willen jullie ook zo graag een veulen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

willen jullie ook zo graag een veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 10:44

hoi,

ik was wel benieuwd wat jullie er van zouden vinden als je pony een veulen krijgt Bloos! Schijnheilig ik zou het fet cool vinde *LOL* *LOL*

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:46

Als ik het zou kunnen houden zou het ' vet cool' zijn, maar tegenwoordig is het zo moeilijk om een veulen te verkopen, er zijn er al zo veel! Vooral pony veulens, die blijven doorfokken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:24

Ik heb een ruin du swordt wel erg mieolijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:35

ik ook, maar als ik een veulen zou willen zou ik die niet zelf gaan fokken, maar er eentje gaan kopen....

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:37

Een vriendin van mij heeft een Tinker merrie,
deze is gedekt door Cochise, en is in April uitgerekent.. Lachen

Heeel gaaf, ik kijk er al echt naar uit !!
Mn Tinker staat namelijk ook bij haar op de wei, gweldigg.. Lachen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:41

ik heb hier de laatste tijd ookal over nagedacht

ik heb namelijk een merrie die hel wat kan in de cross en springen.dressuur heeft ze de gangen maar niet de wil om nagevelijk te lopen. DUS Haha! wanneer we daar een dressuurhengst opzetten en hij dit onderdeel doorgeeft aan het veulen en men paardje haar deel: heb ik een super veulen Tong uitsteken

maar ik blijf wss wel nog even dromen Scheve mond

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:06

@tenemieken: Geloof dat je beter kan blijven dromen ja... Clown

Nee, ik droom niet van een veulen. Een veulen van de shet zou ik wel erg leuk vinden, maar meer omdat het nog kleiner en dus nog schattiger is. Dan daarbij, als het beestje er eenmaal is zou ik 'm niet zo snel meer weg kunnen doen, ik zou me er aan gaan hechten. Als je 'm al kwijtraakt.

Het lijkt allemaal klein lief en schattig maar het kunnen ook kleine monsters zijn. En die moet je wel weten op te voeden.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:08

hehe ben dit val plan ook hoor xtwisterx
mss later dat wel wel nog gaan kweken met men merrie maar dat zien we dan wel. zou wel men veulentje niet verkopen Lachen

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:13

ik zou het ook graag willen maar heb helaas geen merrie

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:17

Ik heb nu een veulen, en misschien als ze later groot is, dat ik er wel een veulen uit zou willen.

maar je moet er natuurlijk wel het geld voor hebben, en er is idd een mogelijkheid dat je het veulen niet kan verkopen... wat dan?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:32

Het lijkt mij ook wel schattig, maar nu nog niet hoor.... ik wil eerst een huis met stallen en een lap grond! Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:37

Ik zou geen veulen willen als ik wist dat ik er een zou krijgen. Ik weet van mezelf dat mijn rijstijl nog lang niet 100% is en zolang dat niet goed is zou ik niet echt een veulen willen hebben Haha! Eerst deftig leren rijden en dan zie ik nog wel Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:38

Wat heeft een veulen nou met je rijstijl te maken???? Verward

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:40

Nee ik zou er geen willen Haha!
Het is zowiezo al een gok: Heb je geld genoeg? Gaat het veulen er goed uitzien of gaat het mankementjes vertonen? Gaat het mooi kunnen bewegen of eerder als een karreknol? Gaat het wel groot genoeg worden? Gaat het opvoeden gemakkelijk gaan of wordt het toch een koppige puber? Ga je het verkopen en zoja, krijg je het wel verkocht?

Als je een veulen hebt ga je dat ook op bepaalde vlakken moeten opvoeden en ik geloof niet dat dat altijd rozegeur en manenschijn is voor iedereen Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:48

Net als met kinderen.. Schijnheilig

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:58

Lijkt mij wel leuk.. Word alleen wel moeilijk met een ruin Schijnheilig
Maar als ik een merrie zou hebben waar ik weinig mee doe (een drachtige is lastig met wedstrijden enzo) dan zou ik het misschien wel doen.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:08

ik hoef geen veulen.. nu nog niet iig..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:08

Volgende lente heb ik waarschijnlijk een minishet met veulen Hyper! (nouja, niet helemaal van mij maar ze staat hier en ik heb haar opgevoed)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:17

Oh, een veulen komt er vast nog wel een keer..

