Myler bit in USA bestellen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenS

Myler bit in USA bestellen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 11:07

Ik zag dat de myler bitten hier in NL heel duur zijn en nu zag ik dat ze in de USA veel goedkoper zijn. Bit wat ik hier in de winkel heb gezien voor over de 100 euro kost daar rond de 50 dollar Zijn er meer mensen die 'm gewoon gelijk in de USA hebben besteld en welk bit heb je? en bevalt ie goed ?
http://www.bitsnmore.com/bits.htm#mylerring

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:24

Ik heb mijn Mylers van Ebay, die zijn dus meestal nog goedkoper als in de winkels (in de VS).
Ik heb deze:
Afbeelding
en deze:
Afbeelding en die kosten nog niet de helft van wat ze op de site kosten Haha!

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:29

Myler bitjes zijn er in verschillende kwaliteiten. Het gros van de Myler bitjes wordt in Azie geproduceerd. Die zijn dus goedkoop. Daarnaast wordt een betere kwaliteit in de US zelf gemaakt. Deze zijn al behoorlijk duurder. En dan zijn er nog de handgemaakte, ook uit de US. Die laatste heb ik zelf, vanwege een paard met een hele moeilijke mond. Dan betaal je dus inderdaad ruim 100 euro.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:30

Aanvulling: ik vind het bit zijn geld meer dan waard. Superkwaliteit en pasvorm.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 11:33

Sugarmiss schreef:
Ik heb mijn Mylers van Ebay, die zijn dus meestal nog goedkoper als in de winkels (in de VS).
Ik heb deze:
[image]
en deze:
[image] en die kosten nog niet de helft van wat ze op de site kosten Haha!

Bedankt Lachen ik ga gelijk even kijken
Pendrag; Ik vind ook dat een goed bit het geld zeker waard is , maar waarom meer betalen als nodig is Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:41

Vorige week in de USA heb ik er ook naar gekeken, maar ze zijn daar niets goedkoper als hier in NL. Voor mij was dat ook een reden om ze niet daar te halen, aangezien je dan ook de maat niet precies kan opmeten. Het blijft toch een risico of het bit dan net wel of net niet past.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:45

Pendrag schreef:
Myler bitjes zijn er in verschillende kwaliteiten. Het gros van de Myler bitjes wordt in Azie geproduceerd. Die zijn dus goedkoop. Daarnaast wordt een betere kwaliteit in de US zelf gemaakt. Deze zijn al behoorlijk duurder. En dan zijn er nog de handgemaakte, ook uit de US. Die laatste heb ik zelf, vanwege een paard met een hele moeilijke mond. Dan betaal je dus inderdaad ruim 100 euro.
Klopt voor een groot deel.
De 'standaard' Mylers worden idd in Azië gemaakt, maar daarom hoeft de kwaliteit niet minder te zijn, want er komen heel veel merkprodukten uit Azië.
Verder heb je de Toklat-Mylers. Myler heeft de verkoop van de standaardbitten uit handen gegeven aan Toklat. Hierdoor is de prijs ook gunstiger. Op de ene bitring staat dan Toklat en aan de andere kant Myler.

Verder heb je nog de bitten die speciaal gemaakt moeten worden, vanwege speciale mondstukken of extra breed. Die worden door de broers Myler nog zelf gemaakt, evenaals de showbitten. Hiervoor betaal je dus idd veel meer.

De bitten die je hier in de winkels koop zijn meestal Toklat-Mylers en kosten dus gewoon een stuk meer dan ze in de VS kosten.
Kwalitatief zijn ze niet minder of beter, alleen duurder Haha!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:10

mag ik misschien vragen wat er zo bijzonder is aan deze bitten (ik heb ze namelijk nog nooit gezien, of op gelet)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:47

In de Engelse sport zijn ze nog redelijk onbekend, maar bij Western worden ze veel gebruikt.
Ze zijn van een mooie 'zwaarte', niet (te) dik en hebben door de onafhankelijk bewegende delen een werking die je met niet zo veel andere bitten kunt krijgen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:50

Ik ken deze bitten ook niet. Maar hoe zijn ze in gebruik? Zijn ze vriendelijker dan een ander bit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:00

Elk bit is zo hard als de hand die hem vasthoudt Haha!

Natuurlijk maken de Myler's ook bitten waar je niet vrolijk van wordt, maar de comfort snaffles zijn 'zachte' bitten.

Als je op hun website klikt kun je per bit de speciale funktie en gebruik na lezen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:02

Ebay Haha!
Mijn dressuurwedstrijden rijd ik er ook mee en vanaf april 2005 zijn ze ook daarin toegestaan.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:02

oo thanks even kijken.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:00

cornelie schreef:
Ebay Haha!
Mijn dressuurwedstrijden rijd ik er ook mee en vanaf april 2005 zijn ze ook daarin toegestaan.

Ik had inderdaad begrepen dat je er nu nog niet mee mocht starten.... maar dat doe jij dus wel? Ik neem aan dat ze bepaalde mylers goed keuren voor de dressuur sport en ze niet allemaal?

