Iemand ervaring met de Structuurmuesli van Hartog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Iemand ervaring met de Structuurmuesli van Hartog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:28

Ik ben wel benieuwd of er al iemand ervaring heeft met de structuurmuesli(balance) van Hartog?

Je hoeft als je deze muesli voert geen brok meer te voeren en kan eventueel de granenmix bijvoeren aan paarden die flink in het werk staan.
Het klinkt wel goed en ik ben van plan om iig even uit te zoeken of het qua kosten veel scheelt met wat ik nu voer. Ik heb de paarden nu op sportbrok van Pavo staan en daarnaast krijgen ze Stimix(soort muesli), maar ik heb het idee dat ik tegenwoordig veel meer van dat spul moet voeren om ze in vorm te houden.

Ben benieuwd of iemand wat meer weet over Balance (info van de site van Hartog hoef je niet te kopieren, die heb ik zelf al gelezen Knipoog )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 14:32

Heeft er helemaal niemand wat te vertellen over dit voer Verward

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:41

Ik weet er niks over, maar ik zag laatst een advertentie ervan staan. Ik voer mijn oudje stimix van de pavo, hier ben ik enkele maanden geleden op overgestapt (was makkelijker, want mijn andere paard krijgt ook pavo voer en anders moest ik bij twee verschillende winkels halen).
Maar omdat die van mij al met pensioen is, vind ik het niet nodig om nog een keer over te stappen eigenlijk. Misschien dat ik eens een keer een zak meeneem, gewoon om het eens te proberen. Maar dat doe ik alleen als de prijs een beetje gelijk is aan de stimix.
Verder weet ik er echt helemaal niks over en kan je ook geen resultaten vertellen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 14:59

Ik denk dat ik straks even langs de voerwinkel rijd om te vragen of ze het kunnen leveren en wat het kost.

Ik heb de paarden al sinds '98 op Pavo staan en dat beviel altijd prima, maar ik moet de laatste tijd zoveel voeren voor mijn gevoel, terwijl ze toch voldoende goed kuil krijgen, goed ontwormd zijn etc.

Melithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:21

ik moest mijn paard ook heel veel voeren. Maar nu valt het mee, ik ben overgestapt op ander voer op natuurlijke basis omdat je zo snel heel veel eiwitten gaat voeren als je je paard veel geeft. Ik heb het aan een deskundige op het gebied van voeding gevraagt en dit is wat ik moest gaan doen.

Direct stoppen met kuil, en minimaal 4 plakken hooi per dag.
2 tot 3 emmertjes( ter grootte van een foene griek emmertje) total + (beetje grasachtig spul per dag.
3 tot 4 kilo hamco slobber per dag geven. Het werkt bij mij goed en ik voer nu veel minder. Ik heb wel een paard van 1.72 en loopt praktisch iedere dag intensief.

ik hoop dat je er iets aan hebt

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:06

Ik heb deze muesli een tijdje gevoerd, maar dan in combinatie met een brok. Ik heb geen veranderingen gemerkt. Ze kreeg dan ook maar 0,5 kg van deze muesli. Ik ben uiteindelijk overgegaan op de kruidenmelange van pavo. Hier zit meer energie in en m'n pony vindt het lekkerder! Tenminste, dat denk ik, want nu begint ze te hinnikken als ze de muesli krijgt Tong uitsteken

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:15

Hij is behoorlijk moeilijk aan te komen, das 1 ding wat zeker is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:17

Een stalgenootje van mij heeft het onlangs ontdekt. Was met iets van 15 granen en olieën, rook lekker iig. Ze betaalde 6,50 per zak, dus véél goedkoper dan andere kruidenmuesli's. (Ging het daar wel over, of loop ik te zwammen...?).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:30

Ik heb net bij de voerwinkel even gevraagd en ze kunnen het leveren Ze hebben al lucerne in het assortiment zitten en dit kunnen ze gewoon voor me bestellen.

Ik kom wel wat duurder uit dan met wat ik nu voer(heb net hard zitten rekenen), maar het is niet zo ontzettend veel dat het niet de moeite is om het eens te proberen Knipoog

@Melithya, ik voer juist kuil, omdat mijn sportpaard vreselijk slecht hooi eet. Ik gaf hem 3 plakken per dag en kon er iedere dag ongeveer 2 uit de stal plukken en naar de mesthoop verplaatsen. Hij heeft op zijn vorige stal altijd kuil gekregen en ik had gehoopt dat hij eraan moest wennen, maar na ruim een jaar at hij het nog nauwelijks.
En daarnaast wordt slobber me veel te veel geknoei en geklier iedere dag. Is mijn moeder ook blij mee als ze 's ochtends mag voeren...zeker in de winter Clown

@Dimpie, bedoel jij de energymix(grananemix) of echt de structuurmuesli Verward De structuurmuesli is namelijk vervanging van het basisbrok en er wordt aangeraden om er 2,5-3,5 kilo van te voeren per dag. Dat kun je eventueel aanvullen met de energymix als ze gewerkt hebben.

