Mijn nicht heeft twee jaarling hengsten. Voor ze bij mijn nicht kwamen stonden overdag met andere veulens op wei en 's avonds in een grote stal. Toen ze bij mijn nicht kwamen wilden ze dus eerst niet in hun (aparte) stal en als ze er eenmaal in staan vallen ze aan e.d. Wat kan je daar aan doen, ze zijn ook nog volledig groen, ze kennen zelfs geen halster.
ingeo
Geplaatst: 11-11-04 19:58
ik wil niet negatief doen hoor, maar als jouw nicht hierop het antwoord niet weet, was het dan wel zo slim van haar om met jaarling hengstjes te beginnen?
Monster
Geplaatst: 11-11-04 20:07
castreren
Tempus
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 20:23
zijn er mss nog mensen die tips weten?
navaja
Geplaatst: 11-11-04 21:36
Respecteren dat het voor een jong kuddedier, dat niet gewend is om alleen te staan en alleen maar zijn eigen 'natuur' kent, het gewoon een hel is om opgesloten te zitten in zijn eentje.
Niks castreren, de oorzaak aanpakken. Als je mij zo zou behandelen zou ik het ook niet pikken.
Eerst met zijn tween in een box zetten, beginnen met 1 uur per dag en dan steeds wat langer. Nooit meer dan 15 uur per dag in een stal laten staan, het liefst 24 buiten. Langzaam aan de paarden wat langer apart in een box naast elkaar zetten en dat ook qua tijd opbouwen. Zorg ervoor dat ze wat te doen hebben in hun stal.