Dromen paarden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBill

Dromen paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 23:13

Onze paarden staan dicht bij ons slaapkamerraam en we worden daardoor geregeld opgeschrikt dor een kort maar heftig gehinnik van de merrie.. klinkt precies zoals ze doet als de ruin iets te opdringerig wordt.. alleen horen we niets dat daar 's nachts op lijkt behalve het korte gehinnik.. en dan is het weer stil.. Nu heeft de merrie nogal wat meegemaakt en heb ik het vermoeden dat het een soort nacht merrie is.. (toepasselijk voor een merrie)... Wie kan daar wat zinnigs over zeggen... Dromen paarden en zo ja... kunnen ze ook slechte dromen (nachtmerries of nachtruinen of nacht hengsten) hebben...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:27

paarden dromen wel!maar wat ze dromen weet ik niet....

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:36

Ik denk ook wel dat paarden dromen...maar je weet idd nooit wat ze nou dromen Knipoog

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:45

hmmm ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:46

ik weet niet of het dromen zijn,
in de lente zie je ook vaak veulens ind e wei en dan maken ze in hun slaap bewegingen en doen ze ook vreemd,
ik vraag me dan ook af wat het is..
jammer datde paarden ons zelf het niet kunnen vertellen !

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:49

Ja, zo´n veulen droomt dan ook. Paarden dromen wel degelijk en maken dan ook wel geluidjes.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:29

De mijne ligt soms ook gestrekt in de stal te spartelen en allerlei rare geluiden te maken. Ik vind het altijd heel mooi om te zien. Ze slaapt dan als een os. Ik las er trouwens ook een stukje over in de nieuwe BIT.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 01:54

Saskia9 schreef:
ik weet niet of het dromen zijn,
in de lente zie je ook vaak veulens ind e wei en dan maken ze in hun slaap bewegingen en doen ze ook vreemd,
ik vraag me dan ook af wat het is..
jammer datde paarden ons zelf het niet kunnen vertellen !

Dan dromen ze!! Lachen

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:50

ik denk dat ze wel degelijk dromen, ieder mens en dier doet dat wel eens. alleen bij paarden valt het niet zo op omdat het meestal op momenten is waar je niet bij bent.... meestal zie je het bij veulens wel sneller omdat je die welleens ziet slapen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:25

ik denk ook dat ze dromen *LOL*
(weet het eigenlijk wel zeker, ik zie het ook vaak dan ligt mijn pony en is ze wat met dat hoofd heen en weer aan het gaan en spastisch met de benen Haha!)