heeft iemand hier evaringen meer of is dit pure zadelmarkt kwaliteit?
azriM
Geplaatst: 14-11-04 00:37
Ik vind het er nogal 'plat' en stijf uitzien... Waar komt het vandaan? Hoeveel vragen ze ervoor?
LOCA
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-04 00:39
ik mag geloof ik geen link plakkennaar marktplaats toch? het komt van Interhippique uit Rotterdam..
ilonka
Geplaatst: 14-11-04 00:43
hoi hoi.
Deze zadels heb ik ook gezien op marktplaats en ze zijn ook niet heel duur.Ik weet niet of jij ook bij InterHippique heb gekeken. En durf niet te zeggen of dit hetzelfde is als zadelmarkt. Een vriendin van mij had haar opgebeld en gevraagd hoe dat nou kon dat zij die zadels zo goedkoop kon verkopen waarop die Anja zei zij heeft niet een eigen zaak en hoef geen verdere kosten te betalen wat andere winkeliers wel moeten doen zodoende kan zij die zadels zo goedkoop verkopen.Ik zelf ga ook een keer bij haar kijken.Kijken kost nix
LOCA
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-04 00:47
precies ja, het zelfde verhaal als zadelmarkt....
Liselot
Geplaatst: 14-11-04 00:50
ik snap niet zo goed dat je zo''n zadel mooi kan vinden voor hetzelfde geld kun je een heel leuk 2e hands merkzadel kopen
LOCA
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-04 00:55
weet ik wel maar de kleuren combi vind ik leuk en ben gewoon evenbenieuwd naar de ervaringen..
prompter
Geplaatst: 14-11-04 01:03
Zo'n kleurencombinatie kun je volgens mij bij Hulsebos ook kopen, kost alleen ietsje meer (en is waarschijnlijk ook iétsje beter)
luuntje
Geplaatst: 14-11-04 10:13
Ik vind de zadels er stijf uitzien. Het leer lijkt mij helemaal niet soepel. Zelf zou ik het niet kopen.
klien
Geplaatst: 14-11-04 10:26
Wij hebben daar een half jaar geleden marathontuig gekocht. Schitterend dik leer en goede kwaliteit. Ook de zadels en hoofdstellen die ze heeft hangen zijn prima. Ze laat het maken heeft ze verteld in diverse landen en het wordt dan naar Rotterdam verscheept. Prima prijs / kwaliteit verhouding en ook een goede service. Ruilen mag altijd.
Wij willen hier heen voor een ander zadel als onze Kieffer versleten is (die is nu 30 jaar oud). Deze kwaliteit is echt vergelijkbaar.
Ik heb geen belang hierbij hoor, maar ben zelf echt tevreden.
DiantaM
Geplaatst: 14-11-04 11:00
het is een risico wat je neemt, want er is weinig over bekend. Ik zou zelf een goede 2e hands nemen, kost evenveel en je hebt een goede garantie.
Whoops1
Geplaatst: 14-11-04 11:41
Ik heb haar toevallig vd week ook gebeld.. 149 euro voor een compleet zadel, tjaa erg goedkoop..
Goedkoop is vaak ook duurkoop !!
Ik ga binnenkort met mn ouders kijken, ik ben ook opzoek naar nieuw zadeltje..
Maarr denk tja kweet het echt niet.. Lijkt me niet zown goede kwaliteit vanwege de prijs gezien..
Of wel..? Wat denken jullie..?
Ze zien er wel mooi uit de zadeltjes..
De vrouw aan de telefoon kwam ook ontzettend aardig over, en vertelde mij ook hetzelfde als hier al werd geschreven..
DiantaM
Geplaatst: 14-11-04 13:47
Over het algemeen is goedkoop mindere kwaliteit, vooral bij producten zoals zadels. Je kan zelf het risico nemen, je zou ook bv bij Starho kunnen informeren over die interhippique, zij weten meestal wel veel. Zadel worden met de hand gemaakt, en daarom vind ik 149 errrrug goedkoop! Na al die verhalen over zadelmarkt vertrouw ik het niet meer, maar misschien is deze zaak wel goed, dat merk je pas als je het een paar jaar gebruikt.
LOCA
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-04 14:14
Ik weet dat je altijd beter een goedkoop merkzadel kunt kopen, en dat is ook helemaal niet mijn vraag, ik vraag of iemand GOEDE ervaringen heeft met dit zadel. Ik hoef dus geen antwoorden van je kunt beter dit of je kunt beter dat. Dat weet ik ook allemaal wel ik wil alleen ervarigen weten met deze zadels.
Pharlap
Geplaatst: 14-11-04 17:47
Ik heb toevallig 2 weken geleden dat zo'n bruin vzh zadel daar gekocht. Ik had mijn goede dressuur zadel meegenomen omdat hij heel smal moest zijn, ze heeft gelijk eerlijk gezegd dat ze maar 2 zadels had die aan die eisen voldeden. Ik heb nu een goedkoop zadel voor erbij, om mee te springen en hij zit nog goed ook en ligt goed op mijn paard en ik merk dus niet dat er geen merk opzit. Mijn dressuur zadel is een euroriding diamant. Groetjes Pharlap.
germie
Geplaatst: 14-11-04 18:34
Die kleur bruin is echt mooi. De hoofdstellen zou ik wel durven kopen, heb over het algemeen goede ervaringen met goedkope hoofdstellen (M'n eerste hoofdstel van 40 gulden heeft het 10 jaar uitgehouden, maar Global hoofdstellen vind ik niets). De meeste goedkope hoofdstellen hebben een prima prijs-kwaliteitverhouding.
Echter, met zadels heb ik andere ervaringen. Meestal is het dieptepunt van de goedkope zadels verkeerd en niet aan te passen. Als je naar het zadel op de linkerkant kijkt, dan ligt het op de foto nu mooi in evenwicht (zo lijkt het tenminste). Zo moet het ook op de rug van het paard liggen, en dat zou wel eens niet zo kunnen zijn. Veel goedkope zadels hellen achterover. Dit is dus een kwestie van passen. Ook zit je als ruiter vaak niet zo prettig op merkloze zadels die toch vaak vrij vormeloos zijn (deze zien er niet verkeerd uit, vrij vlak, maar daar hou ik juist wel van). Verder vind ik het leer er vrij stug uitzien op de foto, vraag me ook af of het wel kleurecht is. Maar je kunt geluk hebben, ik heb 1 keer een tijdlang met een merkloos zadel gereden wat gewoon goed zat, en goed op het paard lag. Ik vind het vooral een kwestie van passen en kijken of je het waar vindt voor het geld. Een merkloos zadel is niet zo waardevast, tweedehands krijg je er zelden meer voor dan 100 euro. Merkzadels behouden hun waarde veel meer.
Pharlap
Geplaatst: 14-11-04 18:37
Die ik heb heeft juist hele zachte kussens en is echt niet stug. Waarom maak je niet gewoon een afspraak met haar, je bent niet verplicht om er 1 te kopen. Groetjes pharlap.
spokie79
Geplaatst: 14-11-04 18:39
Ik ga er binnenkort ook eens kijken. Wiarus heeft een nieuw zadel nodig. Wordt waarschijnlijk pas eind dit jaar of begin volgend jaar, maar ik ga daar in ieder geval kijken voordat je zo'n duur zadel koopt.
Liesje89
Geplaatst: 14-11-04 18:45
Ik heb ongeveer dat zadel in het zwart. Op mijn (vrij smalle) pony ligt 't perfect!! Je kan gewoon bij haar gaan kijken, met je eigen zadel erbij. Je hebt geen verplichting (meteen) een zadel te kopen.