In leasen voor xbedrag-tegenover een bak plaatsen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

In leasen voor xbedrag-tegenover een bak plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:02

Nou goed, moeilijk om een titel te verwerken, maar het volgende!

Het lijkt niet mogelijk om hier in de buurt dus een bak te gebruiken van iemand anders.

Nu zit ik er dus weer met een ietwat vreemd plan Knipoog

En dat gaat als volgt:

Ik ga Indie leasen van de eigenaar voor een X-bedrag per maand en daar tegenover moet komen te staan dat hij een bak aanlegt.

Voordelen voor hem zullen zijn dat hij ze met nat evengoed kunnen laten rennen, omdat ze nu met nat weer 'op stenen + inloopstal' staan. Het spaart zijn land dus.

Is dit een slecht voorstel? Want ik vind het op zich wel een bijdehand voorstel. Maar ik wil zo graag een bak tot mijn beschikking, zodat ik wat verder met Indie kan uitbouwen, wat ook een voordeel is voor hem, dat is dit dus nu heb bedacht.

Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:25

Ik denk dat het voor hem niet zo'n goede deal is.... Ga je de komende 80 jaar die pony huren? Haha! Een bak aanleggen kost nl. bakken met geld....

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:40

Quellian schreef:
Ik denk dat het voor hem niet zo'n goede deal is.... Ga je de komende 80 jaar die pony huren? Haha! Een bak aanleggen kost nl. bakken met geld....

Inderdaad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:43

Quellian schreef:

Ligt eraan wat voor bak je bouwt, meisje die ook een paard heeft, staat ergens en die man heeft een bak gebouwd voor niet zo heel veel geld,die werkt prima.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:13

Haha dus die eigenaar moet jou een paard ter beschikking stellen en als voorwaarde ook nog een bak voor je aanleggen!? Hij is gek als hij het doet!
Met een bak aanleggen waar je echt wat aan hebt, dus die niet gelijk blank staat bij een buitje, ben je zo een bedrag met 3 nullen verder, dan moet je wel een enorme plus aan dat paard gaan rijden wil dat lonend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:46

Nou goed, al mijn idee-en zijn onderhand nu op. Ik stop maar met denken over wat dan ook Verdrietig

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:51

Ryanne schreef:
Nou goed, al mijn idee-en zijn onderhand nu op. Ik stop maar met denken over wat dan ook Verdrietig

Niet doen.. anders verdwaal je nog....!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:54

mobick schreef:
Niet doen.. anders verdwaal je nog....!

Ben ik al...

Stom idee!

Stomme alles, het wordt nooit wat.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 20:55

Waarom rijd jij dat paard? Heeft hij je dat gevraagd? Of heb jij hem gevraagd of je hem/haar (?) mag rijden?

Dat maakt imo ook nog best veel uit, voor in hoeverre je dat wel/niet van hem kan vragen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:02

Richtje schreef:
Waarom rijd jij dat paard? Heeft hij je dat gevraagd? Of heb jij hem gevraagd of je hem/haar (?) mag rijden?

Dat maakt imo ook nog best veel uit, voor in hoeverre je dat wel/niet van hem kan vragen Lachen

Ben 5 jaar geleden begonnen met haar verzorgen, toen was ze een half jaar oud.

Nu zegt hij, dat ik moet proberen om haar te laten nageven, maar ja, dat soort dingen kun je eenmaal niet goed oefenen zonder bak. Hij gaat iedere vrijdag met haar naar de les (met trailer, niet stappend te doen) en daar spant hij haar in...Maar hij weet ook dat het niet gaat zonder bak hoor...

Ik ben al zo lang aan het denken aan een oplossing, maar niks is geschikt, denk dat ik het moet laten rusten en moet liefhebben wat ik heb. Maar het geeft mij niet voldoende genoeging, wetend dat er meer in haar zit dan alleen buitenritjes.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:12

Ryanne schreef:

Nu zegt hij, dat ik moet proberen om haar te laten nageven, maar ja, dat soort dingen kun je eenmaal niet goed oefenen zonder bak.

