staart wassen ,kan dat nog buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

staart wassen ,kan dat nog buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:31

Ik wil graag de staart van m'n haffie ff wassen,kan dat nog wel,of is het te koud buiten?Ik heb alleen koud water tot m'n beschikking...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:33

Ik ben er zo wie zo geen voorstander van om een staart tw wassen met koud water, maar dat even terzijde. Gistermiddag was het hier trouwens lekker weer, toen heb ik in een trui gereden. Dan zou 't nog wel kunnen. Maar algemeen genomen denk ik dat je beter binnen kunt gaan staan.

Waarom wil je die staart wassen als ik zo vrij mag zijn?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:38

tuurlijk kan dat! als ze in de regen staan, een lekkere plensbui, wordt de boel toch ook nat?

gewoon doen hoor

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:41

Ik wil 'm graag ff wassen ,omdat ie helemaal zwart is,en het is alweer een tijd geleden dat ik 'm gewassen heb..Ik wou 'm dus nog ff wassen voordat de winter echt begint..
En ik was 'm voorzichtig met de tuinslang,zodat z'n vacht niet nat word..

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:41

kan best, wij wasten eerdre ook de manen nog wel buiten (wel met warm water). We plakten gewoon de hals af met een vuiliszak Haha!, werkt super en paardje blijft goed droog.

ilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:42

Ja ik ken het wij hebben ook alleen koud water tot onze beschikking.
2 weken was mij haffie de sloot in gelopen en je raadt het al natuurlijk hij zat helemaal onder de kroost ja daar stonden we dan wat moeten we nu we hebben em toch maar gewassen met koud water want wat moet je dan hij stonk als een beer we hebben em gelijk op stal gezet en em goed drooggewreven met handdoeken en stro.
Toen we 's avonds weer naar ze stal gingen was hij alweer droog.
Ik zou ze staart gewoon wassen en em gelijk binnen zetten.
Maar dat is ieder zijn eigen mening ik hoort het wel.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:43

Oke badankt!
Dan ga ik nu maar heen,het zonnetje schijnt nu ook nog lekker!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:44

maar koud water krijg je dat dan wel schoon? Volgens mij werkt dat ook wat minder, zijn mijn ervaringen ten minste. Kun je niet wat thermoflessen anders vullen met heet water, dan kun je het water ten minste wat opwarmen (als je met emmers was dan).

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:44

ja gewoon wassen hoor, of ie nou in de regen staat of dat je alleen z'n staart wast maakt ook niet uit Lachen

ilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:49

ik had ook shampoo meegenomen heb em eerst helemaal ingesopt en daarna afgespoeld en 's avonds toen ik weer naar em toe ging was hij weer lekker schoon en ruikte heerlijk en z'n vacht glimde helemaal.
Het heeft toch wel geholpen met koud water maar voortaan neem ik ook wel een paar thermoskannen mee hoor met warm water.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:47

Je kan hem nu echt nog wel wassen hoor, het vriest toch nog niet.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:50

Ik denk dat het nog wel kan...zo koud is het overdag niet. Moet je het alleen niet doen op zo'n dag wanneer er zo'n hele koude wind staat...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:20

Ja, dat kon nog heel goed hoor!
Gisteren ook nog gedaan voor concours toen ik zn voeten aan t wassen was.
Heb ook allleen koud water, gaat altijd goed hoor!

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:51

Het kan nog makkelijk, ik heb het vanmiddag ook gedaan! Een witte staart is erg besmettelijk:p

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:01

Je kunt toch ook er voor zorgen dat de staartwortel niet al te koud en nat wordt, dus alleen oppervlakkig de bovenkant wassen (met een spons of zo) en gewoon goed de rest waar geen staartwortel meer zit...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 17:51

Ik heb de staart gewassen hoor,hij is weer heel mooi wit.Ik heb eerst een emmer water gepakt,en de staart in de emmer gedaan tot net onderde staartwortel,en de bovenkant heb ik voorzichtig natgemaakt,met m'n hand...Toen emmer neergezet en heb ik flink wat shampoo in de staart gesmeerd,en leker ingemasseerd,en heb ik laten weken,toen heb ik de rest van z'n lijf lekker gepoetst.En toen heb ik nieuwe emmer water gepakt,en de staart er weer ingedaan,en zo heb ik 3x een nieuwe emmer met water gepakt,en staart gemasseerd,net zolang ie weer helemaal wit was,en het wou best met koud water hoor!daarna heb ik er wat antiklit/glansspul in gespoten(dat vind ze niet leuk,net zoals ze niet van een tuinslang houd waar water uitkomt,daarom heb ik 't maar met emmers water gedaan)en nu issie weer lekker zacht... *LOL*