Na jaren weer rijden????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ferry

Na jaren weer rijden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:12

Hallo allemaal
Nieuw op bokt en meteen maar een vraag. Ik ben 39 jaar oud en moeder van een 12 jarige dochter die helemaal bezeten is van paarden. Ze heeft twee verzorgshetlanders en rijdt 1x in de week op een fjord en daarnaast iedere week les op de manege. Ze heeft het niet van een vreemde, want ook ik was op die leeftijd zo enthousiast. Was.....want toen ik een jaar of 15 was ben ik gestopt. Ik kan me niet heugen dat ik ooit op een paard gereden heb, in mijn herinnering zijn het altijd pony's geweest. Ik ben vrij klein, dat verklaard misschien een hoop. Nu ik zo regelmatig weer met pony's in aanraking kom begint het weer te kriebelen, alleen er is een probleem: 'hoogtevrees'. Ik heb een aantal maanden geleden een proefles op de manege gevolgd en vond het zoooo hoog. Het is toen bij die ene keer gebleven. Maar toch wil ik weer gaan rijden. Heeft iemand goede tips, adviezen of misschien raden jullie het me wel helemaal af. Ik woon in de buurt van Nijmegen/Arnhem/Wageningen (voor het geval iemand een leuk adresje weet waar ik stiekum mijn rijkunsten weer kan ophalen, want ooit wil ik mijn dochter verrassen met een uitnodiging voor een gezamelijk ritje).
Alvast bedankt!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:23

gewoon weer heel langzaam aan de longe beginnen!
ik ben zelf 10 jaar gestopt en het bleef kriebelen, nu rijd ik alweer een jaar een paard voor iemand 3 x per week!
ik moest alles weer opnieuw leren, maar het went echt wel weer en je kan als volwassenen best op een stevige haflinger of fjord rijden en die zijn niet hoog!

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:28

Inderdaad langzaam aan beginnen. Ook ik ben zeven jaar gestopt geweest, ik had enorm veel schrik. Elke keer al ik met mijn zusje meeging naar de manege om te kijken naar de les, begon het weer te kriebelen. Ben aan een lijntje begonnen, langzaam aan. En nu ben ik in bezit van mijn eigen hafje ! Gewoon proberen. Veel succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:31

Voor Nijmegen heb ik wel twee adresjes, geknipt voor "herintreders" PB even voor adresinfo.
In Arnhem zou ik denken aan stal Mansour.
In Wageningen aan Nol in 't bos of die kleine manege aan de Grintweg naar bennekom. In Renkum zit ook nog een manege die wel een goede naam heeft, maar die ken ik niet persoonlijk.

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:39

Als het echt hoogtevrees is wat je dwars zit, kan je misschien de eerste lessen op een kleiner paard of op een pony nemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:44

Wilde ik net zeggen. Als je toch klein van stuk bent, kun je toch gewoon op een pony (beginnen)?