Dat is natuurlijk onzin, ook buiten kun je je paard nagevelijk rijden, dat doe je op precies dezelfde manier als in een bak.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:47

kan je niet met zijn trailer lessen gaan volgen?
dan vraag je gewoon aan je vader of hij je aan je paard zal voeren.

en niet mee inzitten meisje: ik heb ook van die ideëën
en ik leef nog. ik rij ook thuis in mijn weide maar ik zou willen rijden in een bak

er hebben maar 2 oplossingen geholpen: op kamp gaan voor een weekje(dan had ik een bak) en ik heb nu les in mijn weide (als het droog is natuurlijk)

al vele gedachten
- trailer kopen (onmogelijk veel te duur)
- trailer huren of meegaan met iemand tegen ver goeding( vindt zo maar iemand)
- bak aanleggen (immens duur en het zou nog niet mogen want de weide kan nog veranderen van plaats)
dan nog vele gedachten die niet echt mogelijk zijn.

dus ik volg je gedachtengang helemaal.
vanaf dat het regent moet ik niet meer denken om te gaan rijden, dus tegen dat het zomer is zijn haar conditie en haar spieren weg.

allen het deel van een bak nodig hebben omdat je in een weide niet nageeflijk kan rijden.
dat kan ik maar moeilijk volgen , ik ga daarbij ook niet zeggen dat het gemakkelijk is maar het is zeker en vast te doen.
ik doe het nu met mijn 4 jarige merrie dus les krijgen kan handig zijn als het echt niet lukt.

als ik weer een geheel structuuloos antwoord gegeven hebt moet je maar pb'en

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:16

Ryanne schreef:
Nu zegt hij, dat ik moet proberen om haar te laten nageven, maar ja, dat soort dingen kun je eenmaal niet goed oefenen zonder bak. Hij gaat iedere vrijdag met haar naar de les (met trailer, niet stappend te doen) en daar spant hij haar in...Maar hij weet ook dat het niet gaat zonder bak hoor...

Ik ben al zo lang aan het denken aan een oplossing, maar niks is geschikt, denk dat ik het moet laten rusten en moet liefhebben wat ik heb. Maar het geeft mij niet voldoende genoeging, wetend dat er meer in haar zit dan alleen buitenritjes.

Nageeflijk e.d. kun je idd net zo goed buiten oefenen hoor. Ook daar kun je dressuurmatig oefenen. Wij hebben met z'n 3-en van onze stal ook altijd buiten gereden en op het land geoefend met dressuur. En als het land te nat was dan was er ergens in de buurt wel een open veldje waar we gingen rijden. (gaat prima op gras en het hekwerk denk je er gewoon om heen:D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:44

Dát zegt de man, dat zou voor hem een reden zijn waarom ik een bak nodig heb. Overigens kan je tijdens het buiten rijden niet even intensief gaan trainen op het asfalt of smalle berm he?

Met deze tijd van het jaar kan ik niet eens galopperen vanwege het gladde gras.

Je kan je niet honderd procent inzetten omdat je ook nog op aankomend (groot) verkeer moet letten.

Wat wel op de weg kan zijn tempowisselingen, je kan leren om haar beter te leren luisteren naar het been en op de teugelhulpen.

Buiten op een veldje oefenen vind ik dus totaal geen optie, want glad is glad en met ijzers om wil ik geen valpartijen riskeren.

