weer eens een vraagje over scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

weer eens een vraagje over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 23:25

Aangezien ik mijn tinker dit jaar voor het eerst wil gaan scheren en hier helemaal geen ervaring mee heb, wat vragen. Ik zal even kort de situatie uitleggen:

Tinker staat nu nog dag en nacht op de wei, vanaf maandag gaat hij naar een andere wei, waardoor ik ook savonds kan rijden. Aangezien ik na het rijden niet tot 12 uur 's nachts de tijd heb om te wachten tot meneer droog is, heb ik dit jaar besloten om toch met scheren te gaan beginnen.

Hij zal nog wel een tijdje dag en nacht buiten blijven staan, daarna 's nachts naar binnen, echter in een niet geisoleerde stal, dus wel windvrij, verder iets minder koud dan de buitentemperatuur.

Eerste vraag:

in welk model kan ik mijn tinker het beste scheren zodat hij warm genoeg blijft in de wei, maar "koel" genoeg tijdens het rijden en snel opdroogt erna zodat mijn dekens redelijk snel nadien weer op kunnen. (ik dacht zelf aan tot de benen scheren en de hals niet, zodat de kou niet op zijn hals slaat in de wei)

Tweede vraag:
Met een hoeveel grams deken moet ik beginnen (vanaf volgende week ongeveer) en hoeveel moet er daarna nog bij? ( dit ivm evt aankoop nieuwe dekens) Ik heb geen halsdekens, dus das geen optie

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:45

niemand???

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:26

In een deken model,net zoals Marko van smiley...
En ik zou een 200 grams doen... Daar begon ik ook mee,en als het echt gaat vriezen wel een dikkere ongeveer 400 grams...