Schep haver bij gaan voeren kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Schep haver bij gaan voeren kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 15:36

Kun je zonder echt je voeding uit balans te halen een kiloschep haver per dag gaan bijvoeren? Wil het paard een gezonde bijvoeding geven en wat oppeppen. Ze krijgt 2 kg onderhoudsbrok per dag en voordroogkuil.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:07

Waarom haver? Dat is nogal eenzijdig samengesteld. Waarom bijvoeren? Is je paard te mager, heeft het te weinig energie of is er iets anders aan de hand?

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:09

Wat extra info is idd wel handig.. Ik voer mijn paard zelf horsevlok bij.. Omdat ie aanleg heeft voor anorexia. Knipoog.
Dit zet vooral aan maar levert niet bij aan een bom aan energie... Je moet dit wel opvoeren. En je kan het beste iets geven nadat ie gewerkt heeft dan schijnen ze het beter op te nemen.

groetjes joyce

dikkiedik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:17

in plaats van haver kun je vijfgranenmix voeren, zit net iets meer variatie in en vinden ze ook erg lekker.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:49

Ik dacht dat ze bij jou op stal Equiral sportbrok voerden! Volgens mij kan je standaard max 1/3 of 1/4 van het voer vervangen door haver zonder dat de verhoudingen zoek raken. Granenmix vinden ze idd. vaak lekkerder.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 09:24

Kyona schreef:
Ik dacht dat ze bij jou op stal Equiral sportbrok voerden! Volgens mij kan je standaard max 1/3 of 1/4 van het voer vervangen door haver zonder dat de verhoudingen zoek raken. Granenmix vinden ze idd. vaak lekkerder.

Ze voeren een onbekend merk (van triest of van troost volgens de stalhouder) uit bulk. Mijn paard is niet zo fel en er zijn op stal meerdere mensen die pure haver bijvoeren dus dacht dat het voor mijn paard ook wat zou zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:24

als ik bij wil gaan voeren omdat ik denkd at de mijne niet genoeg krijgt kies ik niet voor meer brok, hij wordt daar juist drukker van.
ik voer daarom zeewier bij, daar zitten alle benodigde vitamines en mineralen in...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:55

Ik geef mijn fjord 2x per dag een halve schep draversbrok en 1/4 8 granenmix. Overdag staat hij op het land. En sávonds krijgt hij dan nog een hele grote pluk kuilgras. Vind meestal sóchtends nog wat kuilgras terug.