maar nu belde mn eigen DA net op, die had nml nog contact opgenomen met utrecht, waarom ze niet de onderzoeken hadden gedaan die mn DA had gevraagd(oa zenuwtest) en hij zei erbij dat hij toch wel schrok hoe ernstig het volgens utrecht was, hij had zelf lichte ataxie verwacht en dan iets anders wat rechtsachter verklaard.
maargoed, ik moet dus heel erg oppassen met galloperen, daarin is nml de kans het grootst op vallen/struikelen
wat ik dus doe met buitenrijden is stappen(dan struikelt hij soms, meestal als hij helemaal lange teugel heeft en alleen als de grond ongelijk of modderig is) en wat draven, maar hij gallopeert meestal liever dan hij draaft(ivm rechtsachter) en daarom galloppeer ik t meeste, en ook stukken dat ik samen met degene met wie ik buitenrij onze paarden echt helemaal laat gaan in een errug harde galop(rem is meestal kwijt
)Q maakt dan megagrote krachtige galopsprongen en voelt juist erg stabiel
dat was dus het enige waarmee ik nog echt plezier maakte met Quentin, racen tegen t andere paardje, hij vind t gaaf en ik ook
nu zie ik er tegenop, bang dat we idd onderuit gaan omdat ze dus waarschuwen voor de galop
ik snap er echt helemaal nix van, hij voelt juist zo supersterk en krachtig aan, en dan zou ik dus eigenlijk beter niet meer kunnen galloperen?
ik weet t gewoon echt niet meer, waarom al die pech met mn paardjes, en dan als ik ongeveer verwerkt heb dat Q echt is afgeschreven als wedstrijdpaard en we weer plezier hebben door de buitenritjes die we maken, dat ook dat plezier eigenlijk wordt weggenomen

Q is alleen beetje stijf als ik er net op zit, na een stukje stappen voelt ie goed, da een drafje en al snel wordt dat ee rustig verzameld galopje, en dan op lange rechte paden flink racen tegen t andere paard, terwijl hij dus echt sterk aanvoelt, alleen dan af en toe struikelen met zn voorbenen in stap(4x in 1 uur en 3 kwartier tijd rijden in een modderig bos)
hoe doen andere mensen met paarden die ataxie hebben dat? waar letten jullie op en wat geeft jullie paard aan?
Ook omdat hij daar het sterkst in voelt, en hij ook het liefst galoppeerd. Met de draf heeft hij juist meer moeite. Ik denk toch dat je vooral op je eigen gevoel af moet gaan..