Ik wil wat springmateriaal aanschaffen, nieuw of 2ehands. Het gaat mij vooral om de springbalken maar evt. ook om steunders (ik heb er nl. al een paar). Het materiaal moet wel buiten kunnen blijven liggen dag en nacht (ik heb wel plaats binnen, maar het is echt ver sjouwen om dat elke keer te doen, dus vandaar dat ik het buiten wil laten). De balken hoeven wat mij betreft niet eens een kleurtje te hebben.
Graag zou ik jullie advies willen. Wat voor springmateriaal hebben jullie? Hoe hebben jullie het behandeld zodat het buiten kan blijven liggen/staan? Wat kosten de balken per stuk? En de steunders? Wat voor materiaal hebben jullie? En waar heb je het gekocht?
Cassidy
Geplaatst: 12-11-04 10:18
Springmateriaal buiten laten staan...tja, wil je echt dat het een paar jaar meegaat? Dan zou ik het niet buiten laten staan.
Wat ik steeds vaker zie (maar waar ik geen ervaring mee heb) is het springmateriaal van kunststof. Lijkt me niet echt stevig (want hol) maar dat kan volgens mij wel tegen buitenliggen. Of het op den duur niet zijn weekmaker verliest en gaat splinteren/broos wordt kan ik niet zeggen. Maar dat zou ook optie voor je zijn.
Pegasus19
Geplaatst: 12-11-04 10:45
Cassidy schreef:
Springmateriaal buiten laten staan...tja, wil je echt dat het een paar jaar meegaat? Dan zou ik het niet buiten laten staan.
Waar ik rij staat het springmateriaal altijd buiten (heel parcours). Het enige nadeel is dat het kan omwaaien bij storm en dat er dan balken kunnen breken. Maar verrotte balken heb ik daar eigenlijk nog niet gezien. Weet alleen niet wat voor materialen het zijn
nickyu
Geplaatst: 12-11-04 10:49
houten materiaalen kunnen dag en nacht buiten blijven maar dan moet je het wel goed onderhouden ! (verven ! net als je raamkozijnen ed )
bij ons staat t ook dag en nacht buiten
een vriend van ons heeft staanders gemaakt en een paar balken geregeld , met name de stevige balken kosten wat
wat precies weet ik niet
heb die kunstof dingen ook gezien lijkt me wel erug handig
Mocca
Geplaatst: 12-11-04 11:03
Ik wil ook wat balken en staanders aan gaan schaffen, maar zit ook met de kosten en met het 'onderdak' van het materiaal.
Kitty
Geplaatst: 12-11-04 11:17
Ik heb zes staanders, negen balken en wat cavaletti. Dit is voldoende om lekker mee te kunnen trainen.
Misschien kun je een kleine overkapping maken waar je het springmateriaal onder opbergt? Dat voorkomt toch wat natte balken. En in de zomer even in de zon laten liggen en daarna verven.
Als balken langere tijd op de grond liggen, gaan ze sneller rotten, dus zorg er altijd voor dat je ze bijv. op de staanders hebt liggen.
Mocca
Geplaatst: 12-11-04 11:23
En weet iemand een beetje de gemiddelde prijs van een balk? Van 3 meter...
Scum
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-04 11:50
Ik heb ergens balken onbewerkt voor 4,60 per stuk gezien. Maar ik weet niet of dat een goeie prijs is. En plastic balken, die heb ik nog nergens gezien.
Sim
Geplaatst: 12-11-04 13:17
Je kunt die onbewerkte palen bewerken met botenlak, gegarandeerd dat ze buiten kunnen blijven liggen en goed blijven. Qua prijzen ed ben ik een leek. Vaak staan er wel in de bit diverse advertenties over springmateriaal. (als je zelf de bit niet hebt, wil ik wel even voor je kijken).
Sim
Geplaatst: 12-11-04 13:49
Op marktplaats wordt ook wel eens het eea aangeboden!
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 12-11-04 14:32
Je moet de balken niet op de grond laten liggen. Dan zuigen ze zich vol en gaan ze rotten. Gewoon in de staanders laten hangen wil prima. Overigens vind ik cavelleties altijd wel handige dingen.
bibi76
Geplaatst: 12-11-04 16:16
Het voordeel van kunstof -Weinig tot geen ouderhoud - is dat het erg licht is -De staanders zijn duurzaam en stevig en makkelijk uit elkaar te halen, hierdoor compact om op te ruimen Het nadeel is dat -de balken snel kunnen breken en heel erg scherpkunnen worden - in de winter ze goed moeten worden opgeruimd, door de wind kunnen evt de balken gaan rollen
Scum
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-04 16:57
Maar wat kosten kunststof balken dan? En waar koop je zoiets dan?