Zweetdekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stookly

Zweetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 13:21

Ik heb weinig ervaring met dekens. Mijn paard heeft een staldeken van 200 gram en een outdoordeken van 350 gram voor de echt koude dagen. Nu wil ik nog graag een regendeken zonder vulling voor hem aanschaffen en misschien een zweetdeken. Alhoewel ik niet geneigd ben om mijn paard in het zweet te werken als de dagen kouder worden (en natuurlijk gewoon goed uitstappen). Maar voor de security wil ik toch een zweetdeken tbv cooling down in huis halen. Ik kan kiezen, geloof ik, tussen een fleecedeken of een wollendeken. Maar wat zijn nou de voor- en nadelen van een fleecedeken c.q. wollendeken? Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:24

Ik heb liever een wollendeken omdat ik denk dat die meer vocht opnemen en steviger zijn. Maar ik akn het ook helemaal fout hebben hoor. Ik heb wel een wolle omdat ik die gewoon tegenkwam in de winkel en de kleur heel leuk vond.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:32

Ik heb een fleece en een wollen maar merk niet zoveel verschil, de fleece is wel wat dunner. Je hebt ook nog dralon zweetdekens, die zijn superzacht maar of ze hun werk goed doen...? (ik heb er geen ervaring mee)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:07

ik heb een wollen deken, bij een wollen deken zie je bij jepaard bovenop de deken vocht liggen, de deken zelf is droog aan de onderkant.
bij een fleece deken valt me op dat de deken zelf nat wordt...

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:08

ik heb een fleece mar wil binnekort een wollen gaan halen
Een fleece word namelijk echt 'nat'

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:22

Volgens mij gaan fleece dekens sneller stuk dan wollen dekens...

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:31

Ik heb een fleecedeken, het vocht zit dan aan de buitenkant die van mij, werkt prima! Lekker licht om overal mee heen te zeulen Haha!
Heb nooit wollen gehad, dus zou niet wete wat eigenlijk beter is, maar wol zal wel steviger zijn.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:06

ik heb zelf een fleece deken.. omdat ik zelf vind dat wolle dekens zo zwaar zijn. maar heb wel een fleece deken die ademt om het zo maar te zeggen.. het vocht gaat van binnen naar buiten.. de deken zelf is niet nat

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:07

Ik heb een wollen en fleece dekens. Maar de fleece dekens vind ik veel beter. Onder de wollen dekens gaat mijn paard nog erger zweten.
Bij fleece komt het zweet ook aan de buitenkant te liggen en blijft de binnenkant droog.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:09

Ik heb zelf een wollen en een fleece. Mijn voorkeur gaat uit naar de fleece. Ik vind 'm makkelijker in gebruik (minder zwaar) en mijn paardje is eerder droog. Onder de wollen blijft ze veel langer nat.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:19

hey
die van mij krijgt alleen een zweetdeken op als ze hard gewerkt heeft en dus nat is van het zweet, na ongeveer anderhalf uur gaat die deken er weer af en moet ze verder zonder. de zweetdeken is van fleece.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:15

Ik heb wollen en fleece zweetdekens MAAR sinds kort heb ik de shamrock power van Bucas erbij als zweetdeken en dat is écht een superdeken. Ze is binnen een half uur droog, duurt bij fleece en wol langer. Deze blijft gewoon écht droog aan de binnenkant, wol en fleece worden op een gegeven moment wel nat aan de binnenkant, zeker als het kouder is en het langer duurt voordat ze drogen. Wil nooit meer een andere.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:31

Lachen heb ook een wollen en fleece... vind ze allebei wel fijn!!maar met de koudere dagen gebruik ik liever de wollen *LOL* is ook warmer dan die fleece van mij....