Veulenvraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Veulenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 20:27

Wie weet dit trouwens?
Een beetje een rare vraag maar nu heb i een aanbod gehad dat ik mijn merrie gratis mag laten dekken door een bonte hengstveulen van nu 5 maanden. Als ze gedekt wordt zal dat ik de zomer worden, maar is hij dan wel vruchtbaar? Ik weet niet of hij papieren heeft en ben er geen voorstander om een papierloze shet te fokken, ook al is het voor eigen "gebruik";

Nu dacht ik als ik haar eerst laat dekken door Wladimir van de Vossepels en daarna door die andere dan weet ik zeker dat ik volgend jaar een veulentje krijg, wawant ze is namelijk best oud (15) nu en als het niet pakt dan vind ik het jaar daarop echt te oud om te veulenen, zodoende moet het dit jaar pakken.
Wie kan mij vertellen hoe groot de kans is dat het van Wladimir is of van de tweede hengst het veulentje?

Wat een ingewikkeld verhaal! Ik hoop dat jullie eruit komen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:57

Ik zou gewoon enkel en alleen voor goedgekeurde hengsten gaan. Er loopt al genoeg 'rotzooi' rond.
Wladimir zal zeker een goede keus zijn Knipoog.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:01

Geplaatst: 11-11-04 19:57

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou gewoon enkel en alleen voor goedgekeurde hengsten gaan. Er loopt al genoeg 'rotzooi' rond.
Wladimir zal zeker een goede keus zijn .
Bokkende schimmelrijder #87
Dennis zijn 1e zoon te koop: [EA-CO] TK hengst veulen van 1e premie kampioens hengst

idd. wat hij zegt ben ik het mee eens..

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:18

Een hengstje van 5 maanden die denk nog aan hele andere dingen. Ik verwacht niet dat die uberhaupt al zal dekken. En volgens mij is hij nog niet vruchtbaar. Ik zou lekker voor die goedgekeurde hengst gaan. Dan is je veulen ook een stuk meer waard.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:19

dat "rotzooi"zoals dennis het noemt Knipoog eindigt 7 van de 10 X bij de slager Scheve mond

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:36

anke heeft wel een mooie hengst ter dekking

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:02

Monster schreef:
dat "rotzooi"zoals dennis het noemt Knipoog eindigt 7 van de 10 X bij de slager Scheve mond

En dat is de rede dat ik alleen maar met papier wil fokken. Ook al is het voor 'eigen gebruik'. Mocht je het ooit waardoor dan ook moeten verkopen geef je een pony met papier gewoon een beter kans dan eentje zonder.

@ Nickyu: Je bedoelt Dinky? Die is idd wel leuk. Alleen aan de kleine kant voor Fly (ja, ik ken de pony waar het over gaat, heb geholpen haar papier te achterhalen).

@ MaiNat: Je weet mijn mening Lachen. En we hebben saampjes bij Wladimir staan kwijlen Schijnheilig.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:18

ja cker Haha! Ik weet nu gelukkig wie ze is, mar de zoektocht is nog niet geindigd ga haar tattoo nog na of die klopt met haar levensnummer. Heb er nog geen tijd voor gehad.
Ik moet trouwens mijn fotorolletje nog eens volschieten dan zet ik ze voor je op internet!
Ik ga sowieso voor Wladimir, wat een mooierd is het! En daarna laat ik haar scannen denk ik.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:24

Dennis schreef:
Wladimir zal zeker een goede keus zijn Knipoog.

Inderdaad er is veel troep aan paarden op de wereld.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 00:29

ja dinkey , maar waarom zou die te klein zijn?
heb mini's behoorlijk grote merries zien dekken
maar wat dacht je van hessel , die is ook leuk

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:18

Moet je niet doen.. Het beestje is 5 maanden.... Je krijgt er alleen maar prut van. Plus dat je niet weet wat het beest zelf voor paard wordt...

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 11:26

Ik heb me keus al gemaakt Haha!
Het wordt Wladimir
Dat andere ponytje is NU 5 maanden maar als het seizoen is , is het al ouder. Maar ik dacht stel dat het van Wladimir niet pakt dan ken ik haar alsnog laten dekken door die andere maar heb helemaal niet aan scannen gedacht zodoende.
Ik ben eruit bedankt voor de reacties!