Onderlappen bij transport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Onderlappen bij transport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 20:04

Ik heb even gezocht, maar hierover kon ik niks vinden.
Ik wilde graag weten wat voor onderlappen jullie gebruiken als je bandages omdoet voor het transport? Welke zijn daar nou echt geschikt voor en bieden goeie bescherming?
Ikzelf heb nu die onderlappen van eskadron, om mee te rijden zijn ze te groot voor Goldy maar voor het transport zijn ze mooi. Alleen voor de achterbenen zouden ze nog wel iets langer kunnen, dus waarschijnlijk haal ik daar van die dikke gewatteerde dingen voor. Tenzij jullie met andere tips komen natuurlijk. Dus brand los.

[edit] Ik heb ook van die vilt dingen, maar die zitten voor geen meter. Die vormen niet mooi om het been heen en zakken daardoor altijd af, hoe strak je de bandages ook doet.
Laatst bijgewerkt door Faline op 10-11-04 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:11

Ik heb van die dikke onderlappen bij de Divoza vandaan en gewone normale bandages erom. Ideaal!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:02

ik heb ook de vilten maar heb er geen problemen mee dat ze zakken hoor
Heb nu gewoon mooie hoge transport beschermers gekocht Haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 21:26

Ja, ik heb van die rood/blauwe van BR, ik heb een ponietje dus veel keuze in kant en klare beschermers heb ik niet. En bandages met onderlappen en springschoenen zijn ook net zo veilig.
Die nieuwe van harry's horse, hoge, ook in maat cob lijken me ook wel wat trouwens. Ik wilde die pony transportbeschermers van rhino wel maar die zijn bijna nergens te krijgen. Ik zou ze uit t buitenland bestellen maar de enige site die ze wel had en in NL leverde had ze nu net niet meer. Boos!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:33

*volcano* schreef:
Ja, ik heb van die rood/blauwe van BR, ik heb een ponietje dus veel keuze in kant en klare beschermers heb ik niet. En bandages met onderlappen en springschoenen zijn ook net zo veilig.
Die nieuwe van harry's horse, hoge, ook in maat cob lijken me ook wel wat trouwens. Ik wilde die pony transportbeschermers van rhino wel maar die zijn bijna nergens te krijgen. Ik zou ze uit t buitenland bestellen maar de enige site die ze wel had en in NL leverde had ze nu net niet meer. Boos!

dan moet jij een kijken op www.piafferuitersport.nl, daar hebben ze hele mooie ponytranssportbeschermers voor ma €25,00

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:35

Ik heb gewoon erg stevige transportbeschermers, volgens mij van Eskadron. Waren rond de €65. Maar ze zijn het wel waard!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 23:09

Maar zijn die ook in ponymaat, Xono? (Bij de divoza hadden ze de eskadron iig niet in pony of cob maat)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 23:13

Nimmedor schreef:
dan moet jij een kijken op www.piafferuitersport.nl, daar hebben ze hele mooie ponytranssportbeschermers voor ma €25,00

Ja die kende ik Maar dan heb ik toch liever die van HH, die zijn nl donkerblauw, vind ik mooier Clown (ik ben erg, i know)
Maar alleen een paar nieuwe onderlappen zijn op dit moment even voordeliger voor me. (Tja, moet toch een beetje blijven sparen voor mn vakantie in NZ in februari Knipoog)
Dit zijn die van HH trouwens.
Afbeelding

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:20

Ik heb ze op deze manier voor transport bij een kleine pony :

Afbeelding
Afbeelding

Van die vilten door de helft geknipt, en dan overdwars om het been heen, de sluiting schuin voorop. net tegen de zwilwrat en iets over de kroonrand.
Niet te strak bandageren, alleen een beetje strak onder de kogel, zodat het niet afzakt. Na het bandageren nog even iets naar beneden drukken, zodat het mooi om de voorkant van de hoef en een beetje over de ballen van de hoef heen valt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 00:21

Zo heb ik ze ook sanex, bij de voorbenen alleen iets hoger want daar zitten dan nog springschoenen onder. (Mijn pony is wel iets groter trouwens Knipoog) Maar wel met die eskadron onderlappen, die vilt gevallen krijg ik er nooit fatsoenlijk omheen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:50

Is gewoon een kwestie van oefenen Tong uitsteken