het dubbel zo onhandig allemaal.

Ik ben al langer aan het informeren voor een gedraineerde rijbak, dat dit erg prijzig is ben ik dus al achter Verdrietig , maar ik heb een loonwerker gevonden die samen met zn collega dit wil doen. Nu wordt het voor mij toch wel erg aantrekklijk maar omdat ik niet al mn spaargeld er aan uit wil geven zit ik aan een lening te denken (?)

Verward

[edit ellende: op verzoek ts één en ander aangepast]

rainbow_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:11

tja, ik zou het niet doen. Je kan altijd nog lenen, denk maar aan een huis. Ik zou het eerst zo proberen. succes.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:14

je moet het zelf weten... Ik weet niet of ik het zou doen. Op veel maneges kun je ook gewoon vrijrijden. Is dat geen optie? Da's beter, totdat je weer geld genoeg hebt...

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:19

Tsja, moeilijke keuze, zou het persoonlijk niet doen. Zijn er niet meer mensen in de buurt die hetzelfde probleem hebben? Anders als je besluit om het te doen, kan je ze misschien tegen betaling gebruik van de bak laten maken..

't is maar een idee...

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:22

Als je het laat doen heb je er wel nog echt super lang plezier van! Maar ik zou denk ik met je spaargeld doen en als je dat dan nog ergens voor nodig hebt later kun je dan lenen. Wat van uitstel komt afstel he Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 22:22

Opties zoals bv bij andere rijden of bij een pensionstal in de buurt ofzo heb ik allemaal al aan gedacht dat is misschien wel haalbaar maar in mijn geval zeker niet praktisch.

De hoofdzaak is natuurlijk voor het rijden/mennen maar met zo'n rijbak lopen de paarden s'winters ook altijd droog das ook meer dan prettig.

Ik weet nu al dat ik ook over 3 of 4 jr niet genoeg geld om zon bedrag maar even neer te leggen ja dat kan wel maar dan heb gelijk geen rooie cent meer, dat wil ik dus niet.

De bak alleen puur de bodum dus zonder omheing en verlichting gaat me ong 2000,- kosten (dat heb ik binnen 1,5 jr afbetaald) gedraineerd en al, heining en verlichting is al aanwezig alleen de bakbodum is slecht.
Ik weet dat allemachtig veel geld is, maar ik zie het ook een beetje als investering in het huis, tenminste het telt wel mee met evt verkoop daarvan.

Ik ben het aan het overwegen, maar mn maag draait 360 grd. om als ik aan het bedrag denk.
Het wordt dus een rijbak om in de rijden en te mennen en voor de winer als extra uitloop voor de paardjes.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:07

Ik zou het wel doen!
Als je een goede bak aan laat leggen, is dat weer een investering voor bij je huis.
En als je weet hoeveel plezier je er van hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:09

Persoonlijk zou ik het niet doen.
Maar ik ben nog ouderwets Lachen , de enige lening is bij ons de hypotheek, verder komt er geen. (of er zouden wel hele gekke dingen moeten gaan gebeuren)

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:16

Als je denkt dat je dit in anderhalf jaar kunt aflossen, kun je het ook in anderhalf jaar bijelkaar sparen. Steker nog. Over je spaarsaldo krijg je rente, over je lening moet je fors meer rente betalen. Dus sparend heb je dat bedrag dan zeker binnen anderhalf jaar bij elkaar. Dat zou betekenen dat je bv volgend jaar herfst een bak laat aanleggen met wat je het komend jaar spaart + een beetje van wat je nu al gespaard hebt. Of je doet het dit jaar al maar slaap je dan wel lekker? Dat vind ik altijd de graadmeter.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:16

Denk je dat het met alleen draineren opgelost is ?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:28

Onze bak is ook alleen gedraineerd, ligt wel hoger dan de sloten, maar is altijd droog!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 23:44

Franske schreef:
Denk je dat het met alleen draineren opgelost is ?

Dat is mij wel verteld idd Verward , de bak die er nu ligt wordt afgegraven en er komt een drainage systeem in, dan komt er een laag zand op met drainage doek en daar overheen wit rijbak zand.

