dat stomme rotding!! [cap]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

dat stomme rotding!! [cap]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 21:59

Jeetje zeg!!

Ik heb zo'n Casco-cap, lichtgewicht, hardstikke lekker ding.. Het is een verstelbare, nu is het "plasticje" boven de draaiknop waarmee je de maat kan verstellen GEBROKEN Hij zit nog wel vast dus in principe kan ik er nog mee rijden, maar ik heb deze cap pas 9 maanden ongeveer, hoor dit dan al te breken?? Ik ga er iig mee terug naar de winkel, want dit hoort volgens mij niet!! met mijn vorige cap heb ik 3 jaar gedaan, had langer gekund maar paste hem niet meer...

Is dit bij meer mensen gebeurd en wat kan ik er nu mee doen?? Heb wel nog zo'n sticker waarmee je m terug kan sturen naar de fabrikant, maar eerst gaan we terug naar de winkel......

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:07

ik zou gewoon trug gaan naar de winkel en kijken wat hun zeggen.
die sturen die volgens mij automatisch wel trug naar de fabrikant dat je dan een nieuwe inplaats krijgt.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:14

Die draaiknoppen etc zijn ook los verkrijgbaar.

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:44

K heb toevallig woensdag er zo'n nieuwe draaiknop in laten zetten, kost iets van 8 euro

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:50

hel1 schreef:
K heb toevallig woensdag er zo'n nieuwe draaiknop in laten zetten, kost iets van 8 euro

Ja, maar zoiets mag niet zomaar kapot gaan. Gewoon even teruggaan naar de winkel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:51

He goed om te weten! Die van mij begint al een beetje gaar te worden

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:58

mm mijne is nu 3 jaar oud, en bij mij beginnen die randjes aan de voorkant los te laten.. ook erg lelijk..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 01:04

Die tuigjes zijn indd los verkrijgbaar. Alleen horen ze wel langer mee te gaan dan 9 maanden...
Misschien een maandagochtend-tuigje? Clown Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 09:48

Ja dat is bij mij ook gebeurd.
Ik reed elke dag met die cap en eerst is dat draadje losgeschoten omdat mijn knop bleef hangen, daarna is inderdaag ook dat ding gebroken, hij zat voor geen meter, liet aan alle kanten los Boos! Ik ben genezen van die casco dingen!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 10:33

Vorige keer was ik in de ruitersport zaak en ving ik op dat de verkoopster tegen een klant zei dat de cap tegenwoordig nog maar gemiddeld een jaar meegaat volgens de fabrikant, zij vond dit zelf ook veel te weinig, maar als het tegen het jaar aanzat dan gaven ze geen garantie meer, dit zei ze toen de vrouw de cap kocht zodat ze er rekening mee kon houden. Vond dit wel een beetje vreemd om te horen

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 10:38

Ik heb dat wel vaker gehoord dat die draaiknop kapot gaat.
Een vriendin van mij heeft daar ook last an.

Wat gek inderdaad dat een cap nog maar een jaar meegaat...
Zo goedkoop zijn die dingen nou ook weer niet !

Ik heb nog steeds zo'n champignon-hoofd model... Maar hij doet het al een hele tijd... En ach..
Ik zie het zelf toch niet als ik dat ding op mijn kop zet.
Maar die casco caps zijn dus niet zo geweldig als het lijkt...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 17:09

lowara schreef:
mm mijne is nu 3 jaar oud, en bij mij beginnen die randjes aan de voorkant los te laten.. ook erg lelijk..

Dat is bij mij ook al stuk, in dat randje zat een scheurtje, dus heb het geplakt met zwart tape, maar dat was al binnen een maand ofzo gebeurd, ik gebruik m maar een keer per week.. een nieuwe cap zal ik neit krijgen, maar als die opgestuurd moet worden, wat zet ik dan op als ik moet rijden??? ik bedoel, dat kan wel paar weken duren als het tegenzit... tot die tijd cap lenen ofzo?? op een sticker van de fabrikant die ik nog heb, staat dat je drie jaar garantie hebt, maar dan moet je m opsturen MET de bon en die hebben we waarschijnlijk niet meer... nja, ga het wel ff uitzoeken!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:12

Die van mij doet het ook haast niet meer...die heb ik ook nog niet zo lang.

