Hoe slobber maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Hoe slobber maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 18:29

Mijn moeder heeft net voor annebel zemelen en lijnzaad gehaald omdat ze zelf slobber wil maken. Ik weet dat je het ook kant en klaar in zak kan krijgen want dat had ik eerder ook altijd, maar mijn moeder maakte het voor haar eigen paard eerder ook altijd zelf.
Maar nu weet ze de verhoudingen niet meet precies en ook niet meer hoe lang je het moet laten koken.
Weet iemand dat misschien?

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:47

zemelen met water mengen tot een soort pap niet te waterig!! en zeker niet droog meestal gewoon 1 op 1 dus 1 schep zemelen op 1 schep water en lijnzaad koken aflaten koelen en erbij doen

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:15

ik goot er altijd van alles in om het extra lekker te maken, denk aan
-handje muesli;
-stukjes appel/peer;
-broodkorsten;
etc. etc.

die van mij vind het trouwens ook errug fijn als er vruchtensap of limonadesiroop in zit.. Schijnheilig

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:20

ja er gaat ook zeker muesli doorheen Haha! en soms idd wat fruit, dat hadden we in die kant en klare slobber ook altijd.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:46

ik doe altijd oud brood met water mengen tot papje, muesli, verkruimelde rijstewafel, fruit af en toe, knoflookdruppels (goed tegen vliegen enz) en dan doet de eigenaresse er zelf nog speciale-oude-paarden-kruiden doorheen, ook zeewierkorrels en fenegriekkorrels enz.. ruikt lekker en is lekker voor ze Tong uitsteken:P Nja, je kan het naar je eigen hand zetten, ik doe soms ook wel bix in water laten weken, en dat er doorheen doen.

Ik koop geen zemelen/lijnzaad, daar wordt ze te hyper van.. neeh, ze mag niet teveel van dat soort vezels enzo!

Ilse

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 01:37

Pattyrex schreef:
ik doe altijd oud brood met water mengen tot papje, muesli, verkruimelde rijstewafel, fruit af en toe, knoflookdruppels (goed tegen vliegen enz) en dan doet de eigenaresse er zelf nog speciale-oude-paarden-kruiden doorheen, ook zeewierkorrels en fenegriekkorrels enz.. ruikt lekker en is lekker voor ze Tong uitsteken:P Nja, je kan het naar je eigen hand zetten, ik doe soms ook wel bix in water laten weken, en dat er doorheen doen.

Ik koop geen zemelen/lijnzaad, daar wordt ze te hyper van.. neeh, ze mag niet teveel van dat soort vezels enzo!

Ilse

heb gehoord dat brood dan een deegbal kan gaan vormen in de maag, dus weet niet of dat wel zo'n slim idee is.

Ze heeft net wat gehad met wat muesli, maar dat vind ze dus niet super lekker, de kant en klare versie ging er bij haar beter is. De volgende keer doe ik er maar wat appel door.