Wat vinden jullie van deze zadels? De ene is een kieffer garmisch, maar ligt er erg hoog op. De andere een oudzadel wat te klein is voor mij maar wel geschikt is voor het beleren. Omdat de singel niet past, heb ik het even met een longeersingel vastgemaakt. Graag jullie reacties. Zoals je ziet heeft Soraya weinig schift, hebben jullie goede adviezen over ene passend zadel?
en het andere zadel
suusje26
Geplaatst: 13-11-04 20:36
ik kan het zou niet egt goed zien.. ik weet wel dat in 1 van de laatste "bit nmrs" een artikel staat van hoe je weet dat een zadel past....
Lusitana
Geplaatst: 13-11-04 20:37
Het lijkt mij dat je paardje een zadel met een bredere boom nodig heeft, maar dat is moeilijk te beoordelen.
Duhelo
Geplaatst: 13-11-04 20:41
kun je ht 2 de zadel mss eens doen zonder bontje? en ook beide zonder schabrak probeer dan achter het paard te gaan staan, en "onder" het zadel door te kijken, de ruggegraat moet zeker helemaal vrij liggen verder vind ik het 2 de zadel beter passen dan het eerste het eerste zal geen problemen opleveren voor je paard, maar wel voor jouw de voorboom zal in de weg zitten denk ik zo
Anoniem
Geplaatst: 13-11-04 20:43
vanaf de foto ziet de 2e er het beste uit..maar ik zou ff zoald dutske zegt proberen
KarinvdM
Geplaatst: 13-11-04 20:44
Je kan beter foto's maken van het zadel op de blote rug. Zo is het niet te zien, zeker niet met het bontje ertussen. Of nog beter, laat iemand die er verstand van heeft even naar kijken.
Jeezes
Geplaatst: 13-11-04 20:45
Eerste zadel is absoluut te smal van boom. De tweede is beter maar dat is moeilijk te zien met dat bontje.
meikie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-04 20:47
Het eerste zadel is inderdaad niet mijn keus maar geleend omdat ik het op een ander paard zo fijn vond zitten. Zal het tweede zadel eens zonder bontje bekjiken! Bedankt.
develsgirl
Geplaatst: 13-11-04 20:50
bij de eerste kun je klachten krijgen doordat de kamer (voorkant) te hoog opkomt en dus te groot is voor jou paard hoeft niet hoor maar zo zie ik het uit jouw foto's de twede nijgt wel iets meet naar spring zadel en hebt kans dat ie iets of wat achter over helt voor de rest over het passen van een zadel staan er al goede andwoorde zonder sjabrak of bontje op het paard leggen vast singelen en van sachter kijken of jhe er "onder door kunt kijken" hoeft niet perse te kunnen als de boom maar helemaal vrij ligt en het nergens echt drukt ook kun je proberen met een schoon wit lakentje eronder het paard aan de llonge of tijdens ff irjden te laten werken en daarna kun je op het lakendje zien waar het evt drukkingen geeft (door de aanslag op het doekje) suc 6