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:35

Serendipity1 schreef:
Ja, maar zoiets mag niet zomaar kapot gaan. Gewoon even teruggaan naar de winkel.

Ze zeggen toch dat het je eigen schuld is...omdat je je cap verkeerd neerlegt(volgens hun) zeiden ze ook bij mij

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:38

Ik weet welk "plasticje" bedoelt, bij mij was dat op een gegeven moment ook geknakt. Het zat inderdaad nog wel vast, maar het ontstane randje drukte heel irritant in m'n achterhoofd. Voor mij een reden om een nieuwe cap te kopen van een ander merk, ik vond het toch al een onding.
Heb je toevallig een dikke bos haar in een staart onder je cap uit? Bij mij is het plasticje daar uiteindelijk op geknapt, met de cap die ik nu heb gaat het wel goed met m'n haar (HH Proplus).

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:17

WenS schreef:
als het tegen het jaar aanzat dan gaven ze geen garantie meer, dit zei ze toen de vrouw de cap kocht zodat ze er rekening mee kon houden. Vond dit wel een beetje vreemd om te horen

op een cap zit geen garantie. Het gaat om een veiligheidsartikel. Hier kunnen ze geen garantie op verlenen.

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:22

Die van mij was ook kapot en ik heb van de ruitersportzaak hier zo'n soort ritsluiting gekregen.
Blijft veel beter zitten en je hebt niet zo'n grote knop op je achterhoofd.

Maar sinds m'n haar eraf is zit m'n cap voor geen meter krijg hem niet lekker versteld.
Dus ben al aan het rondkijken voor wat anders.
Ik zag dat Horka nu ook een verstelbare heeft, iemand daar ervaring mee?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:41

Horka airstream ofzoiets. heb hem wel een paar keer gepast maar vind ze niet lekker zitten
Nee ik zweer nu bij mijn harry proplus Haha!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:48

Unity schreef:
op een cap zit geen garantie. Het gaat om een veiligheidsartikel. Hier kunnen ze geen garantie op verlenen.

Als ik een cap koop en ik heb hem netjes gebruikt 2 maanden (en niet gevallen) maar hij begint gebreken te vertonen ga ik er toch mee terug...dan krijg ik een nieuwe...hoe noem je dat dan als het geen garantie is ?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:48

Met Casco heb ik ook gehad dat het binnenwerk stukging, ook binnen een jaar (had de Ecco, dus zonder draaiding).
Nu heb ik al zo'n 3 jaar de Horka Airstream en die blijft wel goed.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:53

WenS schreef:
Als ik een cap koop en ik heb hem netjes gebruikt 2 maanden (en niet gevallen) maar hij begint gebreken te vertonen ga ik er toch mee terug...dan krijg ik een nieuwe...hoe noem je dat dan als het geen garantie is ?

Het punt is, dat omdat het een veiligheidsartikel is, ze er geen standaard garantie op kunnen geven. Een fabrikant ziet ook wel of dat ding op de grond is gestuiterd of niet. Daarom word geadviseerd om er mee terug te komen. De cap word dan samen met de bon opgestuurd(tenminste bij ons) en in veel gevallen krijg je van Casco gewoon een gerepareerde cap retour.

Maar als ze nu zouden zeggen dat er een jaar garantie op zit, jij stuiterd dat 2 met je cap van het paard af en gaat terug naar de winkel, dan krijg je dus alleen maar scheve gezichten. Er is immers gezegd dat er een jaar garantie op zit.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:54

ik heb ook zo´n soort ristsluiting zoals stennisje maar die is bij mij ook al aan het scheuren k heb die cap begin juni dit jaar gekocht...gewoon een k*u merk dus

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 22:30

Noujah, mijn moeder gaat dinsdag ff terug, dan zien we wel.. Kan er niets aan gedaan worden ga ik toch op zoek naar een andere cap (zal wel moeten dan) maar eerst 'ns kijken wat de winkel ervan zegt, dan zien we wel verder!! We hebben het bonnetje (stom genoeg) niet meer, en kunnen het ook niet meer terugvinden op de afschriften.. Noujah, eerst naar de winkel met da ding!!