vaag probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

vaag probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 17:14

tjah, ik heb sinds een tijdje leren rijlaarzen en nu zitten ze eigenlijk net helemaal lekker. nou wilde ik ze woensdag aan doen ( ik had ze zaterdag voor het laatst aan gehad) en toen kreeg ik er eentje gewoon normaal aan en de andere kwam niet verder dan halverwege men kuit. ook niet met een beetje gemorrel en zo, maar ik kreeg hem echt niet verder over mijn been heen Verward Ik kan eigenlijk geen verschil tussen de laarzenontdekken als ik naar de wijdte kijk. en ook aan mijn benen is niets te zien. de lusjes en mijn broek zaten ook goed. ik heb het savonds en vandaag ook nog geprobeerd maar het lukt echt niet.
ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. het is heel vaag... heeft iemand heeeel toevallig dit ook ooit mee gemaakt?
of weet iemand wat er aan de hand kan zijn? ik zou het graag weten want ik vind het toch maar vreemd...

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:43

vaak zijn leren laarzen in het begin stijf.
je zult ze moeten inlopen, dat is wel normaal, maar of het zo erg normaal is...

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:51

Je kan eens met een plastic zakje proberen, in het begin scheelt dit een hoop. Maar je hebt ze al een tijdje, dus denk niet dat het veel zal helpen. Natuurlijk kan het zijn dat jouw benen dikker zijn geworden, is dat een optie?? Heb je verder wel klemmen in je laarzen?? Het is nu winter en lekker koud buiten, daardoor is het heel goed mogelijk dat het leer wat krimpt. Er bestaan speciale klemmen voor laarzen, die het krimpen van leer tegen gaan. Een manier om ze nou weer aan te krijgen is behalve de klemmen, ze even op een warme plek bewaren of goed natmaken aan de binnenkant voro je ze aandoet. Nat leer is heel soepel, gaat dan sneller krimpen, maar als je ze aandoet gaan ze juist naar je been staan.
Ik heb ook leren laarzen en heel veel van dat gedoe mee gehad, maar er is bijna altijd wel een oplossing!!!!!

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:25

Kan het zijn dat je laarzen nat zijn geworden tijdens het rijden en dat je ze gewoon in een koude omgeving hebt laten staan?
Dat was bij mij namelijk het probleem, leer krimpt als het nat en koud is.

Ik weet niet wat je trouwens overdag doet, maar ik werk 40 uur per week en in principe zit je dan 8 uur op een dag. Hierdoor kunnen je kuiten ook iets opzwellen door een langzame bloedcirculatie.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:38

Da's indedaad een vreemd verhaal... vooral als je alle dagen ervoor wel gewoon in kon. Zijn je laarzen soms opgerekt geweest? Tja, ik noem ook maat wat. Het zou kunnen zijn dat 'ie ineens weer terug gekrompen is (lijkt me niet... maar ja). Laat iemand je kuiten anders eens opmeten en vergelijk dat met de maten die aan de binnenkant van je laars staan. Normaal is het verschil tussen de kuitmaat en de afsluiting van de laars ongeveer 2 cm. Wanneer er bijvoorbeeld 38 in je laars staat, dan is de afsluiting 36. Als je een kuit hebt van 39, dan moet je door die te smalle opening heen komen, een kuit van 39 past soms wel in een laars met 39. Wanneer zijn je maten genomen toen je de laarzen aanschafte?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:39

Plastic zakjes om je voeten doen...doe ik ook altijd en dat werkt wel.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 22:46

ja ik gebuik zoiezo altijd zakjes want dat vind ik ook makkelijker met het uit doen. ik weet niet meer wat mijn kuit maten waren toen ik ze kocht. stomstomstom. maarja ik heb z opgemeten en nou ben ik erachter gekomen dat sochtens mijn ene kuit 1 cm dikker is dan de andere en savonds scheelt het 2 cm :s toch wel vreemd, maar ik weet dus niet of het altijd al zo was. van dat natmaken ga ik maar s proberen... bedankt voor de tips!!!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:08

Probeer anders eens een dag lang natte kranten in je laarzen te doen, schijnt ook te helpen Knipoog

JustMidnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:47

ik heb gehoord dat panty kousjes ook zouden helpen met het aan en uit doen van laarzen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 07:03

marleendv_88 schreef:
Plastic zakjes om je voeten doen...doe ik ook altijd en dat werkt wel.
Krijg je daar niet hele erge zweetvoeten van? Ik heb dat in de winter een keer geprobeert en ik zat meteen te soppen in mijn zakjes. Bloos

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:46

I.p.v. laarzenspanners kun je goedkopere lege pet flessen gebruiken van 1,5 liter. Gewoon op de kop erin doen, blijven ze mooi in model.