Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

crossmonster schreef:als je er zelf niet achter staat, moet je het niet doen !
probeer het eerst eens met een tikje van de zweep op te lossen !
scherpere sporen vind ik in eerste instantie absoluut geen goede oplossing
door veel, heeeel veel overgangen en tempowisselingen te rijden , en je beenhulp te versterken met een tikje van de zweep, kun je waarschijnlijk al veel meer bereiken, waarom gelijk naar een scherper hulpmiddel grijpen als het ook anders kan?
amondi schreef:Je geeft zelf al het antwoord, je vind het zielig voor je paard( hoeft echter niet zo te zijn hoor) Het enige wat ik mis is het waarom, waarom denkt je instructrice dat het fijner voor jou is om met wielspoor te rijden? Is je paard stug en niet voor het been?
Dan moet je m.i. veel strenger worden i.p.v een of ander hulpmiddel gebruiken. Echt voor je been krijgen doe je alleen als je er zelf achterstaat. Zodra je hem oppakt tegen jezelf en je paard zeggen: opletten, nu gaat er gewerkt worden! Niet reageren op kuitdruk? Pats, straf d.m.v. een spoor of zweep hulp. Direct daarna weer terug nemen en nog eens gewoon proberen.
Meestal ligt het probleem van, niet voor het been zijn, bij de ruiter. Die is niet consequent genoeg( streng zijn)
De eerste keren zul je het echt geen uur volhouden maar het is wel de bedoeling dat je jezelf gaat trainen in "blijven rijden"
Totdat JIJ het genoeg vindt en niet je paard.
Is er een ander probleem dan horen wij het graag. Een wielspoor zou je alleen nodig moeten hebben bij de fijnafstemming van je paard( misschien pas bij Z en hoger)

Il0na schreef:Jaa dat zegt mn instructrice ook,
ik ben af en toe niet streng genoeg voor hem..
Daardoor is hij af en toe niet goed voor het been,
ik moet hem strenger aanpakken en straffen..
Daarom raadde ze me aan is met wielspoortje te gaan rijden,
om te kijken hoe dat dan zou gaan..
Maar ik zie er toch vanaf,
ik heb me voorgenomen strenger te gaan worden !!