Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suusiej schreef:ik hoef niets mee te betalen en ook geen klusjes te doen. Natuurlijk moet ik wel stallen uitmesten en vegen, maar dat hoort gewoon bij het verzorgen. Je kan niet aankomen kakken en alleen maar rijden.
Omdat ik het ook leuk vind.. Ik help vaak mee met voeren, uitmesten doet ze meestal 's ochtends dus ben ik er niet.. Maar als er drollen in de stal liggen haal ik die er wel uit en gooi ik op de mesthoop.
Sylvia schreef:Zo logisch is dat niet Iris.... Kelvin staat aan huis aan daar bood ik 't zelf aan, maar doorgaans hoefde 't niet (alleen in geval van nood). Pervinco stond niet in volpension en toch meste de stalhouder de stal uit. Okkie staat ook aan huis en daar hoef ik 't ook niet te doen.
sandra1977 schreef:Ik hoef eigelijk helemaal niets te doen en niets te betalen, echter is dit na korte tijd al veranderd in het haast alles doen en zelf dingen kopen![]()
Ik rij hem nu langer als een jaar en de eigenaar heeft het altijd over 'mijn paard'![]()
Ik heb de luxe dat de eigenaar dus helemaal niets zelf doet met het paard, ik heb hem echt voor mijzelf.
Ja, de eigenaar voert en betaald alle 'grote' dingen zoals veearts en stalling ed. maar verder zijn alle dingen die het paard nodig heeft voor mijn rekening. (zadels, hoofdstellen, wormspuiten, wedstrijden, les, dekens noem maar op)
Ik mag er alles mee, wedstrijden, naar buiten etc. De eigenaar is blij dat iemand op een verantwoorde manier full-time met zijn paard bezig is en er veel plezier aan beleefd en ik ben blij dat hij mij zijn paard toevertrouwd.
Al met al hebben we een goede samenwerking. De eigenaar wil graag op de hoogte gebracht worden als er iets is met hem en verder moet ik vertrouwen op mijn eigen oordeel.....ik zorg goed voor zijn paard en ga af en toe even langs om hem bij te praten over onze vooruitgang![]()
Heb het erg getroffen dus
(was een gepensioneerde boer). Maar ik hielp wel altijd mee met de pony's op stal zetten, waterbakken vullen, vegen. En ik heb zelf een heleboel spullen voor mijn pony gekocht (dekens, transportbeschermers, wormkuren, hoofdstel, etc...). En de ponyclub en wedstrijden betaalden mijn ouders. Helaas moeten stoppen omdat ik 18 was.
De stal ligt ook op een super locatie, je kan het bos in zonder een weg over te steken en er is een binnenbak en een goede buitenbak. Je kan dus altijd fijn rijden, en dat maakt het ook al het geld waard.