sinds barefoot loopt pony onregelmatig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

sinds barefoot loopt pony onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:04

Ik heb sinds twee weken ongeveer nu een barefoot en rijdt er zelf eigenlijk heel lekker op. Ik vind het heerlijk zacht zitten en heb snel mijn evenwicht kunnen vinden dus tot zover top. Alleen nu het volgende. Mijn pony loopt sinds die tijd sloom. Hangt aan teugels en schudt soms met hoofd. Daarnaast loopt ze heel onregelmatig. Soms schiet ze onder me weg, soms loopt ze heel langzaam en dan weer heel snel. Ik heb het idee dat zij het niet lekker vindt. Wie heeft deze ervaring ook en kan mij vertellen of dat lang duurt of dat het helemaal niet meer overgaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:45

Misschien zou je Bianca (Pmarena op Bokt) even kunnen pb-en. Zij verkoopt barefoots en geeft altijd eerlijk en deskundig advies. Het kan zijn dat je paard er inderdaad last van heeft. Dat het zadel toch te veel op haar ruggegraat ligt, dat zou je kunnen veranderen door er een ander pad onder te leggen. Wat voor pad heb je er trouwens onder?

Ik heb zelf sinds een week een barefoot en zoals mijn paard als ik zijn er erg blij mee. Ik heb er zelf een grandeur pad onder liggen met inlages.

In de huiskamer (HK) is een heel topic over boomloos rijden. Daar staat veel info op over barefoots. Helaas kun je zelf geen vraag stellen omdat je nog te weinig berichten hebt om toegelaten te worden tot de huiskamer.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:55

hoi,
Ik heb de vierkante pad eronder. En daar heb ik klittenband op laten maken voor de losse kniewrongen die ik er bij heb gekocht.

Bianca heb ik het al gevraagd. Zij denkt dat het niet van het zadel kan komen. Ik snap er zelf niets meer van. Ik ga nu naar de huiskamer.

Groeten Sanna

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:25

Het kan aan het zadel liggen, maar dek meer aan de rug zelf. Het gewicht word niet verdeeld over de rug en de druk(gewicht van jouw) zit dus op 1 plek. Heeft ze een gevoelige rug dan kan dat behoorlijk pijn doen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:08

Misschien moet je zelf nog je balans vinden en ondervindt dat je paard. Ik heb zelf ook een tijd moeten wennen aan de "andere" zit. Maar eenmaal gewend, wil je nooit meer anders. Succes OK dan!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:10

Reageert ze ook zo als je zonder zadel rijdt?

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 10:28

vandaag ga ik zonder zadel rijden, als het dan weg is en ze loopt weer lekker los dan weet ik dat het toch aan het zadel ligt. Of dus langer uitproberen en wennen of terug naar het engelse zadel.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:26

Een andere oorzaak kan de voorboom zijn. Dit zadel heeft zeker ook een boom en moet dus wel passen. Leg het zaedel is op haar rug en kijk is of je met je hand tussen het zadel en de schoft kan komen. Lukt het bijna niet of drukt het erg dan is de boom te smal.
Zit de boom om de schouder heen geklemt dan is de boom te breed.