Jewel en kleine kinderen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Jewel en kleine kinderen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:39

Tja,de titel zegt 't eigenlijk al.Jewel doet vals tegen kleine kinderen.
Ik vraag me af hoe ik hier het beste mee om kan gaan en wat ik er aan moet doen.
Ze kwam hier toen ze 11 maanden was,zwaar verwaarloosd.Wat er voor die tijd gebeurd is,weet ik niet.De vorige eigenaar wil het ook niet zeggen.
Ze heeft toen m'n buurjongetje van 6 een keer bijna gegrepen,gelukkig ging dat net goed.Ik dacht toen nog dat het misschien een vorm van stress of wennen was,ze heeft het één en ander meegemaakt voorat ze hier kwam,dat is wel duidelijk.Later merkte ik dat het bleef.Als ik met kleine kindertjes door het weiland loop,die even bij de paarden willen kijken,doet ze ook zo raar.

Afgelopen vrijdag was de vrouw van mijn baas hier met haar 2 kindertjes,3 en 4 jaar.
De jongste wilde Jewel aaien (vanachter het schrikdraad) en ze beet.Niet zo'n beetje ook.
Wat doe je in zo'n situatie?Ze is nu 2,5 en wil dit gedrag graag afleren.

Tegen mij doet ze ook weleens nukkig,maar heeft me nog nooit gebeten of getrapt.
In de toekomst moet er toch een klein meisje/jongetje op haar gaan rijden,dan moet het toch ook goed gaan...

Tips/ervaringen?

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:48

Hoi Lachen
Het klinkt me niet als een kinderpony. Als het in de toekomst echt de bedoeling is dat er kleine kinderen mee omgaan dan zou ik daar goed over nadenken.
Een kinderpony moet namelijk vriendelijk en betrouwbaar zijn.
Het beste is toch om in eerste instantie haar en kleine kinderen in bescherming te nemen en je weet natuurlijk niet wat haar voorgeschiedenis is. Soms kan het wel eens zo wezen dat een dier voor zijn leven geestelijk gepijnigt is en daar niet overheen komt.
Ook heb je paarden en pony's die gewoon niet geschikt zijn als kinderpony.
Wat je misschien wel eens zou kunnen helpen is natural horsemanship. Je kunt hier ook les in nemen en ze komen ook bij je thuis.
Heel vaak hoor je over geestelijk beschadigde paarden die baat hebben bij natural horsemanship. Misschien heb jullie er ook iets aan.
Eventueel zou je eens op de site: www. learning to speak horse.com kunnen kijken?
Groetjes en succes ermee

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 11:41

Bedankt voor je reactie.
Het is het proberen waard denk ik,maar wil eigenlijk eerst proberen om het zelf op te lossen,maar weet eigenlijk niet goed hoe dat ik aan moet pakken.
Moet ik haar nou straffen of niet of zou het gewoon een kwestie van wennen zijn?Jewel is nog jong en kan nog veel leren.
Kleine kinderen zijn natuurlijk druk,schreeuwen en rennen,maar zelfs als ze dus gewoon rustig willen aaien,haalt ze uit.
Het zou jammer zijn als het geen kinderpony is/wordt,ze is namelijk klein,A-pony,ze is nu 1.12.Veel groter zal ze niet meer worden,dus een volwassene zou er nooit op kunnen rijden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:09

je kan er ook mee gaan mennen? misschien moet je haar eens vastzetten, en haar laten poetsen door een rustig meisje? haar kennis laten maken met kinderen, op een goede manier?? als ze echt een rotverleden achter de rug heeft, zou ik haar niet gelijkk erg straffen, maar laten merken dat kleine kinderen ook lief zijn?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:22

Mijn ervaring is dat het er toch niet uit gaat. Eenmaal een hekel aan kinderen altijd een hekel aan kinderen. Ze laten zich dan wel berijden, maar in de omgang blijft het uitkijken geblazen. Alleen geschikt voor een kleine volwassene (of tiener), zou ik zeggen.

mana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:53

wij hebben ook een a-pony gehad ,die zich presies het zelfde gedroeg. we hebben het een halfjaar geprobeerd, maar het was gewoon levensgevaarlijk. niet met rijden maar in de omgang . wij hebben toen toch maar besloten om hem weg te doen. wij hadden geen zin om te wachten tot er een ongeluk van zou komen. misschien heeft jou pony toch iets vervelends meegemaakt met kinderen, dat gevoel hadden wij ook bij onze pony. maar toch veel sterkte er mee wij weten hoe vervelend het is!!