wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco1

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:14

hey allemaal,
ik zit met een probleem.
sinds kort heb ik een eigen paardje gekocht.
een kwpner je kunt er meer over lezen in mijn profiel.
ik was eigenlijk op zoek naar een pony klein paard verkeersmak en moest wel iets kunnen in de dressuur niet te oud en het liefst een arabiertje maar dat was mee bijzaak.
ik was al bij een aantal paardjes geweest. 1 zag er super mooi uit het wqas een arabiertje maar die had iets aan zijn rug en had heel zijn staart daardoor naar rechts hangen.dus dat ging niet door toen ging ik naar Rocco (nu mijn paard) kijken en was ik meteen verliefd omdat hij er zo mooi uitzag en zo fijn reed. hij heeft eigenlijk niets wat ik zocht.
hij is niet verkeersmak rijd Bdressuur is 1.68 hoog en erg schrikachtig.
ik heb hem nog maar 2 maanden maar toch zit ik te twijfelen.
moet ik hem toch maar verkopen en op zoek gaan naar een andere paardje?
of zal ik hem een kans geven en het hem zelf proberen te leren?

ik ben ten einde raad !

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:19

Ik denk niet dat je goed hebt nagedacht over je keuze toen je hem kocht, anders zou je niet na 2 maanden al twijfelen om te verkopen.
Het is ook nog een jong paard. Als ik jou was zou ik zeker nog een tijdje afwachten, maar jij bent de enige die de beslissing kan maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:21

Misschien een idee om voor de volgende paarden een proefperiode af te spreken, dan weet je tenminste wat je in huis haalt.
Verder vind ik het wel heel lastig om hier mijn mening over te geven...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:27

ik begrijp als ik in je profiel kijk wel direct waar je verliefd op geworden bent

zou je niet gewoon nog even een tijdje afwachten? ik geef dookie gelijk over het feit dat je niet goed hebt nagedacht over de koop, erg zonde.... ik zou als het mijn paard was het nog een tijdje aankijken, maar ja, de keuze is en blijft aan jou...

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:47

Hoi
Zelf zou ik even afwachten. Het beestje moet misschien ook nog wennen aan alles. En twee maanden is ook wel kort om al helemaal te bepalen hoe het beestje werkelijk is. Sommige paarden hebben langer de tijd nodig om te wennen.
Succes ermee

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:52

Ik zou proberen of je hem verkeersmak krijgt enz. maar als het echt niet lukt kun je beter een pony kopen die wel bij je past. Ik denk dat je iets beter had moeten nadenken voordat je hem kocht maar daar is nu niets meer aan te doen...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:17

Twee maanden is wel erg kort om al helemaal aan elkaar gewend te zijn.
Je kan proberen of je hem verkeersmak kan maken.
En als het allemaal echt niet gaat kan je beter een pony kopen die wel aan je eisen voldoet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:23

Liefde maakt blind en daarom verander je je eisenpakket direct. Ik ken het gevoel en neem je je keuze dan ook echt niet kwalijk!
Ik zou wel volhouden, minimaal 6 maanden. Dit is ook de gemiddelde tijd om aan elkaar te wennen. Ook is een goede begeleiding echt noodzakelijk. Hierdoor kan je samen met je paardenvriendje leren met elkaar om te gaan en leer je hem ook te rijden.
Geef hem (en jezelf) de kans; volgens mij ben je harstikke gek op hem!

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:53

dankjullie wel alvast voor de reacties.. ik heb niet echt goed nagedacht toen ik hem kocht denk ik nu achteraf ook.. erg stom van mij maar ik kijk het nog even af.. het is idd ook wat jullie zeggen "misschien moet hij nog erg wennen" vooral omdat hij zo schrikachtig is heeft het bij hem misschien wat meer tijd nodig.
vandaag ben ik er weer de hele middag geweest en snap ik ook echt niet waarom ik zo'n inzinking gehad heb.. het is een prachtpaard en ik ga er gewoon alles uithalen wat erin zit..
bedankt allemaal !!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:11

Leuk paard hoor. Men heeft mij wel eens verteld dat het anderhalf jaar kost voordat je écht een combinatie bent.
Maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Toen ik mijn paard net had, heb ik 3 maanden nauwelijks wat met haar gedaan omdat ik het zo spannend vond. Een vreemd paard op stal, ze kon amper wat (3,5 jaar oud en licht aangereden) en ze had nogal last van stalmoed. Inmiddels heb ik haar 4 jaar en ik ben nog steeds superblij met haar.
Wat ik wil zeggen is dat je het, net als de anderen zeggen, wat tijd moet gunnen. Hij moet aan jou wennen en jij aan hem. Maar het komt vast wel goed.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:35

Weet je, ik heb ook echt wel bijna een jaar nodig gehad om mijn verzorgpaardjes goed te leren kennen en het idee te krijgen dat we een soort band hadden. We waren gewoon vreemden voor elkaar en dan gaat alles gewoon wat lastiger! Met de arabier had ik helemaal het idee dat ik nooit een band zou krijgen maar het is toch wat geworden!
Geef het de tijd!!