)... Blijkbaar heeft ze er mee moeite mee dan ik had gedacht.Maandag zouden we gaan rijden, ik had al eerder wat rondjes met haar aan de hand door de nieuwe bak gelopen -niets aan de hand-. Zodra ik erop zat voelde ik de spanning opbouwen. Helaas kon ik haar rodeo-gedrag niet uitzitten en ik ben behoorlijk te val gekomen. Door mijn blessures kon ik er dus niet direct weer op.
De rest van de week stond ze overdag een uurtje in de buitenbak en heb ik haar 's avonds ook een halfuurtje losgegooid zodat ze haar energie eruit kon gooien.
Donderdag bedacht ik me om haar even bewuster los te werken, maar mevrouw liet merken dat ze daar niet van gediend was door naar me te dreigen. Uiteraard volgde daar direct een tik met de zweep op en ben ik bijna 45 minuten bezig geweest met haar voor ze weer enig respect voor me toonde.
Pas komend weekend wil ik weer gaan rijden. Laat ik dat maar even doen als er niet overal schaduwen ronddansen in de bak (overdag dus). De rest van de week gaan we dus weer verder met loswerken en we zullen wat meer gaan rondwandelen in die nieuwe, enge bak.
Overigens merk ik verder aan haar gedrag niet dat ze het niet leuk vindt. Ze eet prima, heeft vriendjes gemaakt met andere paarden, is ook niet ingevallen bij de flanken -iets wat ze vaak heeft bij stress-.
Hebben jullie tips wat ik moet doen aan dat probleem wat ze blijkbaar nu met mij heeft? Hoe ziet een goede join-up eruit? Waar moet ik op letten in mijn gedrag?
Thanks!