ben ik te lief voor mijn bijrijdster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lunablue

ben ik te lief voor mijn bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:56

ik zit een beetje met een probleem... omdat dit over mijn bijrijdster gaat en zij ook op bokt zit heb ik even een schaduwaccount aangemaakt.

Ik vroeg mij namelijk af of ik te lief ben voor mijn bijrijdster...
als ik bijvoorbeeld onverwacht een dag vrij heb en het is haar dag dan ga ik wel naar mijn paard maar op een tijd dat ik weet dat zij er niet is (moet dan dus vaak op mijn vrijedag vroeg op staan daarvoor) en dan doe ik niets met mijn paard omdat zij 's middags nog komt....
en nu is het geval ze heeft een les afgesproken op een dag dat ik normaal altijd rijd... ze was al een lange tijd opzoek naar een instructrice en die heeft ze dus nu gevonden maar kan alleen op mijn dag Scheve mond (tenminste deze keer voor de rest is er nog niets zeker)... het is eigenlijk de enige dag in de week dat ik echt alle tijd van de wereld heb... moet ik nou zeggen dat ze dan mag lessen en ik dus die dag niets kan doen... of gewoon zelf gaan rijden enzo... en tegen haar zeggen dat ze maar een andere afspraak moet maken

ik vind het echt moeilijk want ik wil ook geen bitch zijn... maar aan de andere kant het is mijn paard en ik loop steeds rekening met haar te houden.....

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:03

Als het eenmalig is zou ik er geen probleem van maken.
Maar als zij altijd op deze dag wilt gaan lessen, zou ik als ik jouw was toch aan haar vragen om iets anders te regelen.

Het is immers jouw paard. Volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om op een andere dag te lessen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:04

je zegt het zelf al.. het is jou paard!
en als je afspraken gemaakt hebt dat hij op die dag van jou is vind ik dat zij daar maar rekening mee moet houden. Keertje goede afspraken maken en laten weten dat je het zo niet vind kunnen, zou ik doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:09

ik zou haar inderdaad ook die ene keer haar les door laten gaan op jouw dag, maar ik zou haar wel duidelijk maken dat ze beter kan lessen op een van haar dag(en). en haar gewoon nog een keer uitleggen wat de regels zijn, maar heeft ze die afspraak dan niet in overleg met jou gemaakt dan? zo te lezen niet... dat vind ik wel een beetje raar, maargoed ik hoop dat je dr uit kunt komen met haar, en zo niet da is het heel simpel.. het is jouw paard..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:10

mmm ik denk ook dat je voor jezelf moet kiezen, het is jouw paard, niet het hare.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:12

Mag toch hopen dat ze wel van te voren heeft gevraagd of ze op die dag les mag? Als ik een bijrijder zou hebben en die zou het vragen, voor 1 keer, zou ik wel ja zeggen. Maar echt voor 1 keer, niet voor elke keer.
Als ze het niet gevraagd had voordat ze de afspraak maakte zou ik toch wel een beetje boos worden denk ik...

Maarja, zoals lowara al zei is het jou eigen keuze!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:22

denk wel dat je duidelijk moet blijven, jou paard, jou regels. maar in overleg meot er een hoop kunnen. maar laat haar wel even weten hoe je er over denkt. En als jij een vrij dag heb, en je wilt rijden,dan vind ik dat dat kan, het is jou paard,Weetje van te voren dat je een bepaalde dag vrij ben, kan je toch zegge, ik doe hem die dag. Zij moet jou maar dank baar zijn dat ze op jou paard mag rijden, Jij stelt de eisen, niet zij.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:29

tiz jou paard dus jou afspraken gelden!! is ze het daar niet mee eens? dat is dan pech! ze kan ook een ander paarde zoeken jij betaalt de rekening en het is jou paard dus jij hebt de meeste rechten! JE MOET NIET OVER JEZELF LATEN HEEN LOPEN!!!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:30

Kan je paard dan niet 2x op 1 dag lopen? Als jij 's morgens bv op buitenrit gaat, kan zij 's avonds best op les Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:34

ik vind dat je te lief bent eerlijk gezegd... het is nog altijd JOUW paard, dus JIJ bent degene die bepaalt wat er gebeurt. Sowieso al niet netjes dat er niet met jou is overlegd over de lesdatum... en dan de brutaliteit om het nog eens op JOUW dag af te spreken.... nee... ik zou zeer zeker geen toestemming geven.

Misschien ben ik een bitch, maar je zou bv. op buitenrit kunnen gaan als je bijrijdster les zou hebben... onder het mom van "Sorry hoor... mijn paard, dus ik doe wat ik wil, zeker op MIJN dag"...

