Wat geven jullie je veulen te eten. Ik wil eigenlijk geen brok voeren. Mais en hooi. Maar in welke hoeveelheden. Hebben jullie nog tips op welk gebied dan ook voor wat betreft verzorging van mijn veulen.
PS het is een Tinker. Ik ben zo blij.................
Sarisv
Geplaatst: 13-11-04 20:04
tja,, Ik zou het niet echt weten, Mijne is ook bijna 8 mnd oud, maar dat is een welschxshetlander en die loopt gwoon dag en nacht buiten,, dus krijgt alleen gras, en heel soms een beetje hooi,, maar hoe het met een tinker zit weet ik niet,,
Lusitana
Geplaatst: 13-11-04 20:05
Waarom wil je geen brok voeren?
tara2
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-04 20:07
Heb me laten vertellen dat dat overbodig is. Als hij maar voldoende ruwvoer binnenkrijgt. En als iemand brok voert, zijn dat maar handjes dus ik dacht dat dit overbodig is.
Lusitana
Geplaatst: 13-11-04 20:44
Hm, misschien is dat een moderne gedachte. Maar een veulen heeft juist zoveel mogelijk voer nodig, mineralen en vitaminen. als je topkwaliteit hooi hebt, zit daar ook wel veel in hoor, maar ik zou toch zelf wel nog veulenbrokken voeren. kijk, alles wat ze in de eerste levenshjaren te kort komen, komt er nooit meer bij. Je krijgt een iesterig pardje met een zwak skelet. Paarden die in het wild leven, worden niet oud, en zijn vaak niet om aan te zien (mustangs bv) ,mede omdat ze zo´n slechte start maken. Aan de adere kant is een Tinker natuurlijk wel een sober paard, die het dus goed doet op weinig. Ik weet niet. Ik hoop dat je wat advies krijgt van mensen die Tinkers opfokken. Ik zou in elke geval voor wat supplementen zorgen, denk ik... zo´n diertje in de groei...
Anoniem
Geplaatst: 13-11-04 20:49
mijn veulen staat gewoon tussen de koeien in de kei en krijg kuilgras bijgevoerd..meer niet....is nog nooit geweest bij mij..en later altijd goede paarden er aan overgehouden
Monster
Geplaatst: 13-11-04 20:51
Mijn veule is ietsies aan de dikkere kant Hij wordt een bolliewollie... Hij staat samen met ene andere pony in een stal, ze krijgen smorgens een plakje hooi, en een paar broodjes, Dan savonds 2 plakken hooi, en broodjes, + afentoe(lees om de dag/2 dagen) een handje Subli-veulenbrok..
ellepel
Geplaatst: 13-11-04 20:53
als jij hele goed kwaliteit hooi voert zou brok eigenlijk alleen een toevoeging zijn, want in hooi zitten nou eenmaal niet alle vitamines.. ik heb altijd bij een fokker rondgelopen die zijn veulens onbeperkt supergoed hooi voerde en daarnaast haver....ze kregen elke dag een halve kilo haver. brok voerde hij alleen als hij meende dat het hooi van mindere kwaliteit was..