Ik vraag me af vanaf welke leeftijd een MINI paardje naast de fiets mag leren lopen. Ik heb namelijk een mini paardje (zie in mijn profiel) en ik wil hem als hij ouder is naast de fiets leren lopen net als mijn shet, want dat is toch wel erg praktisch. Hij is nu 18 weken, maar ik snap zelf ook wel dat het nu nog niet kan. Wie weet vanaf welke leeftijd het mag en dus geen echt 'gevaar' meer oplevert voor zijn gezondheid enzovoort.
Wie helpt mij?
MarrieLeen
Geplaatst: 13-11-04 11:53
Ik zou zeker nog wachten tot hij een jaar is. Verder zou ik eerst gewoon de andere dingen aanleren, zoals halster, poetsen etc. en pas als hij echt goed kan meelopen aan de hand, dan pas naast de fiets.
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 13-11-04 12:22
Ik raad je aan te wachten tot ie een jaar of 2 is. ik heb het Sharif ook geleerd toen hij een jaar was, en we hebben echt niet veel gedaan maar hij heeft wel een jaar stil mogen staan omdat het leek op overbelasting, en dat terwijl we echt niet ver gingen met hem. Maar het is best zwaar voor ze. Hij is nu bijna 3 maar ik ga pas volgend jaar weer verder.
Sizz
Geplaatst: 13-11-04 12:32
Als je pony gehoorzaamt kun je het doen. Er is niet echt een leeftijd voor. Maar als je pony niet luistert naar je. Tjahh dan kunnen er ongeluken gebeuren. En dat willen we niet he