Hoi, ik volg al een tijdje het forum van PaardNatuurlijk, en sommige dingen zijn echt wel goed die daar voorbij stuiven, maar bij andere dingen haal ik me schouders op.
Zo ook bij de cursussen Natuurlijk bekappen... Dat houd in dat je je paard zelf kan bekappen, ook al heb je helemaal geen opleiding of iets dergelijks. Diegene, die man waar de site van is, heeft nog maar pas paarden 4 jaar ongeveer, en noemt mensen als Emiel Voest, en Parelli prutsers, maar ik vraag me af, waar moet dit heen, als iemand zomaar een rasp of wat ook in die hoeven zet?
Jij en ik, wij kunnen dit allemaal gaan doen, je doet een cursus en oefent op paardenbenen van de slachterij (lijkt wel horror), en daarna mag je het zelf doen.
Ik werk in de zorg, en heb daar een opleiding voor moeten doen, terwijl ik wel weet dat een hoop dingen ook de normale mens kan weten of doen,
ik geloof ook dat dat Natuurlijk bekappen helemaal uit de hand gaat lopen als iemand dat zomaar mag doen.
Oww en bitten ook al zo een gevoelig onderwerp, want dat is niet goed, is misschien ook niet goed, omdat het vaak verkeerd gebruikt wordt, maar ik heb die touwhalsters waar ze mee rijden even bekeken, maar wat denk je dat zo een touw doet? DAT SNIJD TOCH?
Ik weet niet waar dat PN eindigt, natuurlijk is het niet allemaal kommer en kwel, maar ik vind dat er een wet moet komen, die het Natuurlijk bekappen aan regels legt, dat je eerst een goede opleiding moet hebben.
OP die PN hebben ze een forum, en diegene die daar opzitten, halen de meeste info uit boeken, en waar je ook over begint, je wordt er enorm afgebekt als je niet doet zo als zij zeggen.
goede tip voor diegene die wel naar PN site gaan.
Praat niet over bitten, dekens, en hoefijzers verder kan je alles vragen.
zo ik ben me ergenis even kwijt, zijn er meer die er zo over denken?
. 
Ik geloof er niet echt in maar om te kijken wat het nu precies allemaal is heeft mijn schoonmama ons opgegeven voor zo'n cursus. Ik ben erg kritisch en heb al een vragenlijstje klaarliggen, ik hoop dat ze open staan voor discussies
. We gaan op zondag 27 November en zal er wel een verslagje over maken.
Had ik er meteen maar een bekapper bijgehaald en had ik maar niet met een smid doorgegaan, maar ja, da's achteraf geklets