Waarom lest ze eigenlijk niet bij jouw instructrice? 2 verschillende rijstijlen is best verwarrend voor een paard...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:41

Ik weet niet of je bijrijdster betaalt? Zo ja, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je op haar dag niks doet. Iedereen heeft het hier wel over afspraken, maar die moeten dan wel van 2 kanten komen.
Dat van die les, als het eenmalig is, zou ik het na overleg toestaan, maar niet iedere week.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 09:50

Het is jou paard. Jij bent dus de baas. Je hebt vaste dagen met elkaar afgesproken en daar moeten jullie je beide gewoon aan houden. Je bijrijdster al helemaal. Ik vind het zelf een beetje vreemd dat ze een les heeft afgesproken op jou dag zonder aan jou te vragen of dat goed is. Betaald je bijrijdster? Dan heeft ze natuurlijk ook wel wat te zeggen. Ze betaald er uiteindelijk voor. Maar dat wil niet zeggen dat zij kan beslissen wanneer zij gaat lessen.
Als jij naar jou paard wil op de dag dat zij rijdt kan je er toch gewoon heen gaan? Maakt toch niet uit welke tijd. Als zij er dan al is kan je kijken hoe zij het nou doet. Je hoeft helemaal niet vroeg je bed uit toch?? Je kan naar je pard gaan wanneer jij wil. Ook al zij je paard rijdt.
Misschien moet je gewoon even met haar rond de tafel gaan zitten en het met haar bespreken. Ook over de dagen dat jij vrij hebt en graag ook wil rijden.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:18

laat haar lopen, jij bent de eigenaar en niet zei. zoals je het beschrijft lijkt het erop dat jij in ieder geval niet de eigenaar bent... dat is absoluut niet correct. Ga in ieder geval met haar praten. En word het eens anders stuur haar weg..... dat is het enige wat ik jou kan aanbevelen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:24

Ik zou die les wel graag willen zien.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:29

nou denk dat je na al deze berichten het wel weet, laat je ons even weten hoe het is afgelopen.

lunablue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 11:24

bedankt voor jullie reacties!!

@smithsgirl: ze lest ook bij mijn instructrice maar zij kan maar een keer in de vier weken komen (beetje jammer) en dat vind zij te weinig (ik ook maar ik heb slechte ervaringen met instructrices... sommige willen mijn paard geen les geven omdat ze niet aan heftige dressuur kan doen Boos! )

mijn bijrijdster heeft inderdaad nog niets aan mij gevraagd over deze les terwijl het over twee weken is ik moest het horen van iemand van stal....

Ik weet wel waarom ik het lastig vind... we waren eerste allebei bijrijdsters... van dit paard,... maar de eigenaar wilde het verkopen maar alleen aan mij... dus ik heb het paardje genomen... ik ben dus in een paar weken van gelijk waardige bijrijder naar eigenaar verandert dat is ook nog wel even wennen

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:39

Ja ik ben het toch wel met de meeste eens hier
Het is nu jou paard, dus jou regels. En daar heeft je bijrijder zich aan te houden. Tuurlijk moet je erover kunnen praten , maar als ze wilt gaan lessen op jou dag, dat vind ik een beetje te ver gaan. Jou paard, jou dag, dus geen les voor haar

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:48

Over die les zou ik haar zeker aanspreken, ik vind dat ze dat minstens met jou had moeten bespreken en je moet haar duidelijk maken dat het slechts een eenmalige aktie is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:46

heb je eigelijk wel een bijrijder nodig, of is ze gewoon gebleven toen je het paard overnam??

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:51

Het is jouw paard en jouw dag. Als jij die dag gewoon wil houden moet je dat doen. Voor een keer zou het misschien in overleg met jou kunnen..

giiipsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:56

het is dan wel haar paard maar als zij er voor betaald, dan heeft zij er net zo goed recht op

giiipsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:57

trouwens niet echt netjes dit zo te doen zeg

Brasko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:06

Dat zal zeker even wennen zijn voor jullie allebei. Misschien een tip... maak afspraken met haar, oude misschien vernieuwen en nieuwe afspraken. Over de dagen die jij rijd (soms ben je die dag wel vrij en wil je rijden) over de lessen, de manier van omgang, enz. Echt het is jou paard en jij bent er verantwoordelijk voor, dus maak goeie afspraken.
Spreek haar ook op dit gedrag aan, jij moet van iemand anders horen dat ze les heeft, dat kan echt niet.

Hou je voor ogen: het is jouw paard en niet die van haar. Daardoor bepaal jij de regels en heb jij de eindbeslissing. Overleggen kan natuurlijk altijd. succes en ben benieuwd hoe je het oplost.