Ik kwam vandaag de wei in en schrok me een hoedje! Mijn pony is de straat van mijn verzorg pony zo'n beetje aan het op peuzelen. Nu heeft de eigenaar mij gezegt antibijt te kopen. dat koop je neem ik aan bij een dierenzaak ofzo. maar nu dus mijn vraag weet iemand misschien een andere oplossing want die troep er steeds in smeren met het idee dat het mischien niet eens helpt vind ik ook niet wat!
Kyra
Geplaatst: 11-11-04 18:24
ik denk wel dat anti bijt helpt hoor, het is zo'n smerig goedje. Alleen de staart wordt er ook erg smerig van. Je kunt het gewoon bij de ruitersport zaak krijgen.
qwinty
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 18:28
Jaa dat bedoel ik dus dat de staart er ook zo vies van word maja helemaal geen straat is ook niet wat haha
thnx
Kwaidie
Geplaatst: 11-11-04 18:35
Ons veulentje knabbelde op de staart van mijn merrie! We hebben toen eerst azijn+afwasmiddel(liefst citroen) erin gesmeerd, dan hielp al wel goed, maar twas wel elke keer zo'n gedoe om het te maken en het stonk zo! Maar op zich droogde het wel snel op en stonk het dan niet zo erg meer!
Toen hebben we bij een ruitersportzaak spul gehaald, moet je er wel ff handschoenen aan doen als je het erop spuit, want als je het aan je handen krijgt heb je er zelf last van (als je je handen dan in je mond doet proef je echt een hele vieze smaak)! Dit spul hielp ook goed!
Ik zal er inderdaad wel wat aan proberen te doen, want ze kunnen soms in 1 nacht een staart er helemaal afknabbelen! En dan duurt het wel weer even voordat tie erweer aanzit!
Wat ook een goeie is, bij de pony die staartbijt de haren om zijn mond wat eraf knippen! De pony die bijt heeft waarschijnlijk jeuk aan zijn mond en probeert door eigenlijk te spelen met de staart van jou pony die jeuk kwijt te raken! maar door dat spelen knappen de haren af...!
Nou in ieder geval suc6!!!
Quinty
Geplaatst: 11-11-04 18:40
Je kan ook anti bijt spul in een spuitfles kopen net als dat glans spray. Hier wordt de staart niet vies van Het ruikt ook nog eens lekker sterk Probeer dit eens ipv van dat vieze spul. Succes ermee!
Kwaidie
Geplaatst: 11-11-04 18:43
Dat antibijt spul dat ik heb gebruikt zit ook in een spuitfles inderdaad,ik vind het niet echt lekker ruiken: maar het stinkt ook niet echt idd, maar als je het op je handen krijgt is het echt niet leuk!!! Je kunt het denk ik vergelijken met spul bij mensen tegen nagelbijten!
qwinty
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 18:48
okeej en weet iemand een beetje te richtprijs er van zou toch wel niet zo heel erg duur zijn?
@Kwaidie: Doe je gewoon een beetje citroen afwasmiddel mengen met azijn? Want ik wil het zo snel mogelijk doen dan kanik dat even als nood oplossing. dat is verder niet schadelijk ofzo?
Tibamar
Geplaatst: 11-11-04 19:36
Je kunt zelf ook iets mengen wat je pony heel vies vind als antibijt niet werkt...
Kwaidie
Geplaatst: 11-11-04 22:50
ja gewoon azijn met afwasmiddel(citroen) mengen in een emmer ofzo en daar de staart indopen! Wij hebben het inderdaad ook als "noodmiddel" gebruikt, het helpt goed, maar stinkt dus wel een beetje...(en mijn pony vond het ook niet zo leuk, maar het droogt best wel snel dus zo erg is het niet! En alles is beter dan een afgebeten staart!! Das pas zielig!) Suc6!
Kwaidie
Geplaatst: 11-11-04 22:51
is dus verder niet schadelijk hoor.., het kan wel zijn dat als je pony bijvoorbeeld een klein wondje ofzo heeft, dat het even bijt! maar verder kan het geen kwaad! Je moet er een beetje voor zorgen dat het meeste op de staart terecht komt en niet op de vacht...!
qwinty
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 22:54
Okeej bedankt . Ik ga het zosnel mogelijk er op smeren want hi is al zeer erg aan toe. Heel erg bedankt kwaidie