Maar aangezien ik het allemaal zelf moet doen en er gewoon niet uitkom, kan niet ff naar iemand lopen om advies...
De laatste 3-4 weken is m'n paardje nogal mat in het rijden. Dat is precies de tijd dat ik ben overgestapt op ander voer. Het zogehete Culiminar, dat is een mengeling van gerst,brokken,kruiden,mineralen en je hebt in het power en relaxed vorm.. Ik voer aan m'n dressuurpaard de power en aan m'n arabier (recreatief) de relaxed. M'n arabiertje doet het hier super op, al mag hij nog wat voller (hij is moeilijk dik te krijgen) maar m'n andere paardje blijft wat achter in vacht, en energie. Hij krijgt 2 kg hiervan op een dag en daarnaast 1/2 geweekte pulp en 1 granenmix. Daarnaast natuurlijk veel hooi/kuil.
Hij heeft een goede conditie maar zijn vacht is niet mooi zoals hij voor dit voer was en zijn energie valt ook tegen.. Eigenlijk ben ik huiverig om meer te gaan voeren.. Ik heb eigenlijk al besloten om m'n arabiertje op dit voer te laten, hij doet het hier immers fijn op, en m'n andere op ander voer te zetten..
Nu heb ik besloten naar havens te gaan kijken. Eerst wilde ik dit niet voeren omdat m'n arabier hier niet goed op reageerd, maar nu hij ander goed voer heeft kan ik het altijd proberen..
M'n sportpaardje krijgt nu ook de granenmix van havens en eet dit smakelijk op..
Nu zat ik te kijken om voor hem toch terug te gaan op brokken. En toen ik net op de site zat te neuzen van havens zag ik draversbrok en sportbrok staan.. maar wat is hier nou het verschil tussen?...
Hij zou dan de brok krijgen, daarnaast 1/2 pulp om zijn voer nat te maken voor zijn hoestpoeder, 1 kg graan en s'avonds 1 kg muesli voor de lekker (stimix pavo)...
Hij is 1.66m hoog, en word 5-6 dagen in de week intensief tot zeer intensief gereden..
Alle tips (ook over andere merken, maar GEEN PAVO !!) zijn welkom