zemelen voor een weekend klaarzetten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

schapendoes

zemelen voor een weekend klaarzetten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 17:37

Ik ga komend weekend met een groep vrienden naar Drenthe en helaas kan Aron niet mee. mijn vader neemt mijn taken dus een weekendje over.

mijn vraag is nu of je zemelen voor een heel weekend nat kunt maken en in een emmer kunt laten staan, zodat paps er elke keer wat uit kan halen, want in het klaarmaken van zemelen is paps nog niet zo handig. Knipoog

wolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:44

Denk je niet dat de zemelen naar beneden zakken en al het water bovenop komt te liggen?

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 17:47

wolfje schreef:
Denk je niet dat de zemelen naar beneden zakken en al het water bovenop komt te liggen?

heb normaal juist het probleem dat wanneer ik het voor de volgende dag klaarzet, dat het water naar beneden zakt! dat is in principe allemaal niet zo'n probleem, want als je er even doorheen roert, is dat opgelost. Maar ik weet niet of het gaat gisten of zoiets dergelijks.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:48

Citaat:
want in het klaarmaken van zemelen is paps nog niet zo handig.

euhhh.......gewoon zemelen in een emmer, water erbij en mengen toch?
als het te nat is, zemelen erbij, als het te droog is, water erbij?

Hoef je mijns inziens helemaal niet handig voor te zijn.

En inderdaad, als je het van tevoren klaarzet gaan de zemelen zakken, en moet hij het alsnog mengen, dan kan ie net zo goed alles zelf doen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:52

Zemelen mag je niet langer dan 12 uur laten staan ivm verzuren. Heb het zelf eens gedaan. Was de slobber van zemelen vergeten te geven en wilde dat de volgende ochtend doen. Maar het was al helemaal verzuurt.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:54

Een restje achtergebleven aangemaakte zemelen kan de andere dag behoorlijk stinken tenminste dat is mijn ervaring. denk niet dat dit zo wijs is! Clown

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:59

Ik denk dat je vader de zemelen die je hebt klaargezet wel zelf onder de kraan kan doen en beetje nat maken ?? Knipoog Is wel net zo makkelijk

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:35

Zet bakjes neer met zemelen en vertel je vader hoeveel water hij erbij moet doen. Gaat hem vast wel lukken.

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:54

Precies

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 19:49

het probleem is alleen dat ik paps niet meer zie voordat ik wegga, dus nu heb ik besloten dat Aron een 'menukaart' krijgt.

ben er alleen nog niet helemaal uit hoeveel delen water op hoeveel delen zemelen. 1 op 1?, ik doe het altijd maar op gevoel.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:03

Ik voer het sinds kort ook (dus ben geen expert oid Haha!) Maar ik maak er altijd een soort brintapapje van. Ik denk dat dat wel goed is.