Mexicaanse neusriem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Mexicaanse neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:46

Ik heb eventjes op bokt gezocht over de mexicaanse neusriem. Zo las ik dat veel mensen hem gebruikten voor springen en buitenritten omdat hun paardjes dan zo hard gingen racen enzovoorts en dat het ertegen helpt. Nu is mijn paardje ook al zo'n raceknol tijdens het springen en de buitenritten en ik zit er aan te denken om een mexicaanse neusriem te nemen. Maar nu is mijn vraag, zou het echt werken en wat is jullie mening erover?
Ik heb er dus helemaal geen verstand en het is misschien een domme vraag dus wie weet meer?

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:44

bij mijn vriendin werkt het wel!
voor de rest weet ik het eigenlijk niet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:48

Het werkt bij paarden die hun mond openen om onder een hulp vandaan te komen. als ze hun mond openen drukt het namelijk midden op de neusrug. Maar je moet niet denken dat neusriemen problemen op kunnen lossen of paarden kunnen inhouden...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:06

idd, die neusriem helpt alleen als je paard zijn mond opent om tegen je hulp in te gaan. als hij dat niet doet, heeft die neusriem dus ook absoluut geen nut.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 23:51

Ja okee ik begrijp het, maar hoe komt het dan dat veel mensen beweren dat het daarbij ook helpt? Dat vind ik dan wel een beetje raar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:11

Als je GELOOFD dat iets helpt, helpt het ook. Dat heet placebo effect.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 15:14

Haha okee dan doe ik het niet.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:16

of het helpt als je paardje wat hard gaat geloof ik eigenlijk niet.
met springen zo hard gaan kun je goed rijtechnische afleren Lachen

ik deed voorheen vaak alsof ik op de hindernis afreed,maar dan gewoon een volte rijden,ik krege haar best goed onder controlle zo.
en soms als ik erop af reed en ze bleef mooi in een tempo sprong ik de hindernis,ging ze hard reed ik mooi een volte.

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:07

Een mexicaanse neusriem wordt gebruikt om de mond dicht te houden dit voorkomt dat het paard het bit vast kunnen pakken en niet sterk kunnen worden in de mond. Je kan het paard sneller terug krijgen, verder zou ik niet weten, of paarden er daadwerkelijk rustiger van worden.
Ik heb mijn pony's altijd met mexicaanse neusriem gekregen ook om de bovenstaande reden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:16

Luister, vroeger bestond er de lage (africhtings-)neusriem en de engelsen hadden (eigenwijs) de hoge (waar dan tegenwoordig weer een sperriem aanzit) en er werd evengoed op Olympisch niveau gereden. Tegenwoordig denkt iedereen maar ik weet niet wat aan neusriemen te moeten proberen! Hou het simpel. Problemen moet je met rijden op lossen en niet met neusriemen, hulpteugels en de hele mikmak! in de meeste gevallen zijn het nog martelwerktuigen ook als je ze verkeerd gebruikt (te strak). Hoe minder je nodig hebt, des te beter kun je rijden, naar mijn mening.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:00

Lusitana schreef:
Luister, vroeger bestond er de lage (africhtings-)neusriem en de engelsen hadden (eigenwijs) de hoge (waar dan tegenwoordig weer een sperriem aanzit) en er werd evengoed op Olympisch niveau gereden. Tegenwoordig denkt iedereen maar ik weet niet wat aan neusriemen te moeten proberen! Hou het simpel. Problemen moet je met rijden op lossen en niet met neusriemen, hulpteugels en de hele mikmak! in de meeste gevallen zijn het nog martelwerktuigen ook als je ze verkeerd gebruikt (te strak). Hoe minder je nodig hebt, des te beter kun je rijden, naar mijn mening.

er zijn natuurlijk wel uitzonderingen!

amando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:31

ik heb er ook mee gereden op zich vind ik wel dat je meer te vertellen heb (ik rij er alleen zelf niet mee op mijn eigen paard) maar op dat paard waar ik mee reed hielp het wel Pling

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:36

Je zou het toch gewoon eens kunnen proberen.. jij kent je paard en merkt vast wel of het evt werkt.
(ik heb evt neusriem te koop Knipoog )