buitenbak vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

buitenbak vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 16:56

ik sta bij een "stalling" waar ze alleen iest hebben wat op n buiten bak lijkt, er licht nu dus overal water, neem aan dat iedereen dat probleem heeft met een buitenbak??
vroeger was ik heel verwend met mijn binnen bak...
maar hoevaak rijden jullie met dit weer?
royena lijkt helemaal geen plezier meer te hebben met het rijden, omdat er overal plassen liggen en ze weg zakt in de modder, waar ik wel in kan komen Schijnheilig ... ze krijgt zo iezo al minder beweging omdat ik vaak te wijnig tijd heb met school, maar ze moet toch wel beweging krijgen, nu is dat om de dag (soms vaker)...
ze staat wel overdag buiten, en s nachts op stal met hooi etc.

hoe doen jullie dat met dit weer? en die modder...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:16

Gewoon rijden...
Maar als je pony er echt geen plezier in hebt kun je misschien buiten rijden? Daar liggen ook wel veel plassen, maar dat is misschien minder erg dan een natte bak.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:26

Ja idd...
Waarom niet rijden? Omdat er een paar plassen liggen?
Pff, nou uh, je smelt niet hoor Haha!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:36

onze bak is net helemaal losgetrokken, er staat dus ook geen plasje in
Haha!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:42

Bij ons is de bak nu nog wel te rijden, als er te veel plassen liggen ga ik gewoon t park in, ruiterpaden zijn ook wel nat, dus meestal alleen stappen dan of op de weg draven. Maarja zo vaak komt het niet voor dat de bak te nat is om in te rijden.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:18

Ik heb vanmiddag gehoord (wij hebben een vrij zware, omgeploegde bak) dat het slecht is voor de benen van het paard???

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:19

Echt goed is een zware natte bak niet nee. Er komt meer kracht op de pezen te staan waardoor het risico op peesblessures groter word. Mijn paardje loopt echter al ruim 2 jaar in een vrij zware, snel natte bak en heeft nog nooit iets aan de pezen gehad.

Als je paardje er echt geen lol in heeft kun je natuurlijk (in het donker uiteraard met goede verlichting) buiten gaan rijden.

Ikzelf rijd 1 keer in de week in het donker buiten, rijd 1 keer in de week voor mezelf dressuur in de zware bak, heb 2 keer per week les in een goede bak en longeer 1 keer in de week. In het weekend ga ik gewoon naar buiten (ik op zaterdag, mijn medeberijdster op zondag).

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:21

mijn bak is nog wel goed te rijden. hij word dan ook (vaak) 2keer per dag getrokken ook al word er die dag niet in gereden. zo blijft je bak ook goed met weg trekken van regen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:24

onze bak is voor de helft goed te rijden dus het lukt wel aardig... ik rijd niet iedere dag nu want ze houd niet van plassen... maarja helemaal niet rijden is ook weer zo wat Tong uitsteken dat zou ze wel willen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:55

Wij hebben op onze stal een super buitenbak! Altijd te rijden, ook al heeft het geregend, gesneeuwd, gevroren of wat dan ook.... super gewoon!
Het is een soort van eb- en vloed systeem en als het gaat regenen trekken we gewoon de 'stop' eruit en de bak blijft dan te rijden OK dan!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:45

hunter87 schreef:
mijn bak is nog wel goed te rijden. hij word dan ook (vaak) 2keer per dag getrokken ook al word er die dag niet in gereden. zo blijft je bak ook goed met weg trekken van regen.

