Ik denk eraan om chaps te kopen, want met mijn rubberen rijlaarzen heb ik echt geen voeling met het paard. Ik rij nog niet zolang en ik weet dat mijn onderbenen vaak niet helemaal stil liggen. Nu heb ik gelezen dat dit door rijlaarzen wel een beetje verholpen wordt. Ik vroeg me af of chaps ook een rustigere beenligging bevorderen? Of helemaal niet? Bedankt!
Lusitana
Geplaatst: 11-11-04 12:27
Met chaps kunnen mensen makkelijker wiebelige enkels krijgen en met hun hakken werken, wat dus niet mag. Je moet drijven met de bovenbinnenkant van je kuit. als je paard daar niet op reageert, moet je hem een tik geven, of je spoor laten voelen. Je moet hem leren luisteren naar die subtiele beenhulp. En dan maakt het echt niet uit of je in laarzen of op je sokken rijdt, bij wijze van spreken. Maar in een laars heb je tenminste niet zo de neiging om met je hakken te werken... Ik raad altijd laarzen aan.
Arabesk
Geplaatst: 11-11-04 12:40
Ik rij veel met chaps, omdat ik te lui ben om helemaal mijn laarzen aan te trekken. (die lopen niet lekker en zijn alleen geschikt voor rijden). Omdat chaps lekker stroef zijn, vind ik de beenligging rustiger dan met (gladde) laarzen. En ik voel ook beter het paard...
FiekeKendra
Geplaatst: 11-11-04 12:41
Ik rijd ook altijd met chaps, omdat ik te dikke kuiten heb voor rijlaarzen. Ik vind het heerlijk rijden en ben het met Arabesk eens. Omdat ze stroef zijn doordat het van suede is, liggen mijn benen lekker rustig.
miepmiep
Geplaatst: 11-11-04 12:46
Liever met chaps dan met rubber laarzen. Maar liever met leren laarzen dan met chaps!
Nic
Geplaatst: 11-11-04 12:53
Ik rij met zowel chaps als Mountainhorse laarzen. Ik heb de chaps omdat ik op sommige dagen niet de hele tijd die laarzen aan wil hebben (warm) maar ze zitten allebei erg lekker. Maar mijn (!) mening is: als je leren laarzen en leren zitvlakken nodig hebt om stil te kunnen zitten, kan je beter een stoel kopen.
Ik denk dat chaps wel een goede opstap zijn voor als je wilt sparen voor leren laarzen.
DanielleJ
Geplaatst: 11-11-04 13:20
Ik vind chaps ook lekkerder rijden als met rubberen rijlaarzen. Ook omdat ik er nu heerlijke schoenen onder heb, waar ik geen zweetvoeten in krijg. In mijn laarzen dreven mijn voeten altijd weg. En ik vind persoonlijk dat ik met chaps aan meer contact heb met het paard. (Maar dat zit misschien tussen mijn oren )
elliza66
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 14:12
OK, denk dat ik toch maar chaps zal kopen want ik voel echt niks met mijn laarzen. Ik hoop ook dat mijn beenligging iets rustiger wordt.
wyko
Geplaatst: 11-11-04 15:14
Ik vind chaps ook veel fijner dan rijlaarzen.
patos
Geplaatst: 11-11-04 16:26
Ik rijd bijna elke dag met chaps, ben te lui om me in mijn leren laarzen te worstelen. Toch heb je wel degelijk een stillere beenligging met laarzen omdat je je voet niet ver kan draaien.