Fjord scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joske_vuran

Fjord scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 15:18

Ik ben eigenlijk helemaaal geen fan van het scheren Maar gisteren weer les gehad, en het was een drama Huilen Vuran was kliedernat, dus moest hij om 3 uur al de stal op (ivm kouvatten) Nu heb ik Vuran niet aan huis staan, dat ik hem lekker binnen en buiten kan zetten wanneer ik wil. Ik moet daarvooor eerst 15 min. fietsen Maargoed...
De rede dat ik geen fan van het scheren ben, is dat de kleur helemaal wegvalt. Je krijgt bij een fjord een spook en bij een bruine/vos/zwarte zo'n vale kleur. Maar wat zal ik nu doen? Toch scheren? Of gaat Vuran zijn mooi donkere vachtje er dan helemaal vanaf?
Hij staat de hele dag buiten met een 300 grams deken, waar hij het vaak ook nog eens erg warm onder heeft. S nachts staat hij binnen.
*zucht* Scheve mond ik weet het niet...wat vinden jullie? Zijn er nog alternatieven? (vast niet)

owja, dit is vuran: (foto van afgelopen zomer)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door joske_vuran op 14-11-04 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:24

kvind hem niet zo dik in het vacht eigelijk, ik zou hem niet scheren, gewoon wat langer uitstappen, als je al een deken op hebt zou het niet so veel schelen, denk ik

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 15:33

foto is van afgelopen zomer, heb het er ff bij gezet Schijnheilig

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:46

Dan zit hij nu dik in z'n vacht dus..
Ik heb m'n fjord ook geschoren omdat ik best fanatiek train met d'r.
Voor foto's van haar geschoren kan je in me profiel kijken Lachen
Ze worden wel lichter maar de kleur komt toch wel weer terug... dus wat maakt het uit!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 18:22

Nou, ik vind het wel uitmaken Tong uitsteken Ik ben best trots op zijn mooie donkere kleurtje Schijnheilig

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:24

Jammer dat je al zo vroeg begonnen bent met een dikke deken.
Als je hem nu gaat scheren moet hij wel een hele dikke deken op.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:36

Ik vind het eigelijk ook niet mooi als een fjord is geschoren, en zoals taaclover ook als zegt, jammer dat je als ze vroeg bent begonnen met dikke deken.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:58

Als je een binnenbak heb scheren, zonder binnenbak raad ik het af. Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:07

Waterkippie op bokt heeft haar Fjord net geschoren. Ik vind het resultaat wel beter dan verwacht qua kleur hoor!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:24

Lindy schreef:
Als je een binnenbak heb scheren, zonder binnenbak raad ik het af. Lachen

Wij hebben ook alleen maar een buitenbak en er zijn hier gewoon allemaal paardjes geschoren hoor!

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:24

wij hebben beide fjorden ook geschoren. het was gewoon niet practisch meer, na een kwartier rijden heb je al een zeiknat paard. vind het bij de ene fjord mooier als bij de ander, die is inderdaad net een schimmel geworden, de fjordenkleur is er echt af, terwijl dat met de andere heel erg meevalt. maar net wat de rest zegt als je nu al een 300 grams erop hebt liggen dan moet je nu al wel aan een hele dikke deken.

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:27

Hoi! Meestal valt de kleurverandering na een maandje wel weer mee... tis even slikken, maar liever een wat kaler paard dan een ziek paard toch? In het begin is hij misschien nogal ligt, maar dat trekt snel weer bij hoor. En je kunt eventueel de benen en het hoofd niet scheren, is hij toch nog deels donker Schijnheilig .

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 17:18

En hoe kan ik hem het beste scheren? Welk scheerpatroon?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:33

Ze heeft hem onder een 300gr deken en daar heeft ie het erg warm onder (pablo heeft geschoren nog niet zo'n dikke deken op). Dus volgens mij is deze deken gewoon veel te dik. Maar goed je kan bijv ook een racestreep scheren........