Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds 5 weken heb ik een haflinger ruin van 1.5 jaar. Ik wil em laten verzekeren voorals ik met em op straat loopt en hij schrikt ergens van en hij maakt schade aan een auto of wat dan ook. Ben daarom vandaag naar mij verzekeringsagent geweest en ff die vraag aan em gesteld hoe dat zit. Hij zei dat dat onder de aanspraakelijkheidverzekering valt want een paard is ook een huisdier.Maar van sommige mensen hoor ik dat je een dan een aparte polis krijg waarop staat dat het paard verzekerd is. Ik weet nu niet meer wat ik nu wel of niet moet geloven hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.
groetjes: Ilonka
Edit Katja: titel verduidelijkt.
cindy83
Geplaatst: 12-11-04 18:06
mijn paarden vallen gewoon onder die aansprakelijksheidsverzekering... heb daar flink achteraan gebeld, hebben ze voor mij uitgezocht... heb verder geen aparte polis..
ilonka
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-04 18:16
Hoi Cindytjuh,
hoef jij daar ook niet extra voor te betalen dan. Een vriendin van mij zeg dat je het wel zwart op wit moet laten zetten dat ie echt bij de aanspraakelijkverzekering zit. Dus zodoende.
groetjes: Ilonka
ellepel
Geplaatst: 12-11-04 22:39
nee hoor, dat valt allemaal onder je w.a verzekering.. vraag anders voor alle zekerheid je eigen verzekeringsmaatschappij....
Pendrag
Geplaatst: 12-11-04 23:14
Valt standaard onder je aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) zolang je je paard maar hobbymatig hebt. Geen aparte polis nodig, ook geen extra kosten! Soms zit het ook wel eens mee en kost je paard niets extra's.
Brendageene
Geplaatst: 12-11-04 23:17
ik heb ook een aansprakelijkheidsverzekering, betaal geloof ik 2 a 3 euro in de maand. Gewoon rond bellen naar verzekeringsmaatschappijen of je paard ook onder die aansprakelijkheidsverzekering valt.
ilonka
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-04 23:35
Hoi allemaal,
Had mij verzekeringsagent toch gelijk dat het paard bij de aansprakelijkheidverzekering zat en dat je daar geen aparte polis voor zou krijgen en dat er geen extra kosten aan verbonden zat. Maar omdat ik van een vriendin hoorde dat je het zwart op wit moest hebben dat het paard verzekerd is.Dat is dus niet zo Bedankt voor jullie reactie's ik weet weer meer mij paard is gewoon verzekerd
groetjes Ilonka
sammetje
Geplaatst: 13-11-04 01:18
Ik dacht ook altijd dat je paard meeverzekerd is bij je aansprakelijkheidsverzekering. Maar ook ik wilde het zeker weten en heb daarom even met de organisatie gebeld. Die man zei dat mijn paard gewoon meeverzekerd was zelfs als ik een hele ranch had.
Gewoon ff checken en dan weet je het dus zeker.
Romeo_haffie
Geplaatst: 24-11-04 23:29
hay, iloka het is waar geen extra kosten heb enz, maar je vriendin heeft toch degelijk wel gelijk, zwart op wit moet hebben. stel jou paardtrapt een auto ruit er uit, jij belt de verzekering, ja mijn paard heeft dit en dat ver richt. zegt die verzekering maar ja mevrouw u heeft nooit u paard aan gemeld, sorry we kunnen u niet van dienst zijn. maarja jou keuze he. maar zwart op wit jou vriendin heeft er verstand van greetz prissey
ilonka
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-04 23:56
Hoi prissey,
Ik vind zelf ook dat je het zwart op wit moet hebben. Maar je weet hoe verzekeringen zijn die vinden het te veel moeite om een nieuwe polis uit te draaien. Maar bel vd week weer op ik wil het gewoon zwart op wit hebben. Heb jij het ook op zwart op wit staan.
Groetjes Ilonka
Romeo_haffie
Geplaatst: 25-11-04 00:10
tuurlijk ik neem nooit risico's gewoon achter aan zitten hoor. en trouwens jammer dat de foto's zo klein zijn in je profiel las dat je een haffie had leuk hoor greetz