Maar voor je een merrie laat dekken zijn er zóveel factoren waar je rekening mee moet houden. Bij ons is ten eerste het land al een probleem, gezien het land waar we stonden omgedoopt is tot bollengrond. Ten tweede de kosten, en waar moet hij heen als hij gespeend is? Houden of verkopen? Hengstveulens zijn veel lastiger te verkopen onder de pony's. En waarom zou je een veulen fokken als hij misschien toch alleen maar bij de vleesproductie terecht komt?

Nee, er moet nog heel wat gebeuren voor onze merrie een hengst gaat ontmoeten..

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:33

Ik heb mijn merrie vorig jaar laten dekken en die heeft dit jaar (mei) een veulentje gekregen.
Ik laat haar ook zeker nog wel een keer dekken maar voorlopig nog niet. Het is allemaal heel erg leuk een veulentje, maar er zitten ook heel veel nadelen aan (hoewel de voordelen bij mij de overhand hebben)
Dus voor degenen die het zouden willen: denk hier heel goed over na, er zijn zoveel punten waar je rekening mee moet houden als je een veulentje fokt, dat moet je niet zomaar doen Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:20

Ik heb van mijn ouders vorig jaar een dekking gekregen, toen was het dood en nu is ze weer gedekt. Hopenlijk dit jaar in april een mooi levend veulen! Het veulen blijft absoluut bij ons! We hebben het gedaan omdat we het een keer mee wilden maken, ruimte genoeg hebben en omdat Odessa een klein paard is en we graag een groter dier willen fokken. Uiteraard vinden we mn paard verder het perfecte moederdier! Ik kan niet wachten Lachen

Ik zou het in ieder geval niet doen als ik niet voor mezelf fokte!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:53

Vorig jaar heeft mijn verzorgpony een veulen gekregen en ik ben helemaal gek op dat beestje. Dit jaar komen er weer twee veulens (misschien 4) Lachen Ik kan nu al haast niet meer wachten...haha Knipoog

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:52

Ik zit er ook heel erg aan te denken en ninla word misschien in het voorjaar gedekt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:58

een van de vele verzorgpony,s die ik heb heefd 22 april 2004 een veulen gehad(nu dus bijna 7 maanden)het is een geweldig beessie en ze luisterd erg goed.
ik wandel vaak met haar langs de weg en ze schrikt gewoon nergens van.
de zussen van dit veulen zijn ook in april uitgerekent.
wordt erg spannend.
ik vraag me altijd af wat voor vorm hun bles zou hebben en hoeveel witte voetjes ze krijgen Tong uitsteken

maar ja,ik zou moeten wachtten tot april,nu maar hopen dat ze niet overdragen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:03

t is wel leuk en schattig een klein veulentje , maar kleine veulentjes worden groot eerst peuter kleuter later puber

en uit eindelijk volwassen , bij een shet bv duurt dat langer dan bv een welsh

je krijgt nooit van te voren zeker heid hoe het veulen gaat worden
word idd groter ? of beter? of juist niet , wat als er een aangeboren afwijking is ? er eindigen nu al veel veulens bij de slacht wegens over aan bod..

de verzorging van mam en veulen is meer dan er een hengst op zetten

wat doe je als het afgespeend is hou je het voed je het zelf op en verkoop je het daarna ? kost veel geld voordat een veulen rijp is om er iets mee te doen
en als het zo ver is krijg je voor een vuilnis bakkie zeker niet dat wat het gekost heeft en voor een papieren pony is dat ook alles behalve zeker

dus heb je de tijd ? kennis? geld? geduld? de ruimte ? en evt de mogelijkheid het te houden?