endurance harnachement

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

develsgirl

endurance harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 15:08

weet er iemand
wat je aleemaal nodig hebt voor endurance ?
wat het inhoud ??
en plaatjes????????
alle hulp is welkom ik weet er namelijk echt niks van af
alvast bedankt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:35

Om endurance te rijden heb je in principe niets speciaals nodig. Met Engels of western-tuig c.q. -kleding kom je ook al een heel eind.

Wat wel belangrijk is, is dat je kleding en tuig comfortabel zijn op langere afstanden. Je zit tenslotte uren op je paard in een vrij vlot tempo. Sommige mensen rijden het fijnst in een rijbroek met leren rijlaarzen, anderen juist met bergschoenen en chaps, en weer anderen in een spijkerbroek met daaronder westernlaarzen. Dat mag je helemaal zelf weten, zolang er maar een hak onder je schoeisel zit (en anders moeten je beugels aan de voorkant dicht zijn) en je een goedgekeurde veiligheidscap of -helm draagt. Ook mag je helemaal zelf weten wat voor zadel je gebruikt: dressuur-, spring-, VZH-, western,-, noem maar op. Bareback en boomloos is ook geen probleem, zonder zadel mag ook. Haha!

Wat verder handig kan zijn - zeker als je langere afstanden rijdt, je paard veel zweet en/of je veel koelwater gebruikt - is kunststof tuig. Dat spoel je af onder de kraan of je legt het in je afwasmachine. Geen gedoe met leer dat uitdroogt en dat je dan weer moet poetsen.

Maar voor je eerste ritten zou ik zeker niet te veel speciaal spul aanschaffen. Ga eens een rit van 2-3 uur maken en probeer er op die manier achter te komen of je tuig en kleding voor je paard en voor jou comfortabel genoeg zijn. Al doende leert men en je kunt in de loop der tijd altijd dingen vervangen of toevoegen aan je harnachement. Lachen

En zie de foto's in mijn profiel voor mijn uitrusting. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-11-04 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:37

www.deronline.nl

Daar kun je al een heleboel informatie vinden over hoe en wat en staan ook foto's op!

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 00:46

thnx