Waarop letten aanschaf scheermachine?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Waarop letten aanschaf scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 19:52

Aangezien een paar keer scheren even duur is als het apperaat zelf, zit ik er over na te denken om zelf een scheermachine te kopen. Zo een om het hele paard in 1x te doen, dus of een goede accu, of met snoer, en met koeling.
Maar waar moet je op letten?
Wat zijn goede merken, en wat absoluut niet?

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:57

Wij hebben een Liscop scheermachine, ik heb er pas voor het eerst mee geschoren. Hij werd niet erg warm en scheert ook fijn. Maar ik heb er niet veel verstand van Knipoog , weet wel dat ze nieuw redelijk duur zijn (€300).

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:06

wij hebben een econom scheerapparaat , hebben we al denk 4 jaar en mijn vader gebruikt hem voor de koeien en wij voor de paarden, ideaal apparaat

ik zou wel voor een snoer kiezen , dat blijft het altijd doen en moet je tenminste niet een nieuwe accu in doen als ie leeg is ( of je hebt bijv pas je halve paard geschoren Tong uitsteken ).
ik zou er wel eentje kiezen die je makkelijk vast kunt housen , dus fijn in je hand licht en niet al te zwaar is en niet al te veel herrie maakt zoals hieronder gezegd.
succes met zoeken nog

edit : typfoutjes
Laatst bijgewerkt door Melanie op 13-11-04 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:07

Zo stil mogelijk... zo veilig mogelijk.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:27

ik heb op school koeien moeten doen .. het is dus fijn als ze niet te zwaar zijn dat ze goed en stevig in de hand liggen en dat ze niet teveel trillen ... ook fijn is het als je niet al te vaak moet olien .... en de messen boenen moet ook niet tevaak moeten .. met een blaas ding dus ingebouwt

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:30

niet te zwaar is ook heel belangrijk een zwaar scheerapperaat is lastig om mee te werken, ook is het wel heel fijn als ie niet te veel geluid maakt,
maar is het voor het toileteren of heel je paard , want daar zit ook nog groot verschil in

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:31

Hoe dat hij ligt in de hand. Waar dat de ontluchtingsgaten zitten, leg je hier je hand niet op als je hem vast pakt? Is nl slecht voor de machine.
Verder: Hoe makkelijk zijn nieuwe messen aan te komen? En voor scheerkoppen ipv messen: waar kan ik ze laten slijpen?

Het aantal watt van de moter. Voor paarden ligt dit lager als voor koeien. Maar wat als je nou een paard hebt met een hele dikke vacht?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:55

develsgirl schreef:
niet te zwaar is ook heel belangrijk een zwaar scheerapperaat is lastig om mee te werken, ook is het wel heel fijn als ie niet te veel geluid maakt,
maar is het voor het toileteren of heel je paard , want daar zit ook nog groot verschil in

in het eerste bericht staat dat het is om het hele paard in 1x mee te scheren.

*leest zeer geïnterreseerd mee, ben ook van plan er een aan te schaffen*

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:00

Je moet er ook op letten waar de ontluchtingsgaten zitten, om de reden die Unity al geeft, maar ook omdat veel paarden het eng vinden als die lucht tegen hun huid blaast, je kan er beter eentje nemen die de lucht naar achteren blaast.. (hoop dat je het snapt)
Ik heb zelf een scheermachine van Liscop, en ben er zeer tevreden over!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:03

Aesculaap zijn de beste die er zijn. (weet niet of het zo goed geschreven heb hoor :S) Die zijn ook vrij prijzig (400 euro). Die gaan echt lang mee, super kwaliteit, en onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar (evenals messen).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:12

Ik heb zelf 2 lister scheermachines eentje met koeling en eentje zonder .Ik scheer het liefst met deze zonder omdat die andere het haar naar mijn richting blaast Haha! ,de andere wordt natuurlijkiets sneller warm .ik heb ze beiden al langer dan 12 jaar en eigenlijk nooit iets aan geweest ,ik gebruik ze heel intensief (elk paard wordt 3 a 4 keren per winter geschoren (ja ik doe het graag !!).de messen laat ik hier in een tuincentrum slijpen ,en ikkoop geregeld eens een nieuw paar messen ,want soms zijn ze bot als je in de helft van een paard bent .
En veel olie is het lang leven van je messen en je machine

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:30

Ik ga van de week een bij de ruiterzaken kijken.
Of zijn er nog andere winkels die ze verkopen? Boerenbond bijvoorbeeld?
Ik ga denk ik toch maar voor een met snoer, want ik moet mijn paard denk ik verdoven en dan in het lastig als de accu leeg is Knipoog