Bijrijders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentle19

Bijrijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:40

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bijrijder voor een bijna 4-jarige ruin.
Eindelijk dacht ik er een gevonden te hebben, we hadden een paar keer afgesproken en hadden besloten om verder te gaan. Ik had een aantal dingen laten zien met het paard en ze was bereid om de dingen die ze nog niet beheerste te leren. Overigens was dit ook een van de voorwaarden, mede gezien zijn leeftijd!

Na een week hoorde ik al dat er dingen achter mijn rug om gebeurde en dat ze ook niet bereid was om de dingen te leren, zoals afgesproken.
Ik heb haar toen verzocht om niet meer te komen. Is dit nou onredelijk?

Tevens als iemand nog tijd heeft voor mijn lieve paard hoor ik dat graag. Ik vraag wel een bijdrage in de stallingskosten, alle overige kosten zijn voor mijn rekening.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:44

vraag je een bijrijder door tijdsgebrek of om de kosten te delen?
Als mensen ergens voor moeten betalen gaan ze er vaak vanuit dat ze gedeeld eigenaar worden namelijk,
kan je beter niet doen, bijrijden is oke, maar betaal zelf je kosten, dan is en blijft het duidelijk wie het voor het zeggen heeft!
sommigen halen zich heel wat in het hoofd.

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:22

Wanneer je afspraken met iemand maakt, moet je je daar ook aan houden.
Ik vind het dus zeker redelijk dat je haar hebt verzocht om niet meer te komen. Zeker wanneer er dingen achter je rug om gebeuren, al na zo'n korte tijd.
Een paard bijrijden is een grote verantwoordelijkheid, zeker ook omdat hij nog erg jong is en er dan veel mis kan gaan. Als je degene dan niet kan vertrouwen houdt het op.
Succes met het vinden van een geschikte bijrijder.. Ik weet hoe moeilijk dit is, ik ben zelf ook al een tijd op zoek Lachen

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:22

Je schrijft dat je de dingen gehoord hebt, heb je ook naar haar kant van het verhaal gevraagd??
Mocht zij de dingen die jij gehoord hebt, bevestigd hebben, dan vindt ik het niet onredelijk dat je haar gezegd hebt om niet meer te komen.

Mocht je haar kant van het verhaal niet hebben gehoord dan was het misschien wat voorbarig.....want dan ga je in principe uit van roddels.....

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:29

Ik ben het eens met sandra 1977. En daarnaast is het niet onredelijk om dingen van je bijrijder te vragen.
Wat wel onredelijk is, is dat zij jou dat dan niet gewoon komt vertellen.. mja, sommige mensen willen alleen de voordelen van een bijrijdpaardje, en niet de nadelen