Ik neem aan dat je de bak van Martin bedoeld ?
Wel raar dat er nog gewoon in te rijden valt, terwijl de lessen van de club niet doorgaan ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:57

Citaat:
ik sta bij een "stalling" waar ze alleen iest hebben wat op n buiten bak lijkt,
Whahaha Dies is grappig
Citaat:
neem aan dat iedereen dat probleem heeft met een buitenbak??
Nee dat probleem heb ik niet Ik heb nl. een lekker eb en vloed 60 bij 20 bak. Super!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 07:27

ik vertik het dus ook om te rijden in onze buitenbak als die te nat is. het hoeft geen militairistisch trainingskamp te worden om wat oefeningen te doen? maw bij ons is het ook niet te doen, bepaalde delen zijn zachter dan andere stukken en zakken de paarden er een eind in weg. blessures heb je zo gemaakt.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:23

Bij mijn keuze voor een pensionstal staat op nummer 1
Een knappe droge buitenbak of een binnenbak met goede bodem. De bodem van de bak staat bij mij bovenaan. (binnen of buiten)
Ik rijd en/ of longeer dus niet in een plassenbak..
Een regenbui vind ik niet erg .. Als de bodem maar goed blijft..
Ik zou in deze situatie dus op zoek gaan naar een andere pensionstal als er geen andere mogelijkheid is om te rijden.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:56

Ik heb eigenlijk nooit een probleem in de buitenbak waar ik mag rijden, er ligt een achterberg bodem.
En die is nog altijd zeer goed te rijden geweest !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:07

Wij hebben altijd een wat creatieve oplossing op de manege. We maken een kleine greppel die de bak uitloopt en we zorgen dat het meeste water in die greppel komt, hierdoor stroomt een groot deel het pad af de weg op. Maar het werkt wel, niet al het water is weg maar de grootste laag wel. En je kan zo goed als de hele bak gebruiken. Het is echt rotwerk maar als je het met een paar mensen doet is het zo geklaard.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:11

Onze bak heeft alleen maar drainage, maar is eigenlijk altijd wel te rijden!
Het is op 1 hand te tellen, waneer je niet kan rijden....
met sneeuw bijvoorbeeld!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:27

Ik heb ook geen last van plassen bij ons Schijnheilig maar wat ik zou doen is gewoon lekker naar buiten gaan...

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:41

Onze bak is wel wat drekkerig maar prima in te rijden en er staan geen plassen in Lachen wat voor weer het ook is ik rijd gewoon altijd! voor de winter gaan wij zout door het zand strooien dan blijft ie vorstvrij! dus blijft sneeuw en ijs er niet op liggen!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:50

Omdat ze van de binnenbak op de manege waar Angel staat, nu een cabrio gemaakt hebben.. (ze zijn het dak aan het vernieuwen).. moet ik ook buiten rijden.. maar ik vind buitenrijden eigenlijk veel leuker... hier en daar wat plassen ontwijken... broem broem

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:10

ik rijd altijd in een natte bak 2 keer in de week rijd ik binnen maar voor de rest lekker buiten goed die frisse lucht ern anders maak je lekker een buiten rit ook altijd leuk!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:40

Mijn bakje is altijd goed, maar helaas hier midden in het Westland is het maar een longeerbakje.
Ik rij zo een 1 à 2 keer aangespannen dressuur, 1 à 2 keer ohz. dressuur en de rest lekker buiten, condititietraining.

giiipsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:42

Dan zou ik gewoon veel buiten gaan rijden zodat ze aan haar beweging kan komen. Bakken, daar ben ik al tegen, maar natte bakken dus helemaal Tong uitsteken

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 08:07

ditchie schreef:
Onze bak is wel wat drekkerig maar prima in te rijden en er staan geen plassen in Lachen wat voor weer het ook is ik rijd gewoon altijd! voor de winter gaan wij zout door het zand strooien dan blijft ie vorstvrij! dus blijft sneeuw en ijs er niet op liggen!

Volgens mij is dat zout niet zo goed voor de hoeven van ja paard Verward

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:53

wij rijden toch bijna elke dag alleen stap en draf galop is te linkt.. maar we ehbben et geluk dat een aknt van de bak toch redelijk droog is.. dat loopt af namelijk.. de andere kant is wle erg nat die mijden we zoveel mogelijk, maar instap moeten ze er toch wle door.. (als et niet echt te erg is)