Nou goed, ik ga ook nog lang niet dood en ik zal haar heus niet om deze reden niet meer rijden, daarvoor is m'n liefde te groot voor haar Knipoog Maar ja, ik heb gewoon last van mijn idealen en dromen, heeft iedereen toch.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:17

er is toch wel ergens een stukje met een bredere berm? (voor schouderbinnenwaarts). nagefelijk kun je net zo goed in de lucht rijden als in de bak, who cares waar, dat kan altijd. kijk, dat je zegt ik heb een bredere berm nodig voor schouderbinnenwaarts kan ik goed begrijpen.. zelf rijd ik ook meestal in de wei, andere keren op buitenrit, het is inderdaad glad en meestal laat ik de galop ook achterwegen, op buitenrit zijn er soms wel stukken waar het wat beter gaat en we ook een rustig galopje doen(hij heeft geen ijzers). af en toe oefen ik op buitenrit ook voor de lol schouderbinnenwaarts enzo. ik heb trouwens wel een bak waarin ik mag rijden, maar die is net zo nat als het weiland, alleen wel wat minder glad natuurlijk, maar toch al 20 minuten rijden, dus daar ben je niet zo snel als je niet zo veel tijd hebt..

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:44

Ik ken het probleem geen bak, weide te nat en toch graag willen rijden in een bak.
Ik heb een redelijk stekje gevonden onder een viaduct.
Kan ik wel lekker dressuren en rijd ik lekker droog.
Alleen hopen dat die vissers daar hun auto's met trailers niet parkeren.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:00

Geweldig...onder een viaduct!!
dat noem ik nou nog eens vindingrijkheid

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:34

Ik heb er nog eens over na zitten denken....

Je kan die man idd niet verplichten een bak voor je aan te leggen. Maar het eens aan hem voorleggen kan nooit kwaad toch? Wil hij het niet, prima even goede vrienden..
Wil hij het wel, dan heb jij je bak Haha!

Mijn ervaring met de boer waar ik voor rijd, is dat ik dingen vaak heel lang voor me houdt omdat ik denk dat hij er toch niet hetzelfde over denkt. Als ik er dan uiteindelijk wel over begin, blijkt hij het vaak met me eens te zijn Lachen

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:56

Wie niet waagt, wie niet wint. Denk ik altijd maar..Zoals Richtje zegt: vraag het eens aan die vent. Wie weet heeft hij net dat ene duwtje nodig om toch ook maar een bak aan te leggen.
En hoe weet je zo zeker dat je in de buurt nergens mag rijden in een bak? Zijn die er gewoon niet of heb je nog niet gevraagd of je van eentje gebruik mag maken? Kan me niet voorstellen dat mensen dat niet willen als je het netjes vraagt en heel misschien een kleine vergoeding per keer in een potje gooit ofzo?! Ze zeggen wel eens; brutalen hebben de hele wereld. Dus als er bakken in de buurt zijn ga dan maar lekker vragen of jij daar een x aantal keer in de week mag rijden. Kan jou het schelen..Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:20

Ik vraag me af of jij misschien geen aardig/spraakzaam meisje bent dan Tong uitsteken
Ik neem aan dat je toch met elkaar praat over ditjes en datjes.

Ik mis in je verhaal het moment dat jullie samen een gesprek aan zijn gegaan over het feit dat je een rijbak mist om in te kunnen rijden.
Je gedachten erover zijn goed hoor, want idd heeft een bak zijn voordelen.
In tegenstelling tot andere ben ik van mening dat een bak niet altijd maar duur hoeft te zijn. Ligt er geheel aan hoeveel je er aan uit wil geven.
Het kan toch ook een huis tuin en keuken rijbak zijn.
Waarom leg je je vraag niet gewoon voor, zoals luister ik zou zo graag een stukje op het erf hebben waar ik zou kunnen rijden. Kunnen we niet eens kijken hoe we er samen over denken, en wat de mogelijkheden kunnen zijn.
Mensen zijn geen bijtende figuren hoor, zolang je iets netjes vraagt of bespreekt, en niet aankomt met, ik moet....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:22

Pfff ga nou niet zielig lopen doen, dan gebeurt er zeker weten niks... *geeft virtuele schop onder de bips van Ryanne*

Is er geen rijvereniging in de buurt waar je lid van kunt worden? Volgens mij is Hoorn en omgeving best een actieve regio qua paarden. Dan kun je nog lessen ook!