Zou ik hem scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lientje

Zou ik hem scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:32

Ja ik weet het, mischien komen die scheervragen jullie de oren al uit maar ik ga het toch even vragen.

Zou ik mijn paard dat nu dag en nacht buiten staat en nogal dik in de haren staat (lees tedy vacht), laten scheren? Hij zweet serieus als hij aan het werk moet.
Ik heb bovendien allergie van paarden en ik heb enorm veel last van hem op het moment, in die zin lijkt me het scheren dan ook beter.
Ik kan hem dan s'nachts binnen zetten en zijn waterdicht deken van 300 gram opgooien als hij eens geschoren is.

Mijn ouders zijn er nogal tegen, wat denken jullie? (mijn ouders kennen niks van paarden)

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:47

Een paard dat veel buiten staat zou ik helemaal niet scheren. Kans dat hij het veel te koud krijgt.
Evt. jachtmodel is nog wel te overwegen: dan scheer je alleen het gedeelte waar hij echt zweet. Zo heb je geen last meer van zweten en heeft hij zijn eigen bontjas nog die hij hard nodig heeft. Let wel op dat je het dan laat doen: het is nl. best lastig om te doen en anders ziet het er niet uit. Als het mooi gedaan is, vind ik het wel apart staan. En het voordeel van het niet zweten/snel droog.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:09

Staat je paard mèt of zonder deken buiten? In het eerste geval zou je hem (deels) kunnen scheren en een dikkere deken opdoen. In het tweede geval zou ik zeker niet scheren.

Wees blij dat je paard 24/7 buiten staat. Ik zou hem zeker niet 's nachts binnenzetten. Misschien is het een idee om tijdens het rijden wat meer stapmomenten (tussentijds op adem laten komen tussen de oefeningen door) in te lassen zodat je paard niet zo gaat zweten.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:59

Mijn paard staat overdag buiten en ik heb haar wel geschoren zodat ze haar warmte tijdens en na het rijden beter kwijt kan. Ik moet zeggen, het bevalt prima! Haha! Oh ja, ze staat normaliter met een deken op maar dit was ff voor de foto. (model is gebaseerd op voorbeeld op www.whoa.nl/scheren.htm)
Afbeelding

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 17:13

Dat is inderdaad wel heel netjes geschoren, zo zou ik hem ook laten scheren hoor, niet volledig, daar staat hij veel te veel voor buiten.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:22

je zou hem ook een waterdichtte halsdeken met voering omkunnen doen
zo kan ie overdag gwn buiten blijven en zou je hem helemaal kunnen scheren

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:27

Zou het zelf ook niet weten.. wat eigenlijk de beste oplossing is.. hij staat wel dag en nacht buiten..

weten jullie hoeveel het ongeveer kost.. dat scheren?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:15

Zie foto hierboven. Ik heb het laten doen want ik had tot een paar weken terug nog nooit een scheerapparaat gehanteerd. (inmiddels heb ik er nu wel een) Diegene die mijn paard scheerde kwam bij mij thuis. Ik was 30 euro kwijt.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:31

als je gaat scheren zou ik in ieder geval 's nachts binnen zetten, zoals je al schreef! ik denk dat het dan best kan. En de deken op natuurlijk!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:55

Het paard staat dag en nacht buiten dan moet je hem niet laten scheren.
Ook al komt hij dan 's avonds op stal.
Maar aangezien jij allergies bent voor paarden Verward

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:05

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:56

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:10

Het paard dat je op de foto ziet hierboven is dat jachtmodel? En heeft anders iemand anders plaatje van jachtmodel? Hoor het wel vaker maar wat het is... :S

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:30

Nope, het is niet het jachtmodel. Het is een combinatie van twee modellen. De hals is geschoren zoals het 'hoog streepmodel' en de romp zoals het 'midden streepmodel'.
Voor uitleg en plaatjes van de modellen verwijs ik je naar: http://www.whoa.nl/scheren.htm