Misschien niet de meest ideaal oplossissing maar wel in deze situatie redelijk betaalbaar.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:46

runningkawa schreef:
Persoonlijk zou ik het niet doen.
Maar ik ben nog ouderwets Lachen , de enige lening is bij ons de hypotheek, verder komt er geen. (of er zouden wel hele gekke dingen moeten gaan gebeuren)

dan ben ik zeker ook ouderwets?!
Ik zou ook nooit een andere lening afsluiten dan een hypotheek ...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 23:48

Pendrag schreef:
Als je denkt dat je dit in anderhalf jaar kunt aflossen, kun je het ook in anderhalf jaar bijelkaar sparen. Steker nog. Over je spaarsaldo krijg je rente, over je lening moet je fors meer rente betalen. Dus sparend heb je dat bedrag dan zeker binnen anderhalf jaar bij elkaar. Dat zou betekenen dat je bv volgend jaar herfst een bak laat aanleggen met wat je het komend jaar spaart + een beetje van wat je nu al gespaard hebt. Of je doet het dit jaar al maar slaap je dan wel lekker? Dat vind ik altijd de graadmeter.

Wbt de rente ben ik aan het informeren, maar dat scheelt best veel Scheve mond , TEveel eigenlijk, ik vind eigenlijk dat je gelijk hebt wbt jou redenatie dat is zeker waar en wat is nou 1,5 jaar?? voordat je het is het zover Knipoog .

Denk toch dat ik letterlijk en figuurlijk nog 1 winter moet aanmodderen en hopelijk dan voor volgend jaar iets beters heb *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:52

Ik ben een echte student, ik heb leenangst Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar ik heb makkelijk praten, mijn bodem is super dankzij sponsering van pap en mam Knipoog Ik heb alleen 1,5 jaar in het donker gereden omdat ik de verlichting wel zelf bij elkaar moest sparen Clown Maar het is geen seconde in me op gekomen om dat bedrag te lenen

Aan de andere kant is het wel zoals fresco zegt een investering in je huis en je hebt er natuurlijk ook erg veel plezier en gemak van.

Vind het moeilijk om hierover iets te zeggen tegen een ander, dit zijn toch dingen die ieder voor zich moet beslissen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 00:07

gomir schreef:
Ik ben een echte student, ik heb leenangst Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar ik heb makkelijk praten, mijn bodem is super dankzij sponsering van pap en mam Knipoog Ik heb alleen 1,5 jaar in het donker gereden omdat ik de verlichting wel zelf bij elkaar moest sparen Clown Maar het is geen seconde in me op gekomen om dat bedrag te lenen

Aan de andere kant is het wel zoals fresco zegt een investering in je huis en je hebt er natuurlijk ook erg veel plezier en gemak van.

Vind het moeilijk om hierover iets te zeggen tegen een ander, dit zijn toch dingen die ieder voor zich moet beslissen

nou ik ben er ook zo 1tje hoort haha Bloos

Ik heb nog nooit ergens een lening voor afgesloten, maar ik loop nu echt al jaaaren te hanessen met rijden, eigenlijk maakte ik me de laatste tijd niet meer zo druk om omdat ik recreatief onder het zadel rijd, maar sinds de zomer ben ik begonnen met mennen van de ponys en dat is super leuk en wil ik weer wedstr gaan rijden.
Je kan best langs de weg rijden maar met beleren enzo of trainen voor een wedstr wordt dat erg lastig.
Bij ons in de buurt kan ik niet bij een ander mennen omdat de bak te zwaar is of omdat je er alleen onder zadel mag rijden. Verdrietig

Maar ik denk toch dat het verstandiger is om nog 1,5 jr door te sparen en dan gewoon in 1 keer het hele bedrag neer te leggen, uiteindelijk scheeld het aardig wat rente en ik slaap idd beter denk ik Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:04

Ik zag pas later dat je dacht dat je het in 1,5 jaar af denkt te kunnen lossen, dan zou ik nu idd gewoon even doorsparen

Ik reed wel fanatiek wedstrijden. Kon twee keer in de week zien wat ik aan het doen was Knipoog Op les en op concours Haha! (en heel soms als ik vrij was en bij licht kon rijden)
Het is even lastig, maar uiteindelijk komt het allemaal goed. En het scheelt een hoop extra geld Knipoog

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:25

ik zou het niet doen! het is maar een bak, niet iets wat je echt nodig hebt lijkt mij.. tenminste in mijn ogen dan.
Wij hebben zelf ook geen bak, en we redden ons al ons hele leven prima!
Er staat ook niet bij dat je echt wilt trainen voor wedstrijden enzo. in dat geval is een bak dus ook niet nodig, in de winterk un je toch lekkere buitenritten maken? Maar als je wel echt wilt trainen voor wedstrijden, kun je altijd nog kijken of je bij iemand in de buurt in de bak mag rijden..
want een lening is niet zomaar wat..

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:50

Kun je niet iets doen met een 2e hypotheek ofzo ter verfraaiing van het huis? ( Neem je gelijk mooie nieuwe stallen erbij Knipoog OK dan! )