@Quellian, ik denk dat jij iets anders bedoeld De structuurmuesli komt op 8.95 per 20 kilo en de energymix op 12,20 per 25 kilo

Allemaal iig bedankt voor de reacties

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:36

nou ik ben benieuwd Gomir... maar ik hoor het vast wel!!
die vos en oet krijgen gewoon standaard biks en hooi...ben blij dat ze het daar goed op doen(en daarnaast gewoon de hele dag op het land)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:39

Ook van Hartog: Power Plus Mix... Hele fijne mix die je ook als complete voeding kan voeren. Wij hebben deze mix ook nog eens half om half gemixt met geplette haver en voeren dit naast gewone basisbrok (3kg mix en 3-4 kg brok waarvan het veulen ook mee-eet). Ze haalt er voldoende energie uit (veulen is nog niet afgespeend Bloos , ze is dragend en ze staat volop in het werk), kan het werk makkelijk aan, zit goed in dr vacht etc. Daarnaast krijgt ze véél hooi en staat ze overdag nog lekker in het land.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:34

Will hartog woont bij mij in de straat Haha!
{sorry, kon het niet laten Tong uitsteken}

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 20:45

@ Kristie: Dat zit er dik in als je in zo'n miniscuul dorpje met een handvol straten woont nietwaar Tong uitsteken

Die power plus mix ken ik niet Remember, staat ook niet op de site

Ik ga morgen even mijn bestelling doorgeven en als ik overgeschakeld ben laat ik jullie mijn bevindingen nog wel even weten *LOL*

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:37

gomir schreef:
@ Kristie: Dat zit er dik in als je in zo'n miniscuul dorpje met een handvol straten woont nietwaar Tong uitsteken

Die power plus mix ken ik niet Remember, staat ook niet op de site

Ik ga morgen even mijn bestelling doorgeven en als ik overgeschakeld ben laat ik jullie mijn bevindingen nog wel even weten *LOL*

Oeps, klopt, is van Havens Bloos ... Hartog, Havens, lijkt zo op elkaar Cool

Anyway, wel een hele fijne mix!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:23

Wij geven dit ook aan onze paarden,
zijn er tevreden over..

Het voer bevat alles wat ze nog hebben..

Het is niet veel verkrijgbaar dit voer,
wij moeten bij een grotere voerhandel het voer halen..

En het is ook wel duurder dan een ander soort, merk voer !!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 19:33

Ik heb het helemaal uitgerekend en het komt per maand voor drie paarden ongeveer 20 euro duurder uit. Daarvoor wil ik het weleens proberen

Fijn dat er ook iemand reageert die het al voert Mijn eigen leverancier kan het leveren, dus dat is lekker makkelijk Haha! Maar Hartog is hier in de buurt helemaal wel goed te krijgen Knipoog (kan het bijna zelf bij de fabriek halen, is een minuut of 40 rijden)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:16

ik heb ook structuurmuesli maar dan van subli, dit is een totaal voer en er hoeft geen brok bij gegeven te worden.
het is juist voor paarden die brok minder goed opnemen.
het is heel goed voer en met minder ene goed resultaat.
volgens mij werkt die muesli die jij bedoelt precies hetzelfde

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 20:59

Werkt idd hetzelfde als ik het zo hoor
Ik hoef bij deze mix ook geen brok meer te voeren, voor paarden die hard werken wordt aangeraden extra granenmix te voeren(zit ook al in de mix )

Hoe bevalt de structuurmuesli van Subli Verward Merk je verschil aan je paard of niet Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:46

ik voerde eerst muesli zonder haver van havens, maar met dit voer heb ik het idee dat het beter vult, en hij glimt meer.
verder merk ik geen verschil.....ja in de prijs...havens is goedkoper..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:13

Ik geef ook al jaren de structuurmuesli van Subli. Ik heb zelf ook ervaren dat Marlou meer glimt en beter in haar vel zit dan zonder ( van de winter na mijn val heeft ze het en tijd niet gehad).
Nu krijgt ze heel weinig door haar peesblessure, maar ze ziet er evengoed mooi uit en is ondanks de muisjes die ze krijgt om rustig te blijven behoorlijk fris. Niet te lastig, maar gewoon lekker wakker.
Ik kan het hier bij Welkoop in Anna Paulowna halen, dat is voor mij lekker dichtbij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:42

hahah wat bedoel jij met muisjes?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:13

"Muisjes" zijn rustgevers die je bij de dierenarts kan kopen om je paard met bv. een peesblessure rustig te houden. Als ik die nu niet geef, springt ze boven me uit en dat is bij een peesblessure nou net niet wat je wilt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:00

ik ben zelfheel tevreden met subli muesli met kruiden, ik voer er niet veel van maar mijn fjordje is er wel voorwaartser van geworden,en mijn oudje vrolijker, daarbij voer ik verder nog ponybrok, daar werden ze niet fel van ofzo, mijn fjord dus ook niet, vandaar een beetje muesli erbij. Ik leer nu op school rantsoenen samenstellen, wil het wel een keertje voor je uitrekenen. Maar dan moet ik eerst nog even wat meer geleerd en geoefend hebben.