ponylessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

ponylessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:04

Ik en Tanjake13 van bokt willen ponylessen geven
(alles wat te maken heeft met ponys dus aanleren/...)
het is alleen voor kinderen die nog nooit hebben gereden, maar ook de verzorging/leren longere/... komt erbij, nu een paar vragen:
*hoeveel € kanik per uur vragen?
*hoeveel uur aan een stuk, 1 of 2 of meer?
*welke leeftijd van kinderen (mogen niet meer dan 45kg wegen)
*kanik voor de verzekering gewoon zeggen dat het op eigen risico is of moet ik echt een verzekering aanvragen?
*...
(we hebben allebij ons A-brevet, allebij 14 jaar, we dachten aan dees omdat het de enige manier is om wat geld te verdienen op een leuke manier)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:45

ik zou dan ook echt een verzekering aanvragen maar ik heb geen idee hoe of welke verzekering aangezien je nog minderjarig bent. bedenk wel dat het helemaal niet makkelijk is om met jonge kinderen en pony's samen te werken, het is heel leuk maar je moet tegelijk ogen op je rug hebben. Ik zou de prijs niet te hoog brengen, als het enkel verzorgen en beetje rijden is iets van een 5€. hou het iig lager dan in de manege. ouders gaan gemakkelijker hun kinderen naar een manege sturen, omdat ze weten dat er daar eventueel professionele begeleiding is. Ook niet te lang, een twintig minuutje vezorgen en half uurtje rijden is echt genoeg in het begin, bij ons op ponykamp gaat het ook zo omdat de kinderen hen echt vlug gaan vervelen, af en toe kun je mss wel eens een soort wedstrijdje inlassen (zoals schoonheidswedstrijdje of zo, dat motiveert hen extra) en qua leeftijd zeker niet jonger dan 6 of 7 mss is ouder dan 8 of 9 voor jullie beter aangezien jullie waarschijnlijk niet echt ervaring hebben met zo'n dingen. Bedenk dat zoiets wel een grote verantwoordelijkheid vraagt en overleg goed met jullie ouders, als er iets gebeurt of een probleem is dat zij jullie kunnen helpen. iig veel plezier

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 18:20

Ja voor de prijs hadden we ook zo'n 5 euro gedacht en van leeftijd zei m'n moeder 8-11jaar. Doet iemand hier ook zo'n soort 'lesjes'?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 09:23

je kan je opzich niet verzekeren, pas als je diploma hebt, ik heb het even geleden allemaal uitgepluist, eigen risico briefjes kan, handtekening van jou, van je ouders en van ouders kinderen. Maar dan heb je nog kans op gezodemieter

Daarbij is goedlesgeven moeilijk en moet je veel meer weten dan een a proefje, denk aan de houding, het sturen, stoppen, voorwaarts, goed voorwaarts komt meer bij kijken dan alleen je paard een schop geven, goed sturen is meer dan alleen aan rechts of links trekken, al leren ze het op sommige maneges ook zo. Leg ieman maar eens uit hoe ze moeten lichtrijden. Ik heb zelf zon 7 jaar les gehad, maneges prive meisjes enz, nu weer een nieuwe instructrice, ik leer nu goed halthouden, netjes wegstappen, juiste manier stelling en buiging, ik leer weer opnieuw lichtrijden, goed lichtrijden is best moeilijk, en ik leer nog veel meer basis dingen.

Nou meiden veel plezier!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 12:07

Ja, het is inde"rdaad moeilijk maar we hebben buite de manege lessen ook aparte privélessen van een 'proffecionele' dressuur lesgeefster en die kan ons ook altijd helpen als er iets is. Bedankt voor de reactie's