Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Curly85 schreef:napoleon en ik dachter hetzelfde
zat wel lekker warm moet ik heel eerlijk zeggen. Curly85 schreef:en goed passend zadel heeft in principe niets nodig...... Dus beter/fijner is in principe geen van beide maar goed
Hoe de meeste mensen het gebruiken, tussen zadel en dekje bij voorkeur met zo'n grote rand onder je zadel vandaan, is dus in principe zinloos. Dan kan je net zo goed een gelpad pakken want die is voor die plek bedoeld. Een schapenvachtje moet je direct op de rug leggen dus het shabrak eroverheen!
siccootje schreef:een gelpad regelt zeg maar de klappen enzow.. dat geeft bescherming aan de rug
Merens schreef:Volgens mijn zadelmaker is een gelpad beter dan een bontje. Of je moet echt zo'n heel duur ding kopen.
Dat een onderlegger bij een goed passend zadel niet nodig is is niet altijd waar.
Mijn zadel past wel goed (zadelmaker heeft het vaak en uitvoerig bekeken) maar mn pony heeft een zeer gevoelige huid. De zadelmaker vind het voor mijn pony dus wel noodzakelijk om ook met gelpad te rijden.