wie weet de afstanden van hindernissen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

omarc

wie weet de afstanden van hindernissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 15:12

Wil met een paard wat verschillende afstanden oefenen.
Dubbel sprong op 7 of 10 meter, weet ik wel, maar wat als ik nu 3, 4 of 5 galopsprongen wil maken, welke afstanden moet ik dan neerzetten .

De eeste zet ik meestal vrij laag neer (kruisje of klein steiltje), de 2e dan hoger tot max. zo'n 1.20m.

Zijn hier standaard maten voor eigenlijk. Ik wil dus gewoon standaard afstand, zodat ik niet hoef te verruimen of verkleinen, maar dat het lekker past.

wie helpt Verward

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:17

Bij pony's reken je per galopsprong 3 meter, en voor landing-afzet samen 3 meter. Dus als je dan 15 meter tussen de hindernissen hebt, zijn dat 4 galopsprongen. Paarden zal wel iets meer zijn denkik... Je kan natuurlijk ook juist oefenen in het rijden van bijv. 3 galopsprongen, om de keer daarna dezelfde afstand in 2 of 4 te proberen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:20

Ik zet ze altijd op per galopsprong 3 meter en altijd + 1 als landing.. Zeg maar dan land je na de eerste hindernis (dat is dan 1 meter) en dan steeds 3 meter erbij voor elke galopsprong..

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:21

Ik heb een E-pony en reken 3 meter. In-uitje is dus 3 meter van elkaar. 2 galopsprongen 6 meter en soms kan ook wel 7 meter, om te leren strekken. Hangt wel per pony/paard af. Maar zou zeggen, probeer het eens uit met balkjes op de grond en je hoort het vanzelf

omarc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 15:34

ik wil dus juist niet vergroten of verkleinen. Het paard waar ik dit mee wil doen, is nog vrij onervaren, daarom wil ik dat het een goed passende afstand is! Het gaat dus wel om een paard (geen hele grote hoor) en geen pony.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:45

Ik zou beginnen met een ruime 3 meter dan en kijken hoe hij uitkomt. Begin dan met drafbalkjes en loopt hij netjes en tikt hij er dan toch tegen aan, kan je het nog verleggen. 1 vaste goede afstand is er niet, ligt er toch aan of een paard ruim of kleinere passen neemt. Op deze manier kom je er voor jouw paard achter en kan hij niet op een gevaarlijke manier uitkomen

omarc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:06

Citaat:
Ik zou beginnen met een ruime 3 meter

in-uitjes en normale dubbelsprongen lukken wel. Gaat mij dus om meer galopsprongen.
Wat staat er op wedstrijden in de B en L, als er hindernissen staan op 3, 4 en/of 5 galopsprongen staan.
Iedereen bedankt hoor , maar echt antwoord hierop heb ik nog niet gehad. Ik weet dat het paard kan verschillen wat de ideale afstand is, maar gaat mij meer om de standaard afstand.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:11

Standaard is 3 meter. Ik bedoelde dat je ook in galop over die balkjes moet. Dus wil je inderdaad 3, 4 of 6 sprongen tussen een sprong, reken dan vanuit 3 meter door.