Het gaat hier om een fjordenmerrie van 1,5 jaar. Ze staat dag en nacht op de wei met een grote in en uitloop stal die vol ligt met hooi. Ze kunnen zoveel vers water drinken als ze willen. En 's ochtends krijgt ze 1 snee brood. En dan nog 2 grote bieten. En 's middags een halve kilo mengeling brok met knoflookolie erdoorheen. En af en toe krijgt ze nog een snoepje. In de stal ligt een mineralen en zoutblok.
Op de wei staat nog een beetje gras op sommige plaatsen, maar ik ben bang dat ze teveel krijgt, wat vinden jullie?
Verder wordt ze om de 2 maanden ontwormt, vitamines krijgt ze genoeg, heb net weer een pot opgemaakt.....
spyro
Geplaatst: 11-11-04 23:41
Hoi Zelke Volgens mij moet dat niet teveel wezen hoor, want in het gras zitten nog weinig voedingsstoffen. Zeker als ze nog jong zijn en in de groei zijn, dan worden ze echt niet te snel te dik of overvoerd met een halve kilo.
ellepel
Geplaatst: 12-11-04 10:27
volgens mij krijgt ze juist precies genoeg!! paardje wat in de groei is mag best veel hooi eten, brok erbij voor de vitamientjes en lijkt me juist supergoed zo!
Zelke
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-04 11:55
okeeeej bedankt!!!
furie26
Geplaatst: 12-11-04 14:47
Informeer anders even bij bv. Pavo (www.pavo.nl), ik heb daar hele goede ervaringen mee.