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 23:50

De D-ringen (zonder teugel haakjes) zonder brug mogen wel bij de dressuur

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 23:52

Ik heb 'm nu ook op ebay gekocht ! Scheelt inderdaad een hoop Geld, geld!
Dezelfde gekocht als Sugermiss op de 2e foto Lachen

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 02:13

Leone schreef:
Ik had inderdaad begrepen dat je er nu nog niet mee mocht starten.... maar dat doe jij dus wel? Ik neem aan dat ze bepaalde mylers goed keuren voor de dressuur sport en ze niet allemaal?

hè hier zat ik eigenlijk ook op te wachten met het aanschaffen van een bit. Mag je dan met alle myler bitten starten? Die vrouw die dat bit heeft ontworpen heeft er toen een bij annebel ingehangen, maar dat was een bit met extra oogjes voor je teugels en extra tongvrijheid.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 10:01

Die met de oogjes en extra tongvrijheid mag dus niet bij de dressuur.
Die andere zoals bijv van de foto van Sugermiss mogen wel Lachen

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:27

Vind het een super bit, heb er zelf ook een en gebruik deze alleen maar voor het corrigeren van mijn paard. Ze liep gaf namelijk geen stelling en liep ook niet meer nagevelijk op een normaal trensje. Heb de Myler bit gekocht en na een half jaar mijn deubbel gebroken trens er weer in en ze loopt super. maar als je nog niet precies weet welke het beste bij je paard zou passen kan je ze ook huren, je kan geloof ik een week testen en als het niet gaat breng je hem weer terug maar moet dan wel 20% van het aankoop bedrag betalen. Maar als het niet werkt merk je dit al binnen een dag je krijgt ook een special beschrijving over hoe je je moet beginnen met dit bit dus als je hem gaat kopen in nederland moet je goed informeren en vragen naar die proefperiode.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:19

WenS schreef:
Die met de oogjes en extra tongvrijheid mag dus niet bij de dressuur.
Die andere zoals bijv van de foto van Sugermiss mogen wel Lachen

oh dan schiet ik er dus nog niet veel mee op, jammer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:48

Wat ik begrepen heb van Western-wedstrijden mag je die bitten met oogjes wel gebruiken, maar de teugels mag je er niet in doen.

Mijn ervaring met die oogjes in de bitten is dat de teugels niet lekker meebewegen als je de oogjes niet gebruikt. Dus kun je ze beter zonder oogjes hebben Haha!, die bestaan ook nl.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:45

Sugarmiss schreef:
Wat ik begrepen heb van Western-wedstrijden mag je die bitten met oogjes wel gebruiken, maar de teugels mag je er niet in doen.

Mijn ervaring met die oogjes in de bitten is dat de teugels niet lekker meebewegen als je de oogjes niet gebruikt. Dus kun je ze beter zonder oogjes hebben Haha!, die bestaan ook nl.

ja weet ik, maar die vrouw had er bij mij een met oogjes ingedaan, was beter voor annebel zei ze. Maar dan mag je het bit toch wel door dat oogje vastmaken, alleen de teugels niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:27

Nee de oogjes mogen helemaal niet gebruikt worden, niet voor de bakstukken en niet voor de teugels.
Je krijgt dan nl een hefboomwerking en dan mag je niet meer op 2 handen rijden.

Jij schrijft
Citaat:
Die vrouw die dat bit heeft ontworpen
, maar de Mylerbitten zijn ontworpen door de BROERS Myler, geen vrouw dus. Verder zitten ze in Amerika en komen niet naar NL om hier een bit bij een paard er in te hangen.
Bedoel je niet gewoon de verkoopster ipv de ontwerpster.
Wie bedoel je precies met deze vrouw Verward

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:47

Hoi Sugarmiss, Carolien en ik zijn in juni van dit jaar bij een clinic geweest van deze bitten en hebben daar de bitten uitgeprobeerd onder begeleiding van iemand uit Amerika die ze volgens mij samen met de broers Myler heeft ontworpen. Ik rijd 2 paarden (IJslanders) met de combinatiebit en 1 paard (ook IJslander) met een gewoon mylerbit met de ringetjes voor teugels en bakstukken. Het bevalt mij prima! het eerste paard waar ik ermee ben gaan rijden kon ik haast niet meer rijden. Hij was altijd gespannen en ging veel in verzet door ervandoor te gaan of te steigeren. Ik rijd nu dus sinds juni met dit bit en heb hem haast niet meer nodig. Ik rijd in de bak zonder hoofdstel met hem rond en buiten heb ik het bit er wel in, maar gebruik hem dus bijna niet. I(nmiddels rijd ik ook endurance met hem en ook met meerdere paarden rijden gaat goed. Ook al galoppeert iedereen door, ik kan hem in draf terug nemen en zelf verder rijden. Jammer dat ze nog niet zijn goedgekeurd op wedstrijden (behalve endurance, daar mag het wel).

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:30

Bij dressuurwedstrijden is nu de comfort snaffle nog niet toegestaan. Vanaf april 2005 wel, alleen ben ik wel benieuwd wat ze over de dikte gaan melden want de minimum dikte is 15 mm.
Maar aangezien pride er prima mee loopt start ik er gewoon mee. Nog nooit controle gehad oid. Dat kreeg ik zelfs niet toen ik nog met een John Lyons show snaffle reed Haha!